Müügieksperiment: proovi ära!

Paar aastat tagasi rääkis Mart Brauer mulle müügieksperimendist, mis on jäänud mind kummitama. Olen otsinud võimalust seda Eestis korrata. Siiani pole õnnestunud, aga ehk mõni Best Salesi lugeja võtab kätte ja proovib ära.

 Me kumbki ei mäleta enam algallikat ega ka seda, miks see lugu sai räägitud. Olgu selle nimeks siis Mardi eksperiment.

"Raamatupoes pandi välja uus raamat. Laoti keset müügisaali neist kena suur hunnik püsti. Palgati inimesed, ehk siis antud kontekstis näitlejad. Nende ülesandeks oli ühe päeva jooksul kehastuda "sirvijate" seltskonnaks. Inimesed vaheldusid iga 5-10 minuti järel, st kokku osales neid situatsioonis ca 10-15. "Sirvijad" moodustasid raamatuhunniku ümber grupi, lehitsesid ja lugesid ning kommenteerisid nagu tuttavad omavahel ikka . Näiteks: "Üks sõber soovitas seda!", "Lõpuks ometi müügis!", "Ah see ongi see…" jne. Kontrolliti, kuivõrd ostuotsust mõjutab teiste arvamus ning kujundatud populaarsus. Kokkuvõttes tõusid müüginumbrid sel päeval lakke."


Mulle lugu meeldib. Muidugi "raamat" peab tõesti hea olema. Eksperiment ise on suhteliselt universaalne ja saab kasutada kus iganes. Proovige ära, kui oma tootesse tõepoolest usute ja sellisel moel soovitada julgete.

Osale arutelus

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Maxima otsib MÜÜGI- JA TURUNDUSDIREKTORIT

Maxima Eesti OÜ

25. september 2017

Hilleberg is looking for an QUALITY MANAGER

Finesta Baltic OÜ

19. oktoober 2017

Teabevara