Rasked kliendid – miks nad on sellised?

Tegin mõni aeg tagasi ühele hulgimüügifirmale koolituse, mille ettevalmistuse käigus soovisin uurida, mida nende kliendid müügipakkujatest arvavad. Oleks ju oluline teada, mida arvavad ostujuhid müügiinimestest, kes nendele igapäevaselt müüvad, eks?

Niisiis, sain Selveri ostujuhi numbri ja võtsin talle kõne.  Teisel pool toru oli naisterahvas ja ma tutvustasin end viisakalt: “Tere! Olen müügikoolitaja Ekke Lainsalu. Kuna valmistan ette koolitust ühele hulgimüügifirmale, siis oleksin väga tänulik, kui saaksin vastuse paarile küsimusele teie kui ostja vaatenurgast. Kas me saame mõned sõnad vahetada?”
 
Mis edasi toimus, oli üllatav. Naisterahvas (ostujuht) kukkus mind sisuliselt sõimama: “Mis te teete nalja või? Ega ma ei ole mingi infopunkt! Mul on kiire ja oma koolitused tehke ise, jätke mind rahule!!”
 
Vabandasin ja lõpetasin kergelt jahmunult kõne. See, et võõras inimene mind selliselt kukele saadab, oli pehmelt öeldes üllatav. Teisalt aga, kui pisut järele mõelda, ka arusaadav. Kuna ostujuhid on ületerroriseeritud erinevate pealetükkivate  müügipakkujate poolt, kes püüavad piltlikult öeldes uksest, aknast, internetist, telefonist sisse ronides neile erinevaid tooteid ja teenuseid müüa, siis harrastavad nad enesekaitseks pealtnäha üsna alatuid võtteid.
 
Mina sain lihtsalt sama käitumise osaliseks, nagu saab vaene müügiesindaja. Pehmem versioon, mida müüjad igapäevaselt kuulevad, on “Mul on kiire, jäta hinnakiri!” või “Tehke kõige odavam hind, siis räägime edasi!”
 
Tegin sellel laupäeval koolituse ühele teisele tuntud hulgimüügifirmale, kus palusin jagada kogemusi oma klientidest. Asjalikud inimesed ja pika kogemusega. Üks seltskond, kellega nad suhtlevad, on peakokad. Mina oma naiivsuses arvasin, et selliste inimeste puhul on tegu toreda ja normaalse seltskonnaga, kuid mind naerdi välja – peakokad pidavat olema üks raskemaid kliente üldse: ennasttäis, arrogantsed, ülinõudlikud ja kohati üsna üleolevad. Näed siis – see oli taas ilmekas näide, et kliendid on halastamatud ja karmid. Isegi sellised kliendid, kelle poolt seda ei ootaks.
 
Miks kliendid on sellised?

¦ Vahel manipuleerivad nad sinuga selleks, et saada paremaid tingimusi;

¦ Vahel pigistavad nad sul hapniku kinni lihtsalt selleks, et neil on müügipakkujatest kõrini;

¦ Vahel on nendel oma probleemidest närv must; 

¦ Enamasti aga ei näe nad sinu poolt pakutavat kasu ja väärtust ning seda, mille poolest sa teistest samasugustest pakkujatest erined.


Mida hullu kliendid sinuga teha saavad ja mida sa omaltpoolt enda kaitseks teha saad?

Osale arutelus

  • Ekke Lainsalu

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Global Marine Supply otsib JAEMÜÜGI OSAKONNA JUHTI

M-Partner HR OÜ

22. detsember 2017

Hilti otsib MÜÜGIESINDAJAID

Manpower OÜ

06. detsember 2017

Teabevara