Müügi paradoks

Mind on mõnda aega huvitanud põhjus, miks arvestatav osa eestlastest vihkab müüki. Seda nii ostja rollis, aga vahel ka ise müügitööd tehes. Ühes koolitusgrupis hakkas välja kooruma võimalik põhjus: head müüki ei tajuta müügina.

Nii oskasid inimesed kirjeldada mitmeid situatsioone, kus objektiivselt protsessi hinnates toimus kliendikeskne ja professionaalne müük. Samas kirjeldaja ise ei tajunud situatsiooni müügina ja mõnel juhul püüti veendunult tõestada, et müügiinimene ei mänginud ostuotsuses mingit rolli.

Teisalt on halb ja agressiivne müük üsna üheselt äratuntav ning selle märksõnaga salvestatakse kogemus ka ajuarhiivis. Kui nüüd mingis olukorras tuleb anda müügitööle hinnang, saab opereerida vaid selle infoga, mis on salvestunud märksõnaga “müük”. Üsna loogiline, et sel juhul on hinnang kallutatud.

Mida professionaalsem ja kliendikesksem on müük, seda vähem seda müügina tajutakse ja mida kehvem on müük, seda selgemalt osatakse situatsiooni müügiks pidada. Tundub, et müüki ei saagi õiglaselt hinnata.

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Logotrade otsib REKLAAMKINGITUSTE PROJEKTIJUHTI

Logotrade OÜ

31. detsember 2017

Global Marine Supply otsib JAEMÜÜGI OSAKONNA JUHTI

M-Partner HR OÜ

22. detsember 2017

Teabevara