Ajakirjanduse supiköök on McDonaldsi maitsega

Olen Äripäeva teemaveebi bestsales.ee toimetanud veidi üle kuu aja.  Jälgin huviga, mida kirjutatakse ja loetakse ning kuidas kommentaatorid lugudele reageerivad. Selleks, et õppida. Tõsi, kohati on ajakirjanduse supiköök valmistanud tõsise pettumuse.

Kohal nr 1 on lugejate hämmastav võime reageerida tormiliselt absoluutselt sisutühjadele teadetele. Sealjuures on minu hinnang muidugi subjektiivne ja ei viita kellegi vildakale maailmapildile peale minu enda. Markantseks näiteks on bestsales.ee ilmunud prof Mare Porgi repliik seminarilt “Kuidas veenvalt esineda?”. Teade lendas koheselt loetavuse edetabel tippu ja oli üle 3000 autentse lugejaga  üks aprilli populaarsemaid uudiseid müügijuhtide teemaveebis. Et siis mida olulist müügirahvas sellest sõnumist teada sai? Mare ütles, ja on alati öelnud, tarku asju, kuid sel korral reageeriti kahele nimele ja ühele s-tähega sõnale.

Üllatuste jadas teisel kohal on ajakirjanduse haiglane huvi teiste inimeste rahakotis sobrada. Tõenäoliselt on see küll lugejate eelistustest tingitud valik. Aprillis kogus bestsales.ee lehel kõige enam lugejaid Saku Õlletehase boonuste maksmise lugu. Selle üle ma väga ei imesta, sest lugu ise oli asjalik. Pigem üllatab äripäev.ee, kust viimase kuu jooksul ei ole hetkekski puudunud mõni uudis juhtidele makstavate tasude kohta. Ka täna eksisteerib uudistevoos kaks sellist “Viking Line`i juht teenib Tallinki tippjuhtidest vähem” ja “EASi juht sai  kuupalgasuuruse preemia”. Lisaks on suurelt väljatoodud uudis, et Hans H. Luik teenib firmale antud käendusest 60 000eurot aastas. Oma ajakirjandusliku elu alguses vaevusin meie tometuse toas selle teema aktuaalsuse üle veel imestama. Nüüd imestan pigem enda jätkuva võimetuse üle teiste inimeste rahakotist vaimustuda.

Kolmas üllatus ei ole tegelikult üllatus. Pigem taas kinnituse saanud fakt, et maailm on kinni persoonides. Mis plahvatuslik uudis see Kilgi ja Kruuda äridega seonduv siis tegelikult oli? Lisaks sellele, et mehed on pikka aega oma äridega loonud arvestatava osa Eesti inimeste palgafondist, on need kaks persooni toitnud ära ka hulga ajakirjanikke. Siinkohal on Äripäeva juhi Igor Rõtovi mure tõesti õigustatud, kui ta soovitab Kilgil õpetajaks hakkamise mõtte maha matta. Isegi selline värvikas tegelane nagu Rein Kilk ei paku õpetaja ametis ajakirjandusele peagi enam mingit huvi ja kust neid persoone väikesest Eestist ikka leida.

Kurtsin oma pettumust eile Indrek Saulile. Ta küll imestas minu naiivsuse üle, et selline asi mind veel üllatab, aga küsis muuhulgas: “Kas Sa teed bestsales.ee lehte klikkide pärast? “  Ei tee. Ma ei oskagi, sest enne Best Salesi toimetajaks hakkamist ei olnud ma kolm aastat mitte ühtegi ajalehte isegi vaadanud, lugemisest rääkimata. Aga ikkagi on masendav, kui kõige suurema loetavusega on uudis, et prof Mare Pork ütles ühel seminaril paar krõbedat sõna. Ja kuigi hetkel võin kindlalt väita, et ma ei kirjuta ühtegi lugu klikkide pärast, siis kaugel seegi aeg on.

Kõik teavad, et ajakirjanduse supiköök on tervisele kahjulik, aga kõhutäiteks ikkagi hullult ahvatlev ja maitsev.

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Hilti otsib MÜÜGIESINDAJAID

Manpower OÜ

06. detsember 2017

Teabevara