Kuidas alustada e-kirjaturundust

E-kirja turunduse kasutamine on efektiivne viis reklaamida tooteid, teenuseid ja üritusi veebis reklaamida. Kuid see kanal eeldab opt in baasi ehk inimeste nõusolekut saada sinu ettevõtte e-kirju.

Kui teie ettevõttel pole kliendibaasi, kellele e-maili turundust teha ning puuduvad ressursid laiapõhjalise reklaamikampaania tegemiseks, siis kuluvad ära head partnerid.

Esimene variant: kasutada vahendava firma baasi
Üks lihtne viis on kasutada teise ettevõtte kogutud e-maili baasi ning saatmisprogrammi, mis võimaldab suure koguse e-mailide saatmist. Siinkohal on oluline kontrollida, et valid firma, kelle baasis on opt in kontaktid, kes on andnud loa saada pakkumisi ka e-maili teenust pakkuva firma partneritelt. Antud juhul siis teilt. Teiseks on soovitav jälgida, et teie pakkumisega e-mailis oleks saatva ettevõtte kontaktid, et inimesed saaksid aru, kust ja miks nad kirja saanud on. See hoiab teie ettevõte mainet.

Kui oled leidnud sobiliku firma, siis:
1) kujundada ise või lase kujundada oma ettevõttele sobilik e-mail
2) lisa sinna üleskutse liituda teie meililistiga
3) suuna inimesed oma kodulehele
4) lisa kodulehele lihtne registreerimisvorm
5) saad tuhandeid opt in e-maili kontakte, kellele kirju saata.

Alustava ettevõtte näide
Uuele turule sisenemine on keeruline ning kallis, sest puudub kliendibaas ja tuntus. Näiteks üks moeäris tegutsev ettevõte kasutas Eestisse tulles e-maili turundusega tegeleva partneri abi ning saatis esimese e-maili teise ettevõtte baasile. Kirjas oli tutvustav info nende tegevuse ning eripära kohta ning üleskutse liituda uudiskirjaga, kus nad tutvustavad nii moeuudiseid, kui ka saadavaid häid sooduspakkumisi. Kampaaniast said nad kiiresti üle 10 000 moehuvilise e-maili aadressid, kes soovisid just sellist infot ning pakkumisi saada.

Teine variant: kasutada tarbijamängu
Teine lihtne võimalus on osa võtta suuremast tarbijamängust, mida korraldab lead’ide ehk müügikontaktide kogumisega tegelev ettevõte. Tarbijamäng on laiale sihtgrupile suunatud kampaania, kus osalejatel on võimalik võita auhindu, mille paneb välja mängu korraldav firma. Tarbijamäng ise on üles ehitatud küsitlusena.

Kuidas võtta mängust osa:
1. Otsusta, kui palju soovid enda ettevõtte kohta infot anda, et muuta sinu listiga liitumine atraktiivseks. Mida vähem inimesed sinu firma kohta teavad, seda rohkem infot nad vajavad, et teha teadlik valik. Samas oleneb info ja visuaali hulgast ka ühe e-maili aadressi hind.
2. Inimesed osalevad mängus ning valivad uudiskirjad, mis neid huvitavad.
3. Mängukorraldaja saadab teile inimeste kontaktid, kes teie kirju soovivad.
4. Alustad oma e-maili kampaaniaga!

Näide väikese turunduseelarvega ettevõttest
Internetipood, kelle turunduseelarve on väike, soovis oma lehe külastatavust suurendada. Kuna tegemist oli tuntud netipoega, siis pani ta tarbijamängu ainult oma nime ning lisas, et saadab nädalas korra sooduspakkumisi. Nii sai ta 6000 inimese e-mailid, kes ootavad infot nii soodusmüükide kui ka viimase hetke pakkumiste kohta.

Sellised meetodeid saavad edukalt kasutada eri valdkondades tegutsevad firmad, näiteks jaekaubandus, teenuste pakkujad, e-poed, ajakirjandus, meditsiin. Antud meetodil koostatud andmebaasiga on suhteliselt lihtne ettevõttel ise turundust jätkata kasutades näiteks selliseid teenuseid nagu Outlooki MailMerge, Mailchimp ja Mailjet.

Osale arutelus

  • Erki Koldits

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Volume Design otsib Eesti turu MÜÜGIJUHTI

CV-Online Estonia OÜ

02. november 2017

Hilleberg is looking for an QUALITY MANAGER

Finesta Baltic OÜ

19. oktoober 2017

Teabevara