Kas tunned tulemusliku müügiinimese ära?

Tihtilugu kurdavad tööandjad meile, et häid müügiinimesi on väga raske leida. Tegemist on tegelikkuses küsimusega, mis on Eesti tööandjaid painanud juba alates kapitalismi uuest tulekust.

Kuidas aga sellises nö defitsiidi olukorras endale piisaval hulgal häid müügiinimesi tööle saada? Milliseid karisid tuleks kindlasti värbamisel vältida?

Toon välja mõned levinumad kitsaskohad müügiinimeste värbamisel ja näpunäited, kuidas nendega toime tulla. Ühtlasi lisan ka nõuanded, kuidas konkursside raames enam sobivaid kandidaate saada:  

1. Kuidas ära tunda endas kindel ja tulemusi toov müügiinimene?

Üldjuhul aitab head ja endas kindlat müügiinimest ära tunda fakt, et ta on nõus töötama ka väikese põhipalgaga, eeldusel, et boonussüsteem on motiveeriv ja müügiplaanid realistlikud. Ühtlasi suurendab see saavutusvajadust ja võitlusvalmidust. Viimastele viitavad üldjuhul veel ka kandidaadi hobid ja harrastused – näiteks spordialad, kus toimub üksteisega konkureerimine. Võite töövestlusel muuhulgas küsida, et kuidas inimene tunneb ennast, kui ta on milleski kaotanud – näiteks sporti tehes mõnele kaasvõistlejale või vastasmeeskonnale. Mis on seejärel tema edasine plaan?

Ühtlasi ütlevad nii mõndagi kandidaadi kohta küsimused, et kuidas ta tuleb toime (korduva) äraütlemisega? Kuidas ta seejärel pingeid maandab ning mida ta kavatseb edasi teha?

Samuti tasub uurida, millised on eelnevalt olnud kandidaadile seatud või tema enda poolt seatud eesmärgid ning kuidas tal on läinud eesmärkide saavutamisega?

Nimetatud teemade käsitlemine peaks juba üht-teist kandidaadi kohta ütlema.  

2. Probleemid ametipositsiooni nimetamisega

CV-Online’ist on läbi käinud näiteid, kus „müügijuhi“ positsiooni all otsitakse tegelikult müügimeest või -naist. Samas sellisest ametikoha nö suuremaks puhumisest ei võida keegi. Sel moel kaotab tööandja nende müügiinimeste tähelepanu, kes soovivadki puhtalt müügitööd, mitte tegeleda meeskonna juhtimisega. Samas kandideerivate müügijuhtide jaoks võib positsioon olla väheahvatlev, kuna motivatsioonipakett võib olla väiksem kui müügijuhi positsiooni puhul üldiselt ja/või soovitaksegi tegeleda juhtimise, mitte igapäevase müügitegevusega. 

Soovitus on sõnastada positsioon võimalikult täpselt ning välja tuua, millised on töökohustused ja mida vastu pakutakse.

3. Kuulutan igal pool, aga tulemust ei tule

Soovitame alati enne mistahes kanalis töökuulutuse avaldamist seda testida enda tuttavate müügiinimeste peal. Küsida, kas see tundub ahvatlev ja arusaadav. Tihtilugu võib töötaja leidmine jääda kuulutuse enda taha. Tasub meeles pidada, et müügiinimeste järgi on Eestis olnud läbi aegade suur nõudlus. Seega peaks olema võimalikult selge ja arusaadav, mille poolest Sina tööandjana eristud kõigist teistest ja mis on positiivsed küljed Sinu firmas töötamisel. Teisisõnu – esmalt müü ennast kandidaadile maha!

Osale arutelus

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

ESSVE Estonia otsib TURUNDUSJUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

01. oktoober 2017

Hilleberg is looking for an QUALITY MANAGER

Finesta Baltic OÜ

19. oktoober 2017

Digitrükk is looking for a EXPORT SALES MANAGER

Finesta Baltic OÜ

02. oktoober 2017

Teabevara