PEAB NÄGEMA! - "Moneyball"

Mailiis Ploomann
Mailiis Ploomann, Elisa tooteturunduse osakonna juht

Selle nädala filmiriiuli täidab Elisa tooteturunduse osakonna juht Mailiis Ploomann, kelle "peab nägema" filmiks on tõsielul põhinev "Moneyball", mis on mõeldud kõikidele, kes olematute ressurssidega püüdmatus kauguses eesmärke jahivad.

Moneyball on kahtlemata film pesapallist ning pesapallimängijatest, seega esimese hooga võib ta kergesti jääda filmiriiulile seisma ja ootama aega, kui tõesti mitte midagi muud vaadata ei ole. Välja arvatud muidugi juhul, kui oled pesapalli fänn või põhimõtteliselt vaatad ära kõik filmid, kus Brad Pitt mängib.

Kuna allakirjutanu ei ole ei üks ega teine, siis oli puhas juhuste kokkulangemine, et see lugu üldse minuni jõudis ning tagantjärgi mõeldes, täpselt õigel ajal.

Karbist välja!

Juhul kui oled kordki elus tundnud, mida tähendab, kui eesmärk tundub küll väga ahvatlev aga püüdmatus kauguses ning ressursid, mida selle jaoks kasutada saad - otse öeldes olematud, siis on see film Sinu jaoks. Ükskõik, kuidas Sina tookord selle olukorra lahendasid – "Moneyball" avardab mõttemaailma ning aitab karbist välja mõtlemist treenida.

Umbes veerand tunni jooksul unustad ära, et tegemist on spordifilmiga või filmiga spordist. See muutub pigem kontekstiks (samahästi võiks tegelased seada endale eesmärgiks müüa 3 kuu jooksul võrkpallimängijatele helesiniseid tennisepalle).

Analüütilised mõttemängud 

Mõttemängud teemadel, kuidas kasutada andmeid (analüütikat) otsuste langetamisel nii, et väga piiratud ressurssidest / valikutest noppida välja täpselt need, mis on Sulle vajalikud ning mille puhul saad hoida kulud kontrolli all.

Või kuidas leida üles need nüansid mida teised (konkurendid) jätavad tähele panemata, sest pealiskaudselt hindamisel ongi tegemist väärtusetu toote/ teenuse/ suhtega. Need on läbivateks teemadeks terve filmi jooksul. Samamoodi nagu on oskus näha metsas puid ning puudes metsa – nii ka inimeste vahelistes suhetes ning juriidilistes probleemides.

Eraldi liinina saab paralleelselt jälgida peategelase (hull)julget otsustamise stiili ning seda, kuidas tema käitumine ülejäänud meeskonnale mõjub. Kuidas langetada otsuseid, mis inimlikult tunduvad julmad ent antud hetkel meeskonnale (ettevõttele/ projektile) vajalikud, ning kuidas murda läbi mõtteviisist, et teeme nii nagu alati on tehtud – sest nii on alati tehtud.

 

Inimlik kangelane 

Kui pesapall korraks ära unustada, siis on "Moneyball" ka väga lihtsalt jälgitav film, muutumata seejuures labaseks või liigselt etteaimatavaks. Samas jätab ta vaatajale iseseisvaks mõtisklemiseks väga palju huvitavaid küsimusi ning olukordi, mida enda (töö)ellu ümber kanda ning seeläbi lahti mõtestada.

Peategelast ei ole mängitud ilmeksimatuks superinimeseks (nagu tihti tavalistes spordifilmides juhtub – et tuleb ainult endas motivatsioon leida ning kõik eesmärgid langevad põlvili su ette), vastupidi – ka tema karakter annab võimaluse samastumiseks ning võimaluse eemalt jälgida, kuidas üks või teine inimlik joon sündmuste ahelat ning teisi inimesi mõjutab.

 

Sinised tennisepallid

Filmis ei müüda otseselt ainsatki toodet – sellegi poolest räägib see valdavalt müügioskusest ning enesejuhtimisest üldisemalt.

Kui tahad teada, kuidas müüa siniseid tennisepalle võrkpallimängijatele, siis selle filmi vaatamine viib Sind kindlasti sammukese vastusele lähemale ;)

Vaata filmi treilerit SIIT

https://www.youtube.com/watch?v=AiAHlZVgXjk 

Mailiis on Elisa tooteturunduse osakonna juht, kes vaatab, et teenused ja tooted Elisas oleks kaks sammu kliendisoovidest ees, et kliendil oleks sealjuures parim ja nutikaim nutiseadmete valik esindustest saada ja et müügitulemused püsiksid kõrgel-kõrgel.

Osale arutelus

  • Mailiis Ploomann

    Mailiis Ploomann
    Elisa tooteturunduse osakonna juht

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara