Toimetaja blogi: Parim müügitaktika on rünnak?

Almondi Esco
Almondi Esco, Bestsales.ee juht

Öeldakse, et parim kaitse on rünnak. Kuigi juba see väide ise on kaunis kahtlane, näeb üha tihemini, kuidas mingi osa müüjaid samastuvad sellega sedavõrd, et on teinud sellest oma mantra, mille järgi rünnak on ka parim müük.

Me kõik oleme olnud olukorras, kus suundume ostma mingit asja, mille kohta me midagi ei tea. Olgu see tolmuimeja, kätekreem või kõvaketas, oleme me kõik astunud poodi ja kandnud ette rea kõige rumalamaid küsimusi maailmas. Samuti usun, et teame kõik olukorda, kus müügimees peab selles situatsioonis oma teadmiste jagamise asemel kõige õigemaks lahendiks sind hoopis mõnitada. Mühatuste ja üleolevate kommentaaride saatel justkui üritataks sulle selgeks teha, et kui sa ei tea, mida sa ostad, siis miks sa üldse siin oled.

Müügimehe kuningakoda

Nii tekib kangesti tunne, et mõned müüjad ajavad müügisaali segamini kuningakojaga, kus nende ülesanne on troonilt rumalatele klientidele koht kätte näidata. Olen juurelnud pikalt, miks see nii juhtub. Olgu kliendi küsimused rumalad või targad, kui ta midagi küsib, siis ilmselgelt on tal soov ka midagi osta. Milleks aga valida sellises olukorras taktikaks rünnak, mis suure tõenäosusega ostja minema peletab?

Enesekindlus vs ülbus

Põhjuseid sellele võib olla palju. Selle taga võib olla näiteks vaenulik töökeskkond, kus müüja ei soovigi firmale käivet teha, lihtsalt vilets müüja või kombinatsioon mõlemast. Kuid lisaks nendele, võib minu hinnangul üsna tihti sellel olla ka märksa ootamatum põhjus, milleks on oskamatus teha vahet enesekindlusel ja ülbusel.

Nagu öö ja päev

Enesekindlus on müügiinimesele hädavajalik omadus, sest kõhklejalt ei soovi keegi midagi osta. Vähemasti mina ise tahan küll, et minu müügimees oleks kindel selles, mida ta müüb, sest kui tema oma tootesse ei usu, siis miks peaksin mina. Tähtis on siin aga mõista, et enesekindlus ja ülbus pole üks ja sama asi ning ajada need segi tähendab sama, mis panna tuli otsa tulule.

Kaks sammu

Aga kuidas seda vältida? Kõige lihtsam viis selleks on järgida kliendiga suheldes kahte sammu. Esimene samm on tuletada endale meelde, et pole olemas sellist asja, nagu loll küsimus. Vähe sellest, ole tänulik, et klient teab vähem kui Sina, sest kui me kõik teaksime kõigest kõike, poleks Sind kui müüjat enam üldse vaja. Teine samm on vastata igale küsimusele - ükskõik kui rumal see ka poleks - alati positiivselt. See muidugi ei tähenda, et peaksid kõigele vastama jah. Lihtsalt ära satu konflikti. Kui klient soovib võimatut, siis too ta ajald maha nii, et ta ei tunneks ennast rumalalt, vaid tänu Sinu pakutud selgitustele hoopis targemana.

Lisaks sellele, et ülbuseta enesekindlus aitab kasvatada sinu müüki, on see ka suurepärane viis turundada oma brändi. Seega ära vaatle oma firmat või kauplust nagu lahinguvälja, kuhu tuleb klientidele pidevalt maamiine kaevata, vaid pigem nagu templit, kuhu nad pöörduvad, et saada sinu abi.

Osale arutelus

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Logotrade otsib REKLAAMKINGITUSTE PROJEKTIJUHTI

Logotrade OÜ

31. detsember 2017

Teabevara