Toimetaja blogi: Keerame veebi pahupidi

Kui mujal meedias on käivitunud juba nn “vihmavarjujoogi” programm, tantsib Bestsales toimetuses endiselt tuulispask, mille eesmärk on üks - keerata meie müügiveeb pahupidi.

Veebimeediat vaadeldes ei pea olema meediateadlane, et märgata, et selle südameks on uudised. Või noh, me nimetame neid uudisteks, kuigi pahatihti pole need midagi enamat, kui mahlase pealkirjaga sisutühjad hõiked. Kuigi enamasti pole see pahatahtlik lugeja petmine, vaid minevikust alguse saanud paratamatu laviin, oleks täna tagumine aeg teha sellele lõpp.

Uudis on lõks

Üleminekul paberilt veebi oli kõige lihtsam võtta lehe lood ja panna nad lisaks paberile ka veebi. Overall strateegia nägi ette, et mida suuremaks kasvab veebi loetavus, seda suuremaid produktsioone hakatakse ka tegema. Ideeliselt oli see õige, aga reaalselt paraku lõks.

Kujutame ette, et lugejad on linnud, kellele ajakirjanikud peavad viskama teri. Kuna terad pistetakse kiiresti pintslisse, tuleb visata kohe välja uued. Edasine loogika on lihtne - mida rohkem teri sa viskad, seda rohkem linde Su jalge ette maandub. On ainult üks probleem...niipea kui sa terade viskamise lõpetad, lendavad linnud minema.

Tänu meie madalale rahvaarvule on see eriti keerukas küsimus. Et lugejaid enda juures hoida, tuleks neile pidevalt midagi visata ja see sulebki lõpuks püünise. Et jõuda nõudlusele järgi, muutuvad terad järjest lohakamaks ja käsi järjest kiiremaks, kuni lõpuks ei olegi sul võimalik muule keskenduda, kui meeleheitlikule rahmeldamisele. Teiste sõnadega oled sa justkui uppuvas paadis, mis läheb põhja kohe, kui sa ämbriga enam vett ei vinna.

Keerame süsteemi pahupidi

Ilmselt enamik meist teab seda lugu, kus keegi professor olevat võtnud suure purgi, pannud selle kive täis ja küsinud tudengitelt, "kas purk on täis?" Kui tudengid vastasid "jah", valas ta purki kruusa, mis kivide vahele voolas. Professor küsis uuesti, kas purk on nüüd täis? Pärast teistkordset "jah’i" võttis ta peotäie liiva ja valas selle omakorda kruusa vahele. Kui ta nüüd uuesti oma küsimust kordas, oli vastuseks kõige veendunum “jah” terves maailmas. Seepeale võttis professor pudeli õlut, kallas selle purki ja ütles: “Pole vahet, mis Su elus toimub, ühe õlle jaoks leidub seal alati ruumi.”

Kuigi olen veendunud, et see lugu oli mõeldud ilmestama midagi muud, töötab see suurepärase valemina uusmeedia ehitamiseks. Kui praegu läheb veebi õlu ja liiv kõige ees, siis oleks aeg pöörata süsteem pahupidi. Enne kui peenmateeria kallale minna, tuleks laduda suurtest kividest korralik vundament ja esimene kiht. Miks? Sest kui me purgi kohe liiva täis valame, pole kivisid sinna enam kuhugile panna.

Sarjad on uusmeedia vundament

Minu jaoks on uusmeedia kivid sarjad ja siinkohal pole vahet, kas need sarjad on üles ehitatud tekstile, helile, pildile või interaktiivsusele. Tähtis on üksnes see, et nende sisu oleks kvaliteetne, originaalne ja ilmuks perioodiliselt. Selleks aga tuleb panna vastu kiusatusele terade järele haarata ja keskenduda eeskätt just suurtele kividele - tugevatele sarjadele, millega rajada veebikanali vundament.

Usun, et veebimeedias on üldse klikimagnetist pealkirjaga kolmelauseliste uudiste päevad loetud. Veeb pole enam kõrvalprodukt vaid põhimängija, kes ei kogu kokku muu meedia jääke, vaid on ise tippsisu looja. Juba täna toodavad veebikanalid Hollywoodi staaridega seriaale, mis üksnes ei kasvata konkurentsi, vaid loovad olukorra, kus võistluses püsimiseks pole tähtis niivõrd kvantiteet kui kvaliteet.

Esimesed linnukesed

Just seda kvaliteeti soovingi ma tuua Bestsales lugejateni ja mul on heameel teatada, et esimesed linnukesed lendavadki kohe pesast. Juba homme jõuab teieni Kyyliku looja Tiiu Kitsiku koomiks “Est Sales”, mis naerab süüdimatult Eesti müügikultuuri omapära üle. Lisaks sellele läheb lõpuks käiku ka pikalt planeeritud müügiteemaline filmirubriik, kus koolitajad, müügijuhid ja müügifanatid soovitavad filme, mis peaksid kuuluma iga tõelise müügiinimese filmivaramusse. Avapaugu sellele rubriigile annab Motivaator.ee meeskonnakoolitaja Kaido Pajumaa, kelle põhjalik filmisoovitus jõuab teieni juba käesoleval reedel.

Kindlasti ei jää need sarjad aga viimasteks. Eesmärk on kasvada sügiseks välja selleni, et igal tööpäeval ilmuks Bestsales müügiveebis vähemalt üks kvaliteetne originaalsari, mis motiveeriks, inspireeriks või lahutaks meelt.

Osale arutelus

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Post11 otsib MÜÜGIOSAKONNA JUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

27. september 2017

Globalsun otsib päevitus- ja ilutoodete MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

05. oktoober 2017

Teabevara