Ära käitu nagu siga!

Elasid kord kolm põrsakest: Nif-Nif, Naf -Naf ja Nuf-Nuf. Sügise lähenedes otsustasid nad, et on aeg ehitada uus eluase.  Aga ise ehitamise asemel lasid sobilikud majad hoopis spetsialistidel valmis ehitada.

Nif Nif mõtles nii: “Praegu on suvi ning on soe ja mõnus, ma tean, et talve poole läheb jahedamaks ning ma pean endale saama mingi ulualuse. Lasen selle ehitada, aga mingit müügijuttu pole mulle tarvis! Helistan ja seletan, mida ma tahan, ning küsin hinnapakkumised. Müügimeest ma küll oma porilombi lähedusse ei lase. Valin selle, kellel kõige soodsam pakkumine.“  Varsti koliski Nif-Nif oma õlgedest onni, mis oli kordades odavam sellest okstest või hirmkallitest kividest paketist, mida, nagu Nif-Nifile tundus, müügimees talle üritas sokutada. „Olen hinnatundlik ning tean ise, mis on mulle parim,“ oli tema veendumus. Siga oli väga rahul: „Ärgu müügimehed arvaku, et Nif-Nif on loll ja laseb endale midagi pähe määrida.“

Naf-Nafil sama mure:“ Tali tuleb ja külmaks läheb, tarvis maja osta. Lepiks homseks müügifirmaga kohtumise kokku.“  Mõeldud-tehtud. Müügiesindaja ilmuski kohale. Naf-Naf mõtles juba öösel välja, et kohe, kui müügimees tuleb,  pressib ta temalt soodsama hinna välja ning siis vaatab, kas ostab või ei. Müügiesindaja tuligi hommikul, lips ees ning naeratus näol. Siga haaras ohjad kohe enda kätte ning ütles, et tahan maja siia ja selles mõõdus, sina anna ilma keerutamata hind. Müügiesindaja vastu, et siia küll ning selles mõõdus, aga milleks seda maja üldse kasutama hakatakse? Palju sinna elanikke sisse kolib, kas maja on plaanis ka pikemalt kasutada või on see vaid üheks hooajaks? Roosa põrsas vihastas, läks siniseks ning käratas, et müügimees ärgu uurigu, vaid öelgu, mis variandid on. Naf-Naf on siga, kes otsustab hinna järgi, ning kui hind on ok, siis vaatab edasi.  Müügimees läks sea kisast ähmi täis ning laduski variandid lauale. Naf -Naf oli rahul: „Ma õlgedest kõige odavamat varianti ei taha, kividest külma ning rasket ja pealegi kallist ei pea mõistlikuks, kuid keskmise hinnaga okstest maja tundub sobiv.“ Nii läkski.

Nuf-Nufil oli ka süda raske: „Varsti läheb külmaks ning vaja kuskil talv üle elada. Ostaks maja, aga kuna ei ole selle ala spetsialist, siis ei oska otsustada. Kasutaks õige asjatundja abi? Helistan firmasse, kes asjast teab ning las nad siis teevad oma pakkumise. Eks siis vaatan.“ Järgmisel päeval müügimees saabuski, lips ees ning naeratus näol. Pärast põgusat sissejuhatust asuti asja kallale. Nuf-Nuf pidi täpselt rääkima, mida ning milleks tal tarvis on. Huvitav oli see, et turvalisuse peale ta polnud enne mõelnudki. Muidugi oli ka hallivatimeest sealkandis luusimas nähtud, kuid majale, mis võib teda ka hundi eest kaitsta, polnud ta varem mõelda osanud . Tuleks ka silmas pidada võimalust, et kui velled Nif-Nif ning Naf-Naf külla tulevad, oleks ka neil kuskil olla. Nuf -Nufle sai selgeks, et kui juba ehitada, siis korralikult. Lõppkokkuvõttes tuli kogu projekti maksumus suurem kui sea kõige pessimistlikumad prognoosid, kuid tegelikult oli põrsas sigarahul - sai asjalikku nõu ning just selle, mida tal vaja.

Kuidas lugu edasi läks, seda me teame kõik. Loo moraal – kaupade ja teenuste hinna avalikustamine ja pakkumise tegemine enne vajaduse selgitamist ning pakkumise sisu põhjalikku tutvustamist on kliendile kahjulik. Kõik müügiesindajad, kes lasevad kliendil osta ainult hinda ning saadavad pelgalt hinnapakkumisi minnes kergema vastupanu teed, käituvad nagu tõelised sead.

Osale arutelus

  • Madis Kiho

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Global Marine Supply otsib JAEMÜÜGI OSAKONNA JUHTI

M-Partner HR OÜ

22. detsember 2017

Hilti otsib MÜÜGIESINDAJAID

Manpower OÜ

06. detsember 2017

Teabevara