Kuidas meilide loetavust tõsta?

Meili turundus on siiani üks tõhusamaid e-turunduse kanaleid, kuid suur takistus efektiivse meili kampaania läbiviimisel on rämpsposti- ehk spam-i filtrid, mille tõttu ReturnPathi sõnul kuni 20% kirju ei jõua kunagi lugejate postkasti ning tuntavalt suurem hulk läheb otse spam-i kausta.

Kirju saates on võimalik näha inimeste arvu, kes neid avavad, aga me ei tea, kui palju meile reaalselt inimeste postkastidesse jõudis. Kui avamisprotsendid jäävad alla 20 või kui on näha järsku ja seletamatut langust avamiste hulgas, siis on viimane aeg alustada spam-i filtirte sõbraliku strateegia väljatöötamist.

Spamhaus, SpamAssassin ja teised spam-i filtrid koos maili teenusepakkujatega (Gmail, Yahoo, Outlook etc) töötavad pidevalt selle nimel, et meie postkastid püsiksid spam-i vabad. See teeb omakorda keeruliseks sõnumi viimise sihtrühmani ja just suurte kampaaniate puhul.

Spam-i filtrid jälgivad paljusid tegureid, mille põhjal nad otsustavad, kas kiri lasta läbi või mitte. Hiljuti avaldas ka Gmail natuke täpsemalt, mida nende filtrid kõige enam jälgivad. Sarnaselt teistele teenusepakkujatele on peamine tegur engagement ehk teisiti - kas inimesed reaalselt on sinu meilidest huvitatud. See tähendab, et adressaadid ka avavad sinu saadetud kirju, vajutavad linkidele, saadavad edasi, taasavavad ega märgi neid rämpsuks.

See tekitab järgmise tsükli: mida rohkem inimesi sinu kirju loeb ja väärtustab, seda rohkem kirju jõuab ka adressaatide postkasti. Seega on eriti oluline meili turundust õigesti alustada või teha kontaktide kogumises ja kasutamises kiire vigadeparandus.

Tsükli kolm peamist osa on: 1) hea e-meil, 2) mõistlik saatmissagedus, 3) kvaliteetne baas.

Hea meil on selline, mida lugeja ootab ning soovib avada: pakkumine või teema huvitab teda; ta saab aru, kellelt kiri tuleb; mis on selle sisu; mis kasu ta saab avamisest ning kiri on korrektselt kirjutatud ja tegevusele suunav.

Liiga sage kirjade saatmine vähendab avamisprotsente ja seda näitas ka CMB uuring, mille põhjal 45% inimestest ütles, et nad ei ava meile, kui neile tundub, et ettevõte saadab liiga palju kirju.

Kvaliteetne baas on spam-i filtrite jaoks mitmeti oluline – 1) aadressid peavad olema korrektsed ja toimivad, 2) seal on ainult nende inimeste aadressid, kes on su kirjadest huvitatud ehk baas on kogutud spetsiaalselt sinu ettevõtte jaoks.

Baasi puhastamisel alusta:

a) Vigaste aadresside kustutamisest (nt hot.ee asemel hoo.ee või gmail.com asemel gmail.ee jne)
b) Samuti kustuta aadressid, mis on teinud nö hard-bounce’i (nt aadressi pole olemas).
c) Kaalu ka soft-bounce’ide kustutamist (nt on postkast täis).
d) Võta vähemalt kord aastas ette aadressid, kes pole kirju avanud ning enne kustutamist anna neile viimane võimalus aktiivsust üles näidata.
e) Alati kustuta aadress, kui inimene palub listist lahkuda.

E-meili aadresside kogumiseks on erinevaid võimalusi, kuid peamine on inimeste endi otsus saada just sinu ettevõtte kirju.

Mõned lihtsamad võimalused, kuidas meili aadresse koguda:
a) Kasuta partnerturundusfirma abi, kes kasutab oma meili, Facebooki ja teisi kampaania kanaleid ning kogub spetsiaalselt sinu ettevõtte jaoks e-meili aadresse;
b) Lisa suur meili registreerimisvorm kodulehele ja katseta pop-up’i tõhusust;
c) Kutsu inimesi üles meili listiga liituma nii Facebookis, e-meilis kui kodulehel;
d) Korralda võistlusi või mänge, kus inimesed saavad temaatilisi auhindu võita;
e) Palu praegustel listis olijatel meile edastada ka sõpradele, tuttavatele, kolleegidele.

Lisaks sellele, et e-meili turunduse edukus põhineb atraktiivsetel ja inimestele kordaminevatel kirjadel, on selle tähtsus veelgi kasvanud koos spam-filtrite arenguga ja nii on ka kvaliteetsete listide kogumine väga oluline osa turundustegevusest, millesse tasub investeerida.

Kasulikku infot spam-i filtrite kohta leiab ReturnPath’ilt ning samuti on hea vaadata, mida e-meili teenusepakkujad oma filtrite kohta ise kirjutavad. Kui ei ole piisavalt aega või inimesi, kes meili turunduse su ettevõttes enda peale võtab, on võimalik kasutada kohalikke ettevõtteid, kes nii andmebaasi kogumise kui hilisema puhastamisega igapäevaselt tegelevad ja sind abistada oskavad.

Osale arutelus

  • Annika Oorn

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Global Marine Supply otsib JAEMÜÜGI OSAKONNA JUHTI

M-Partner HR OÜ

22. detsember 2017

Logotrade otsib REKLAAMKINGITUSTE PROJEKTIJUHTI

Logotrade OÜ

31. detsember 2017

Teabevara