Toimetaja blogi: Müügimehe filmirubriik ehk 10 filmi loomapiinajale

Mul on elus tulnud ette üksjagu keerulisi produktsioone. Iial poleks ma aga uskunud, et üheks nendest saab olema filmirubriigi tegemine, kus mõni Eesti filmiguru soovitaks kümmet filmi müügimehele.

Suur ja rasvane “ei”
On ju maailma filmiarhiiv suur ja sügav nagu ookean. Mis saaks olla lihtsam, kui palgata üks kogenud kalur, kes sealt kümmekond purikat välja õngitseks ja müügiinimest silmast pidades ka lauale serveeriks? Lihtne? Mõtle uuesti! Pärast kõnet kolmandale filmikriitikule hakkas mul tekkima tunne, nagu ma paluks 10 filmisoovitust loomapiinajale, sest ainus vastus, mida ma terve nädala vältel sain, oli suur ja rasvane “EI”.

Verejanune monstrum
See tabas mind nagu paremhaak ei kuskilt. Üks või kaks ei’d oleks olnud mõistetav, aga terve nädala jagu? Pole normaalne, et midagi nii lihtsat nagu müük, on saanud mingis ringkonnas sedavõrd väärastunud varjundi, et inimesed ei taha või ei suuda ennast sellega seostada. Müük on ju samasugune elementaarne tööriist nagu reha...millisel hetkel sai sellest verejanune monstrum? 

Tolmuimeja müüjad ja Wall Street ahvid
Üheks oluliseks süüdlaseks võib siin pidada haridust. Mäletan väga hästi kuidas koolis rõhuti korduvalt mitokondri ehituse tundmise tähtusele ja kuidas ilma oskuseta keemilisi võrrandeid tasakaalustada polevat üldse põhjust edasi elada. Samas ma ei mäleta, et keegi oleks kordagi maininud, kui oluline tööriist elus on oskus müüa ja et see pole must maagia mis mu lemmikbändi kõrvaklappidesse ja lemmiksarja telekasse toob. Tagantjärgi küsin tihti, miks pidin ma kujundama oma arvamuse müügist agressiivsete “tolmuimeja müüjate” ja Wall Street ahvide põhjal, kelle tegevusest saab järeldada vaid üht - müük on vastik ja ebavajlik osa ühiskonnast.

Müük pole loomapiinamine
Kultuur on täna üks paljudest valdkondadest, kus eksisteerib karjuv vajadus müügi imago reboodi järele. On oluline vaadata kaugemale agressiivsest telemarketingust ja näha müügi kui tööriista põhiolemust - võimet viia kokku nõudlus ja pakkumine. Praegu on näiteks nõudlus filmirubriigi järele - kus on pakkumine?

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Global Marine Supply otsib JAEMÜÜGI OSAKONNA JUHTI

M-Partner HR OÜ

22. detsember 2017

Logotrade otsib REKLAAMKINGITUSTE PROJEKTIJUHTI

Logotrade OÜ

31. detsember 2017

EasySnap otsib Skandinaavia suuna MÜÜGIJUHTI

Easysnap Co-Packing Northern Europe OÜ

17. detsember 2017

Teabevara