Ekspordimüüki edendab ka vanade-noorte sündroom

Kinema uksetehase 26aastane ekspordi projektijuht Kristjan Erm avastas juba mõnda aega tagasi Soome suunalist müüki juhtima asudes, et jutule aitab saada nn vanade-noorte sündroom.

Nii müügi kui ka ekspordimüügi olulisemaid küsimusi on jätkuvalt see, kuidas tekitada usaldust ja soojendada üles inimene, kellega te varem kohtunud pole, kuid kellest te klienti sooviksite kasvatada. Üheks heaks võimaluseks inimesi ülessoojendada, on lasta neil endid õpetada, juhatada. Eriti hästi saab seda teha olukorras, kus müüja on põlvkonna jagu ostjast noorem.

Selle tähelepanekuga haakuvad ka üldised müügiteooriad, mis kinnitavad, et esmase müügikõne või -külastuse jooksul ei tohiks teha vähemasti kolme asja:

1. Rääkida liigselt endast ja oma firmast;

2. näidata üles liigset enesekindlust oma toote võimaliku sobilikkuse osas potsentsiaalsele kliendile;

3. pakkuda potentsiaalsele kliendile oma tooteid välja kui "just nende probleeme lahendavaid".

Põhjused on seejuures lihtsad: ükski inimene ei soovi oma aega kulutada kellegi teise kohta kuulamiseks, kellest ta midagi ei tea, keda ta ei usalda ja kellele ta pole oma probleeme isegi mitte rääkinud.

Tark müügikõne või -kohtumine peaks kindlasti sisaldama ennekõike kliendi ärakuulamist, pakkudes talle võimalust rääkida oma muredest, mälestustest, ideedest, jne. Ärgem unustagem, et paljudele vanematele inimestele meeldib eriti noori õpetada – laske siis neil seda teha!

Antud postitus ilmus ka Marketingi Instituudi kodulehel. OÜ Kinema ja Kristjan Erm osalevad tänavu kevadest EASi poolt käivitatud programmis Ekspordirevolutsioon, mida kaasarahastatakase Euroopa Sotsiaalfondi vahenditest

 

Osale arutelus

  • Anu-Mall Naarits

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Ferrometal otsib B2B KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

24. august 2017

M-Partner HR otsib VÄRBAMISTEENUSTE MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

06. august 2017

Käsi­raamatud