Toimetaja blogi: Oskus strateegiliselt molutada

Almondi Esco
Almondi Esco, Bestsales.ee juht

Fred Jüssi on ammu rääkinud viljaka mittemidagi-tegemise kunstist. Olen avastanud, et sama kunst on vajalik ka müügis, kus uskumatult tihti võib olla strateegiline molutamine tähtsaim osa tehingust.

Möödunud nädalal rääkisin ma strateegia tähtsusest elus ja just strateegilisest seisukohast on molutamine tihtipeale parim tööriist eesmärgi saavutamiseks. On raske öelda miks, aga paljudele meist on molutamine talumatu koorem. Enamik meist teab seda olukorda, kus tekib mingi äge mõte, mis kütab su täiega üles ja kohe nii täiega, et soov see momentaalselt realiseerida on suisa vastupandamatu. Kuigi vahel on sellel laineharjal lõpuni sõitmine kõige õigem asi maailmas, võib see müügi seisukohalt vaadates saada liigagi tihti hukatuslikuks.

Liigne ettevõtlikkus

Näiteid liigsest ettevõtlikusest on jalaga segada, aga võtame siin vaatluse alla ühe lihtsa näite. Oletame, et Sa oled tisler, kellel tekib mõte hakata tootma surfilaudu. Suure entukaga jooksed ülesandele kohe peale ja teed ära firma, rendid töökoja, hangid toormaterjalid ja hakkad laudu kütma. Kuigi plaan on väga hea, on selles üks suur auk - kord sa oma laudadega valmis jõuad, on käes sügis ja Sinu potentsiaalsed kliendid ei taha enam surfi-, vaid lumelaudu. Ja kuna keegi sinu töö vilja ei soovi, siis ajapikku kaob sul nii entukas, jõud kui ka raha ja vaatamata heale ideele, oleks äriliselt märksa tulusam see entukas konserveerida ja keldrisse uue hooaja lainet ootama jätta.

Raisatud vaev

Sama printsiip töötab ka väiksemates formaatides. Näiteks pole otstarbekas alustada mingeid müügikõnelusi vahetult enne pühi, mil kliendil mõtted hoopis mujal on. Samuti võib olla ajaraiskamine esmaspäeva hommikune müügikõne ärijuhile, kes koosolekute vahel tormates igat välist ärritajat tüütuks peab. Isiklikult kannan valearvestuse kahju iga kord, kui entukaga mõne loo Facebooki valel ajal postitan. Ükskõik kui hea see lugu ka poleks, siis kui lugejaid sel ajal fesaris ei surfa, on see raisatud vaev. Niisamuti võib osutuda raisatud vaevaks ka maailma parim pakkumine, kui see jõuab kliendini valel ajal.

Rusikas silmaauku

Sestap on tähtis meeles pidada, et müük on edukas vaid siis kui mitte üksnes pakkumine pole kliendile nagu rusikas silmaauku, vaid ka pakkumise ajastus. Ja selle ajastusega tuleb tegeleda. Olen liigse entuka tõttu oma elus kaotanud rohkem diile, kui ma mäletada jõuan ja ahvatlus sama reha otsa astuda jälitab mind tänaseni. Kuid nüüd, pärast aastaid rohket põrumist, olen märganud, et üllatavalt tihti peitub kiireim tee eduni just oskuses strateegiliselt molutada.

 

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara