Kui müüd, siis müü korralikult

Otsustasime, et vahetame kodus köögi välja. Väga põnev ettevõtmine ka selle poolest, et nüüd oli mul elukutselise müüjana võimalus asuda kliendi rolli. Lubasin endale, et ma ei ole “raske” klient ja ei hakka müügiesindajaid piinama.

Esimene müügiesindaja ei ilmunud üldse kohale, kuigi kõik oli varakult kokku lepitud. Teine saabus 20 minutiti varem, kuid juba tema välimus (narmendavad teksased ning tülpinud ilme) jättis ebaprofessionaalse mulje. Kolmandast firmast saabus täpselt õigel ajal vanem härrasmees kenas ülikonnas ning lipsuga. Ta tutvustas ennast ning juhtis vestluse üldistelt teemadelt sujuvalt köögile. Edasi kuulsime kiirelt, mida visiidilt võime oodata. Seejärel selgitas härra, kuidas firma töötab ja milliseid projekte on varem tehtud, ning näitas huvitavamaid köögilahendusi. Samal ajal kui meie uurisime tootekataloogi, võttis tema vajalikud mõõdud. Kogu visiit oli tasakaalus ning ilma pressinguta. Leppisime kokku, et paari päeva pärast saadab ta oma disaini e-kirjaga ning sellele järgneb kohtumine salongis. Tema kiituseks pean ütlema, et lahendus oli huvitav ning vaadetel oli isegi seina värv see, mida olime kirjeldanud. Tundsime, et vana oli meid kuulanud ning meie soove arvesse võtnud. Olime positiivselt laetud. Tänaseks oleme juba ka firma salongi külastanud ning tegelikult on kogu projekt paigas. Kriitika korras peaksin ütlema, et mingil põhjusel pole hinnapakkumist  veel tulnud. Samuti pole meile tutvustatud maksetingimusi. Nii et hinnaläbirääkimisteni pole mee veel jõudnudki. Kuigi kolmanda firmaga algas kõik kenasti, tunneme, et hakkame venitamisest väsima.
Ausalt öeldes olid mu ootused kogeda korralikku müüki liiga optimistlikud. Kolmest väljavalitud firmast jäin enam-vähem rahule vaid ühega. Mida ma siis ootasin?

Kujutasin ette, et müügiesindaja saabub õigel ajal, et ta olek ning isiksus on mulle sobivad ning et ma tunnen, et võin teda usaldada. Mul oleks hea meel olnud, kui müügiesindaja oleks kohtumist juhtinud ning ta oleks teadnud, mida ta teeb ning milline on kohtumise kava. Ma ei leia, et piinlikest vaikusehetkedest peaksin üle aitama mina. Müügiesindajal on ju lihtne öelda, et nüüd ma tutvustan, kes me oleme ning kuidas me oma tööd teeme, mida klient võidab, kui ta valib nende firma. Ma tahan kindlasti oma vajadustest rääkida ning sellest, kuidas me ise oma kööki planeerisime. Siin oleks spetsialisti arvamused ning ettepanekud olnud väga teretulnud. Enne veel kui hakata aega kulutama mõõtmisele ning disainile, tahan teada, kas firma tooted ning kvaliteet üldse vastavad mu nõudmistele. Kui tootepresentatsioon on mu pahviks löönud ning ma ei oskagi enam midagi muud soovida kui selle firma kööki, tahan näha võimalust, kuidas ma seda kõike endale lubada saan ehk millised on maksetingimused. Kui palju on ettemaks, kas järelmaksuga saab ka osta? Edasi soovin näha, milline minu köök tuleb. Ja kui selleks hetkeks on mul tekkinud tunne, et kõik on just see, millest oleme unistanud, siis tahan ma seda ka kohe ja praegu osta! Ainuke takistus saaks olla liiga kõrge hind. Kui hind vähegi sobib, siis ma ei taha enam hetkegi venitada, vaid soovin kiirelt oma ostusoovi rahuldada ning kogu asjaga ühele poole saada. Kui kõik sobib, oleksin rõõmuga nõus lepingule alla kirjutama...

Ma ei nõua midagi keerulist või üleloomulikku. Tahan vaid, et mulle müüdaks korralikult.

Osale arutelus

  • Madis Kiho

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Volume Design otsib Eesti turu MÜÜGIJUHTI

CV-Online Estonia OÜ

02. november 2017

Teabevara