Kas müüja tõmbab ligi või peletab eemale?

Äripäeva rubriigitoimetuse juht Rivo Sarapik räägib homme, 13. oktoobril ilmuvas jae- ja hulgikaubanduse erilehes oma isikliku kogemuse ühe tuntud kaubamaja müüjatega. Sarapik soovitab kaubandusettevõtetel rohkem kasutada testostude tegijaid.

"Midagi paremat pole või?" uuris Stockmanni kassapidaja, kui talle kassas paberile kirjutatud ajutise kliendikaardi ulatasin ja ta sellest tüdinult 16kohalist kliendikoodi sisse toksima hakkas.

Mul ei olnud, aga selle elamusega sai kliendikogemus kaubamajas tasakaalu - äsja olin püsiklientide osakonnast saanud meeldiva kohtlemise osalemiseks, sest plastkaarte trükkiv masin on küll katki, kuid mulle pidi uus kaart koju saabuma postiga. Et ei pea ise vaeva nägema, kui lepin seni ajutise variandiga. Käsitsi kirjutatud ja paberil.

Kusjuures, nädal hiljem sain samas poes kassas järjekorra ees tõestada, või vähemalt püüdsin, et ma ei valeta, et posti panna lubatud kliendikaart ei ole veel minuni jõudnud.

Veider, kuidas püsiklient või ka tavaline klient erinevatele kauplejatele erinevaid nähtusi tähendab. On kauplusi, kelle juures sind aidatakse. Mitte vägisi, aga meeldivalt. Siis on neid, kellele on klient poemüüjate vestluse segaja ja riideriiuli segamini ajaja, keda pilguga tappa püütakse. Ja siis on ka selliseid, kes teavad, et klient toob raha ning temaga tuleb viisakust teeselda.

Selle peale mõtlesin, mis osade kaupmeeste juurde tagasi viib. Ühendavaid nimetajaid on üks - müüjad. Kui ei tea, kas sinu töötajad töötavad klientide magnetina või hoopis peletajatena, tee see kasvõi üks testostuga selgeks.

Hindan ostukogemust ja tarbimist kahepoolseks - mul on vaja ja pood pakub. Üks ei saa teiseta ja kummalgi ei ole ei rohkem või suuremat õigust. Samuti ei lähe kliendina poodi džunglist inspireeritud rollimängu mängima "kes sel korral peale jääb" või kätt suruma (kujundlik näide). Kui kauplus seda müüja esinduses teha püüab, siis ma lihtsalt ei lähe vägisi oma raha pakkuma. Selliseid elamusi esineb üllatuseks siiski ka konkurentidest ja valikorohkusest tiinel Eesti kaubanduses.

Ahjaa, kliendikaart jõudis postiga kohale möödunud nädalal. Eks näis, millal tal tema kodupoodi asja on.

 

Osale arutelus

  • Rivo Sarapik

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Global Marine Supply otsib JAEMÜÜGI OSAKONNA JUHTI

M-Partner HR OÜ

22. detsember 2017

EasySnap otsib Skandinaavia suuna MÜÜGIJUHTI

Easysnap Co-Packing Northern Europe OÜ

17. detsember 2017

Teabevara