"Suhtumise" otsa kukub iga müügimees

Sõna "suhtumine" on ära-leierdatud. Tõenäoliselt on iga müügiinimene seda sõna kuulnud ja mitte ainult üks kord. Aga kuidas teada, et nüüd on suhtumine hea või vähemalt piisavalt hea?

Kõige esimesena tuleb leppida tõsiasjaga, et sarnaselt Tallinna lõputule ehitamisele on oma suhtumise arendamine midagi, mis ei saa kunagi valmis. Sellist hetke, kus võiks käed puhtaks lüüa, selja sirgu ajada ja öelda "valmis!", ei tule. Suhtumine on midagi, mis vajab mingil määral tähelepanu iga päev.

Suhtumist saab arendada ja parandada. Põhjus, miks seda teemat tundub varjutavat mingi salapärane müsteeriumiloor, peitub selles, et tegelikult ei mõelda läbi, et mida sõna suhtumine üldse tähendab. Ja seetõttu ei osata sellega ka midagi peale hakata. Mõned õpivad selle selgeks töö käigus katse-eksitus meetodiga. Enamus müügiinimesi aga ei saagi seda selgeks ning ei mõista kunagi seda nähtamatut jõudu, mis ei luba neil oma täit potentsiaali kasutada.

Suhtumine saab alati olla ainult millegi suhtes. Ehk siis sõna "suhtumine" ei saa kunagi kasutada lauses üksinda. Pragamised stiilis, et "paranda oma suhtumist!" tekitavad segadust ja kiitmised stiilis, et “küll sul on hea suhtumine” kergitavad küll kõrvu, aga tegelikult aru ei saa, et mille eest see nüüd oli.

Mille suhtes siis võiks omada head suhtumist?

Iga edukas müügiinimene ütleb, et alustada tuleb iseendast. Ehk siis suhtumine endasse. Ja see ei tähenda üleolevat pilku ja kõikvõimast olekut. See tähendab kõige elementaarsemat sisemist enesekindlust ja eneseusku. See tähendab teadmist, et ma teen oma parima nende teadmiste ja oskustega, mis mul hetkel olemas on. See tähendab valmisolekut muutuda ja areneda, kui enda seatud eesmärgid seda nõuavad.

Suhtumine endasse on nähtamatu komistuskivi, mille otsa on komistanud absoluutselt iga müügiinimene. See väljendus suure tõenäosusega, kas eneses kahtlemise, ebakindluse või hirmuna. Ainuke võimalus selle kivi otsa mitte komistada on mitte midagi teha. Küsimus on, et kuidas sellele komistusele reageerida.

Kogedes endasse suhtumises puudujääke, siis esimene asi, mida teha, on see puudujääk tuvastada. Liiga tihti üritatakse teha hea nägu, et kõik on korras, kui tegelikult ei ole. Ja see vaid süvendab olukorda ja pikendab lahenduseni jõudmise aega. Kui öelda lihtsalt ja selgelt välja, et "inimestega kontakti loomine tekitab minus hirmu ja ebakindlust", "ma ei oska hästi müüki sulgeda", "ma tunnen piinlikkust ja häbi, kui mu kaastöölistel läheb oluliselt paremini kui mul", siis tekib võimalus olukorra parandamiseks.

Selleks, et endasse hästi suhtuda, peame endale meeldima. Koos kõigi nende oskuste ja voorustega, mis meil on. Ja koos kõigi nende mitte-nii-arendatud ja eesmärki-mittetoetavate omadustega. Enda aktsepteerimine 100% täna sellisena, nagu me praegu oleme, töötab kujundlikult rääkides kui vundament, millele saab ehitada kõik muu. Samamoodi, nagu tugevam maja vundament võimaldab ehitada kõrgemat maja, võimaldab meie tugevam sisemine vundament kasvada meil kõrgemale ja kaugemale.

Järgmine küsimus on, et mis on soovitud tulemus? Mis on see, mis võiks olla teistmoodi? “Tahan luua kontakte lihtsalt ja kergelt”, “oskan alati leida kliendi jaoks parima võimaliku lahenduse ja aitan tal jõuda selge otsuseni”, “nähes teiste edu kasutan seda motivatsioonina, et ka mina suudan seda!” .

Palun jaga, mis on sinul aidanud suurendada eneseusku ja enesekindlust? Võibolla aitab sinu lugu ka kedagi teist.

Kaido Kubri praktilised kogemused pärinevad ennekõike seitsme-aastasest töökogemusest Southwesterniga, müües USA-s ukselt-uksele raamatuid.

Osale arutelus

  • Kaido Kubri

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

M-Partner HR otsib VÄRBAMISTEENUSTE MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

06. august 2017

Nicorex Baltic otsib HULGIMÜÜGI VALDKONNA JUHTI

M-Partner HR OÜ

01. august 2017

Käsi­raamatud