Toimetaja blogi: Kus on sinu Tesla-faktor?

Äripäeva peatoimetaja Meelis Mandel tõi Best Marketingi Best Practice seminaril välja huvitava fakti, et kui loo pealkirjas on sees sõna Tesla, on 10 000 klikki garanteeritud. Selle fakti üle peaks sügavalt juurdlema iga ettevõtja ja küsima endalt karmilt, miks minu toode või teenus, seda ei tee.

Toode müügu ennast ise

Minu elu esimene amet oli müüa telefoni teel käsiraamatuid, mille hind vanas rahas oli üle 3000 krooni. See valmistas mulle palju raskusi, sest keskkoolist tulnuna ei suutnud ma kuidagi endale põhjendada, kuidas üks raamat saab sellist summat väärt olla. Müügijuht pakkus lahendusena välja, et ma peaksin selle esmalt iseendale maha müüma ja uskuma, et see on seda väärt. Toona ei teadnud ma paremini ja andsin selle eesmärgi saavutamiseks oma parima. Täna, kümme aastat hiljem, tahaksin ma aga küsida, kas see olen ikka mina, kes peab toote endale maha müüma või peaks toode tegema seda ise?

Hea toode on fakt

Müügimeeskond on iga toote eesliin ja hea produkt on lahinguväljal tema kilp ja mõõk. Liigagi tihti võime aga näha, kuidas firmad saadavad müügisõdurid lahingusse nüridate mõõkade ja auklike kilpidega ent ootavad sellegipoolest naasmist võidupärjaga. Ei maksa! Hea toode pole Hollywoodi filmistsenaarium, kus kari ahve sütitava motivatsioonikõne järel banaanidega robottulnukate armee purustavad. Hea toode ei vaja motiveerimist ja õigustusi, samuti pole see usu ega vaatenurga küsimus - hea toode on fakt.

Kus on sinu Telsa-faktor?

On selge, et iga toode ja teenus ei saa olla Tesla-sarnane klikimagnet. Tesla on lihtsalt üks ere näide. Toode, mis kõnetab ja inspireerib ja seda vaatamata faktile, et ehk üksnes 0,01 protsenti Tesla uudisele klikkijatest seda endale lubada suudab. Olenemata valdkonnast, peaks aga iga toode ja teenus püüdlema oma isikliku Tesla-faktori poole. Millegi poole, mis pole lihtsalt tühi jutt ja õhumüük, vaid reaalne fakt ja mõõdetav väärtus, mida pole turul kellelgi teisel. Midagi, mis ei vaja müügitiimilt head kujutlusvõimet, vaid mis seisab ise omaenda jalgadel püsti.

Karmid küsimused iseendale

Bestsales.ee värske toimetajana otsin täna ise konstantselt seda sama Tesla-faktorit - kindlat vundamenti, mis müüb ennast ise. Miks peaks keegi klikkama, andma intervjuu või ostma reklaami sellele saidile? Mis on see fakt, millele müügitiim saab toetuda ja mida ta saab müüa. Need on küsimused, mida iga ettevõtja peab küsima endalt karmilt ja konstantselt, sest niipea, kui Sa nendele vastata ei suuda, pole Sul põhjust ei imestada ega kedagi teist peale iseenda süüdistada, kui Su toode on müüdamatu.

“Ei” aukude lappimisele!

Sestap leian, et müügi- ja projektijuhtidel on firmades palju suurem roll, kui lihtsalt müümine. On äärmiselt tähtis, et nad ei annaks järele ettevõtte juhtkonna soovile lappida ilusate sõnadega kinni augud nende toodetes või teenustes. Vastupidi, müügitiim peaks nendele kohtadele sõrmega viitama seni, kuni need on parandatud. Sest niikaua, kuni ilusatest sõnadest ei saa vettpidavad faktid, on see soolapuhumine ja see ei tõmba alla mitte üksnes Sinu ettevõtte, vaid terve müügikommuuni mainet.

 

Osale arutelus

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Globalsun otsib päevitus- ja ilutoodete MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

05. oktoober 2017

Post11 otsib MÜÜGIOSAKONNA JUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

27. september 2017

Teabevara