Minule meeldib, kui mulle müüakse

Ei ole nõus väitega, et eestlasele ei meeldi müümine. Eestlane - nagu ka rootslane, prantslane või venelane - ei talu halba müüki. Müügi puhul on aga nii, et mida selgemalt me tajume müüki müügina, seda kehvem see on. Hea müük toimub justkui muuseas, jätab ostjale hea tunde ning keskendub tema jaoks olulisele väärtusele. Sellist müüki naudin ma alati.

Nädal tagasi läksin ma tütrega kauplusesse "Kangas ja Nööp" vaatama, kas ehk leiame koju uued kardinad. Oli tööpäeva õhtu ja me mõlemad üsna tülpinud. "Kangas ja Nööp" on üks kümnetest kohtadest, kust Tallinnas kardinakangast osta ja see ei olnud sugugi esimene, mida külastasime. Veetsime kangaid uurides kaupluses oma 20 minutit. Müüja oli olemas, tegeles mõõdulaua juures kangaste korrastamisega, aga pidas meid vaikselt silmas ja naeratas iga kord, kui pilgud kokku sattusid. Ta ei tormanud oma abi pakkuma, aga oli olemas kohe, kui ilmse küsimise sooviga tema poole vaatasin. Valisime lõpuks paar võimalikku varianti välja. Müüja tervitas meie valikut siira rõõmuga ("Oh, leidsitegi!"). Tegelikult pöördusin tema poole mitte ostuotsusega, vaid mõttega osta koju kaasa paar näidistükki. Olin mõttes ennast häälestanud müüja pettunud hoiakule ("Ei viitsi mina sentide eest neid tükke lõigata!")  ja keeldumisele ("Minimaalne tükk, mida ma sellest kangast lõigata saan on pool meetrit."). Seetõttu olin suhteliselt sõjakalt valmis võitluseks ("Ma ei saa kardinat interjööri sobitada ilma testimata.") ja nõude esitamiseks ("Mul on õigus osta ka 20cm, sest rohkem ma katsetamiseks ei vaja."). Minu väljakujunenud eelarvamus (Ei tea, kust see küll pärit on!) pühiti hetkega, kui müüja pakkus  ise, et võtke proovitükid koju kaasa.

Seejärel asus ta nobedalt mõõtma, küsides, et kas 5 cm piisab, kiitis mõõtmise käigus meie valikut tuues välja mõlema kanga eripärad, materjali, viidates muuseas nende kangaste isikupärale ja pakkus, et saan lasta kohapeal kardinad valmis õmmelda. Kui ma jäin mõõtmislaua juures vaatama ühte efektse mustriga sisustuskangast märkas ta kohe minu pilku ja rääkis (ilma tööd katkestamata) selle kanga loo ("saabus just täna; tellisime juurde, sest eelmine kogus müüdi päevadega läbi; no on ikka tõesti efektne muster; sisedisainerite lemmik…"). Minu kardinakanga proovitükid lõigatud, olime tütrega mõlemad juba uue sisustuskanga lummuses. Müük lõppes sellega, et müüja soovitas ise nii mõlemad kardinakangad kui ka uue avastatud sisustuskanga kinni panna ("see on meil ainus rull, kuigi täna alles saabus ja just pakkisin lahti"). Meiega kassa juurde kõndides jõudis ta korra veel tunnustavalt kommenteerida meie valikut ja lubas pöialt hoida, et värvid ikka interjööriga klapiksid.

Kauplusest väljudes ütles minu tütar just seda, mida ise sel hetkel tundsin: "Tead, üks hea teenindus võib terve sinu päeva ilusaks muuta."

See polnud müük, see oligi teenindus? Ei olnud teenindus! See oli üks hea müük.  Ja muuhulgas just seetõttu, et ma tajusin seda teenindusena (mina ostsin, mitte mulle ei müüdud), kuigi tegelikult tagantjärgi analüüsides olid selles protsessis kõik hea müügi komponendid.

Minul oli kliendina tunne, et:
1. Ma olen üks hea kardina ekspert;
2. Ma sain just suure ja keerulise probleemi lahendatud;
3. Me leidsin lisaks eriti laheda sisustuskanga.

Pane tähele tekkinud tunnet: mina leidsin, mitte mulle ei müüdud. No ja tänaseks on mul kardinad õmblemisel ja see efektne sisustuskangas ka ostetud.

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Global Marine Supply otsib JAEMÜÜGI OSAKONNA JUHTI

M-Partner HR OÜ

22. detsember 2017

Logotrade otsib REKLAAMKINGITUSTE PROJEKTIJUHTI

Logotrade OÜ

31. detsember 2017

Teabevara