Küsitlus: Mida ootab müügimees?

Eelmisel nädalal kohtus Äripäeva müügijuhtide teemaveebi Best Sales toimetus müügirahvaga, et uurida, millised teemad on müügiorganisatsioonides hetkel kuumad, milliseid koolitusi müügiinimesed ise ootavad ning mida eelkõige loevad.

Eelmisel nädalal kohtus Äripäeva müügijuhtide teemaveebi Best Sales toimetus müügirahvaga, et uurida, millised teemad on müügiorganisatsioonides hetkel kuumad, milliseid koolitusi müügiinimesed ise ootavad ning mida eelkõige loevad.

Müügiinimesed arvasid, et müügikoolitajate valik on Eestis väike ja müügikoolitused on liiga traditsioonilised. “Ma ei ole leidnud kahe aasta jooksul ühtegi müügikoolitust, kuhu tahaks tõesti minna. Koolitustel on igav,” kurtis üks vestlusringis osalenu. Rohkem oodatakse õppimise võimalusi läbi kogemuslugude. Samas ei usu eestlased USA standardite põhjal tehtud programmidesse. “Pigem ootaks soomlaste või rootslaste kogemusi, need on meile lähedasemad ja seal on hoopis pikemad müügitraditsioonid kui meil,” tõi üks osaleja näite. Osalejad ütlesid, et saavad oma müügialased teadmised ka blogdest, näiteks mainiti Raimo Ülavere ja Ekke Lainsalu nimesid. Osalejad arvasid, et oluline teema on hetkel lisamüük ja nn „eesliini müügialased koolitused”.

Äripäeva müügirahvale mõeldud teemaveebilt Best Sales oodatakse eelkõige kogemuslugusid, aga ka ekspertide käsitlusi müügipsühholoogiast ja erinevatest müügimeetoditest. Tunti puudust lugudest motivatsiooni- ja läbipõlemise teemadel. Huvi pakub ka tööturu peegeldus. Populaarsed on uudised müügivaldkonna juhtide töökohavahetustest ja töökuulutused. Meeleldi loetakse värsket infot palgaturu uuringutest ning tuntud firmade motivatsioonimudelitest. Mitmel korral mainisid müügiinimesed, et nad loeksid meeleldi lugusid juhtimisest ja majandusest üldisemalt. Best Sales võiks kajastada ka Facebooki kasutamist müügitöös, müügi eripära messidel, müügivõtteid suurklientidele ja riigistruktuuridele ning müümist vene rahvusest klientidele. Vahel võiks juttu teha müügieetikast. Müügiinimesed arvasid, et Eestis on liiga palju ignorantset müüki ja teenindust. “Eestis tänab klient müüjat, aga peaks olema vastupidi, “ oli üks kõlama jäänud arvamus. Müügiinimesed loeksid Best Salesi lehelt meeleldi ka erinevaid kogemusi klientide segmenteerimisel.

Ümarlauas osalejad pakkusid Best Salesile välja mitu head ideed, mida me nüüd tasapisi ellu viime. Siinkohal on välja toodud mõned:
Best Sales võiks valida oma kangelaste seast “kuu staari” – tema võiks saada tasuta mõnele Best Salesi üritusele.
Uudiskiri võiks olla vahel nn “eri”, ühel nädalal käsitletakse sügavuti mõnda spetsiifilisemat teemat.
Võiks teha persoonilugusid välismaa huvitavatest müügiinimestest ajaloo jooksul.
Kusagil võiks olla huvitavamate müügiraamatute loetelu ja sisututvustus.

Üldjoontes on müügiinimesed selle aasta töötulemustega rahul. Müügikäibed on eelmise aastaga võrreldes kasvanud, aastaplaanid saavad ületatud. Samas ollakse järgmise aasta müügiprognoosides pigem ettevaatlikud.

Best Salesi vestlusringides osales üle kolmekümne müügiinimese erinevatest tegevusvaldkondadest.

Osale arutelus

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Globalsun otsib päevitus- ja ilutoodete MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

05. oktoober 2017

Hilleberg is looking for an QUALITY MANAGER

Finesta Baltic OÜ

19. oktoober 2017

Maxima otsib MÜÜGI- JA TURUNDUSDIREKTORIT

Maxima Eesti OÜ

25. september 2017

Teabevara