Dieeti saab pidada ka müüki tehes

„Kuidas läheb?“ küsisin paar päeva tagasi ühelt tuttavalt müügiinimeselt. „Kiirelt, nii palju on teha,“ kõlas vastus. Tuttav vastus ja tuttav olukord, kas pole? Mida teha? Kas tormata edasi tukka sourana, nagu põhjanaaber ütleb, või ... minna üle dieedile, mõttedieedile, kirjutab koolitaja Guido Paomees.

Kui me soovime muuta oma kaalu, siis üks võimalustest on dieet. Kui me soovime muuta oma müügitulemusi, siis selleks saab kasutada mõttedieeti. See on lahendus, mille autoriks loen Jim Cathcart´i, kes annab meile hea võimaluse hoida endast eemal ebaolulised tegevused.

Kuidas mõttedieedile üle minna? Järgnevalt kolm tegevust, mida teha ja analüüsida. Esiteks, sea paika ja pane kirja oma eesmärk, mida soovid saavutada. Ütleme, et see on järgmise kuu müügitulemuste suurendamine 8% võrra. Lihtne ja arusaadav. Eriti vajalik on muidugi see, et Sa sellesse ise ka usud.

Teiseks kirjuta eesmärgi alla kolm kuni viis asja, mis juhtuvad siis, kui oled selle eesmärgi saavutanud. Näiteks suureneb tulemustasu selle 8% müügikasvu saavutamisel X euro võrra, mille saab omakorda lisada järgmise puhkusekulude fondi. Lisaks, saavutades müügikasvu, paraneb kogu meeskonna tulemuslikkus, võibolla võidad müügivõistluse ja saad Y eurose kinkekaardi või lisad veel ühe kivi vundamenti, mis aitab kajääriredelil ülespoole liikuda. Rahulolevad kliendid aitavad oma tellimuste kaudu meil edaspidi väiksema pingutusega rohkem saavutada.

Kolmandaks, mis otseselt dieedina mõjub, on panna kirja ja jälgida igapäevaseid tegevusi, mis aitavad seatud eesmärki saavutada. Selleks võib olla iga kohtumise põhjalik ettevalmistus, kliendi senise ostuajaloo analüüs, unustusehõlma vajunud kliendiga kontakti võtmine, lisamüügivõimaluste leidmine või usalduse taseme suurendamine. Küsides endalt, kas mingi tegevus aitab mul selle pluss 8%ni jõuda, jätame tegemata „tore on teha“-tegevused ja muud nö „sihitud sibelemised“ ja „rööp-rähklemised“. Dieet!

Mõttedieet tähendabki selgeid valikuid ja eelkõige tegevusi, mis aitavad meil seatud sihi suunas edasi liikuda. Seega oleme oma aja- ja muude ressursside kasutuses efektiivsed ning liigume iga sammuga lähemale eesmärgile, saavutame tulemused, mis meid rõõmustavad ning naudime oma tegevusi. Vähem tähendab rohkem.

Osale arutelus

  • Guido Paomees

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Globalsun otsib päevitus- ja ilutoodete MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

05. oktoober 2017

Digitrükk is looking for a EXPORT SALES MANAGER

Finesta Baltic OÜ

02. oktoober 2017

ESSVE Estonia otsib TURUNDUSJUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

01. oktoober 2017

Teabevara