Suhted müüvad

Kui küsida müügiinimeselt, mida ta sooviks kõige rohkem müügist teada, siis on vastuse sageli: „Kuidas hästi ruttu ja hästi palju müüa?“ Suhteid loova ja hoidva müügi filosoofiast lähtudes sõltuks vastus sellest, kas sa soovid ka homme selle konkreetse kliendiga äri teha.

Selleks et müüa, on lihtsaim (ja kahjuks ka levinuim) lahendus hinna langetamine, kuni klient ütleb tehingule „jah“. Või pakutava toote väärtustega liialdamine, mida hiljem keegi paraku enam garanteerida ei suuda. Mõlemal juhul kliendid suure tõenäosusega ostavad. Kuid paraku on tulevikus nende klientidega tehingute tegemine küsitav. Kliendid ostavad täna, sina nutad homme – see on lühiajalise, kiire ja tehingukeskse müügimõtlemise valem. Me peaksime aga mõtlema, et iga „täna“ sisaldab veidi ka „homset“.

Märka rohkem. Mida rohkem sa toimuvat tähele paned, seda rohkem sa tead. Ja mida rohkem sa tead, seda rohkem võimalusi näed. Ja rohkemate valikuvõimalustega inimene saavutab tavaliselt rohkem. Tuimalt tegutsev silmaklappidega müügiinimene kuulub klubisse ”Kusagil peab ju töötama”.

Ole aus. Seisa hea selle eest, et klientidele oleksid sinuga sõlmitud lepingud abiks töötulemuste või enesetunde parandamisel. Ole kindel, et sa lubad kliendile seda, milleks sinu pakutav toode või teenus tegelikult ka suuteline on.

Suurenda kontaktide arvu. Helista, saada e-kirju, lepi kokku kohtumisi, tegutse ja ole nähtaval. Samas vali hoolega, kelle pildile ja kuidas ilmud. Kõned teemal ”Meil on uued raamatud ilmunud” pole ikka veel haruldased.

Ole järjepidev tegevuses, mis järgnevad müügitehingule. Müügijärgne teenindamine ja kliendi vastu huvi tundmine viib sind tulevikus uute tehinguteni ja suurendab usaldust. Mõtle, millal sulle viimati müügiesindaja helistas ja tagasisidet küsis – ja kas see oleks olnud meeldiv? Millal ise müügiinimesena seda tegid?

Hoia pall oma väljakupoolel.  St hoia initsiatiiv enda käes. Ära looda kliendi lubadusele, et ta helistab nädala pärast. Pane kokkulepitud aeg kirja ja võta kliendiga ise kontakti. Mõnus on mõelda, et kuusteist klienti helistab mulle järgmise kahe nädala jooksul tagaasi, tehinguid tuleb nagu murdu. Need on ”võib-olla-tehingud”, mis suure tõenäosusega tegelikkuseks ei saa.

Arenda oma oskusi ja teadmisi. Mõõda ning jälgi oma tegevusi, mis aitavad kaasa müügitulemuste ja kliendi rahulolu kasvule. Kasuta enda ja teiste parimaid kogemusi, keskendu oma toodetele ja pinguta täiega. Leia iga päev 15 minutit, et õppida midagi uut. Sinu kompetentsus suurendab usalduse taset. Kliendid hindavad märksa rohkem sinu teadmisi kui müügitehnilist nipitamist.

Mõtle kaugemale tänasest päevast. Pea meeles, et tänased valikud loovad homseid võimalusi. Ära unusta, et vajad tulemusi ka tulevikus. Ära tee kompromisse oma põhimõtete arvelt ega riku oma mainet. Pikaajalises perspektiivis on määravad suhted ja inimeste arvamus meist.

Kliendid ostavad täna ja nad ostavad homme uuesti ... ning samuti nende sõbrad - selline on pikaajalise, suheteid väärtustava müügimõtlemise valem. Ei ole vahet, kas Hollywood või Mustamäe – suhted müüvad.

Osale arutelus

  • Guido Paomees

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Krimelte otsib MÜÜGIASSISTENTI

Krimelte OÜ

22. oktoober 2017

Teabevara