Kuidas müüa edukalt Soomes?

Ekspordirevolutsiooni programmis oleme jõudnud niikaugele, et võime rääkida 26 sel kavadel värvatud ja mahuka koolituse läbinud noorte ekspordijuhtide esimestest töövõitudest õppimise kõrval.

Esimesena kogusime kokku viimase 10 kuuga üle 500 tööstusliku ukse Soomesse müünud Kinema uksetehase ekspordi projektijuhi Kristjan Ermi tähelepanekud:


Äri tehakse inimeste, mitte ettevõtetega, kus isiklik läbisaamine on kõige alus. Ühele järjekordsele Soome suurkliendile, kel seisis hoovis veidi vanem Harley-Davidson, võttis Kristjan Tallinnast kaasa siinse Harley esinduse kataloogi ja hoolduse hinnakirja. Selgus, et Eestis saab ratta hooldatud ca kolm korda odavamalt kui Soomes, mis soomlase silmad särama pani ja partenrsuhtesse sooja puhus.

Soomes on sul edu siis, kui nii müügimeeskond kui paigaldajad räägivad soome keelt. Kristjan väidab, et paljud Soome ettevõtted kardavad Eesti firmasid allhankijatena kasutada just keelebarjääri tõttu.

Muhedus aitab kaasa müügile. Kui Soome võitis hokis Rootsit ja tuli maailmameistriks, alustas Kristjan oma telefonimüüki sõnadega: “Palju õnne, mis tunne on olla maailmameister,” millega pälvis koheselt uue kliendi sooja vastuvõtu.

Vanusevahet ei tasu karta. See, et Soome partner võib olla juba hallipäine ja sinust 30 aastat vanem, ei ole põhjuseks alaväärsuskompleksi tundmiseks, vaid pigem saab situatsiooni kasutada ära enese õpetada laskmiseks ja selleläbi ka hea “isa-poja” suhte tekkimiseks, mida vaikselt kliendisuhteks pöörata.

Pikemat usutlust Kristjan Ermiga saab lugeda Ekspordirevolutsiooni programmi
kodulehelt
.

Ekspordirevolutsiooni programmi kaasrahastatakse Euroopa Sotsiaalfondist.

Osale arutelus

  • Anu-Mall Naarits

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Hilti otsib MÜÜGIESINDAJAID

Manpower OÜ

06. detsember 2017

Teabevara