Müük ei lõpe asja mahamüümisega

Kliendisuhete konsultant Indrek Saul toob oma kogemusloos välja müügi ja teeninduse kitsaskohad. Tema hinnangul peab müüja nägema kliendi võimalikke probleeme pisut laiemalt.

Viimastel päevadel olen uskumatult palju vaeva näinud ühe pealtnäha lihtsa ülesandega: nahktagi puhastamisega. See oli vist eelmise aasta kevadel, kui tundsin, et soe ilm nõuab vähe kergemat riiet kui mu ustav tsiklitagi. Sukeldusin pahaaimamatult kaubandusvõrku ja mõne aja pärast tõdesin, et mul on kaks valikut - lasta oma käed lühemaks opereerida või loobuda mõttest, et ma endale poest mõne kobedama riidetüki leian.

Minu kannatuste rada päädis positiivselt Hollise nahkrõivaste poes. Olles umbes kümmet tagi selga proovinud, mille varrukad katsid mu ülajäsemeid eelmise sajandi moe järgi vaid kolmveerandi ulatuses. Asutasin end mornil ilmel poest lahkuma, kui korraga kõnetas mind teab kust välja ilmunud müüja: "Ei leidnud parajat, jah?" Üllatus oli suur, nagu oleks mõtetelugeja juurde sattunud. Oskasin ainult vastu kohmata: "Ei leidnud jah..." Ja juba olingi müüjaga riiulite vahel. Tema oskas välja võluda variante, mida mina polnud silmanud. Viis minutit hiljem oli mul väga lahe tagi seljas, lisaks kõigele veel poole hinnaga ka!

Tsiviilisikutele mõeldud riietel on see halb omadus, et neid tuleb aeg-ajalt puhastada. No mis saab siis tänapäeval lihtsamat olla, kui tagi kaenla alla ja lähimasse keemilisse. Aga võta näpust. Keemilise puhastuse neiu lappas tagi kahtlustaval ilmel nii- ja teistpidi, uuris silte ja lipikud ja teatas. "Selliseid me ei puhasta.“ Pagan küll. Selgus, et nemad puhastavad asju perklooretüleeniga (see on see vastiku haisuga kemikaal) ja minu tagi on nii õrnast materjalist, et see ei sobi. Uurisin, kus siis puhastatakse asju, mida selle keemiaga ei saa puhastada. "Ei oska öelda," oli vastus. No misasja? Kas ma olen tõesti ainus klient, kelle riided seda keemiat ei kannata? Tagi sildil on suurelt kirjas Dry cleaning only, st see ei ole ühekordseks kasutamiseks mõeldud.
Ok, lähen Stockmanni, nagu peenema rahva koht või nii, ehk seal on vaevaks võetud parema keemiaga riided puhastada. Tuhkagi. "Me ei tee..." – No mida! "– Aga kus siis…" "Ei oska öelda... sõitke Viljandi mnt 22, rääkige meie meistriga, äkki tema teab." – "Kas mõnda lähemat kohta pole?" – "Äkki Roosikrantsis." Roosikrantsis aga pole poole kilomeetri raadiusse ühtegi peatumiskohta, parkimiskohast rääkimata, ja mul on juba hullult kiire.

Helistan Petroffi maaletoojale ja küsin, kus nende  maale toodud nahktagi puhastada saab, kui Stockmann ja Järve keskus ei puhasta. "Ma olen välismaal, helistage teisel numbril." Helistan teisel numbril. "Tooge siia, ma vaatan tagi ja mõtlen välja, kus saab." Viisin tagi poodi ja küsin müüjalt ja uurisin, kus seda Eestis puhastada saab. "Ei tea. Me võime Rootsis või Soomes puhastada lasta.“

Olen juba tagi puhastuskoha otsimise peale kulutanud nii palju tööaega, et kui oleksin need tunnid turuhinnaga maha müünud, võinuksin uue tagi osta. Ajab vanduma, kas pole! Olin vahepeal juba Soomes töötavale vennalegi helistanud, äkki saab talle kaasa andes kiiremini.
Miks ma sellest kõigest kirjutan? Riidekaupmees võib ju mõelda, et ta tegutseb riiete müümise äris, aga see on lühinägelik. Inimesed ei osta riideid, nad ostavad välimust. Ja kui välimus määrdub ja selgub, et müüja ei tea, kuidas toodet ilma emigreerumata puhastada, siis on klient müüja peale pehmele öeldes pahane. Ta oleks eelistanud osta asja, millega sellist jama ei ole.

Kui te oma kauba olete kliendile maha müünud, siis mõelge korraks, milliseid probleeme tal selle kasutamisega võib tekkida ja kui lihtne on neid lahendada. Äkki on kliendid teile tänulikud, kui te nende muresid ennetate ja poetate tagi taskusse sildikese: „Seda tagi on kõige targem puhastusse viia Roosikrantsi uulitsale." Jätab hooliva mulje.
Ka keemiliste puhastuste poolelt on see ebaprofessionaalsuse märk, kui nad on otsustanud äri ajada kõige odavama kemikaaliga ja saata klient ukselt tagasi lihtsalt selle pärast, et ei osata soovitada kedagi teist. See kahandab soovi järgmine kord oma tavaliste roobadega sellest uksest sisse marssida.

Tunne oma valdkonda ja selles tegutsejaid. Kui ise ei oska teha, siis tea ja soovita neid, kes oskavad. Jätab asjatundlikku mulje. Ei ole vaja mingit tööstusluuret teha, vaata lihtsalt oma konkurendi kodulehte.

Osale arutelus

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Globalsun otsib päevitus- ja ilutoodete MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

05. oktoober 2017

ESSVE Estonia otsib TURUNDUSJUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

01. oktoober 2017

Digitrükk is looking for a EXPORT SALES MANAGER

Finesta Baltic OÜ

02. oktoober 2017

Teabevara