Eva Ladva: Edukas müük on kui flirt

Nordic Passionista äricoach ja kommunikatsioonispetsialist Eva Ladva tõmbab värskes blogis paralleele flirtimise ja müügi vahel ning reastab viis sammu, kuidas kliente võluda. 

Edukas müük on samasugune mäng nagu flirtimine – ei midagi surmtõsist, kuid vastastikuse huvi korral on tulemused garanteeritud. Siin on viis sammu, kuidas kliente võluda.

1. Loo kontakt!

Ole usaldav. Inimesed on ju tegelikult toredad, kui sa neile võimaluse annad, eks? Naerata. Räägi natuke endast. Ei, mitte sellest, kuidas kogu su elu on mõjutanud ränk koolikiusamise juhtum keskkoolis, kuidas sa siiamaani pead sellepärast sundima end inimestega suheldes vestluspartnerile otsa vaatama ja kui palju aega ja raha sa hea psühhoterapeudi peale oled kulutanud. Piisab täiesti, kui räägid lühikese, kuid lõbusa loo, kuidas sa hommikul peaaegu tööle hiljaks oleksid jäänud, sest... täida lünk juba ise. Samuti tunne siirast huvi kliendi töö vastu. Küsi, kuidas tema päev kulgenud on. Naerata. Vaata kliendile silma, kuid ära jõllita. Naerata.

2. Uuri välja, mida su klient tegelikult vajab.

Mis teda käivitab? Millest tal parasjagu puudu on? Mida ta t e g e l i k u l t vajab? Su toode või teenus võib olla parim maailmas, mida iga endast lugupidav inimene tõepoolest vajabki, kuid võib-olla sinu vastas istuv klient pole veel selle arusaamiseni jõudnud. Kui asjalood on tõesti nii, et siis võta esmalt aega, et natuke selgitustööd teha. Võib-olla vajab see inimene otsustamiseks rohkem aega, kui paarkümmend minutit? Kõige edukamad ja kiiremad tehingud sõlmid sa klientidega, kes juba otsivad sinu pakutavat toodet või teenust, kui pole leidnud veel endale sobivat pakkujat. Mina otsisin endale sellisel põhimõttel äricoachi ligi 2 aastat. Summad, mida coachingu eest küsitakse, pole väikesed, seepärast soovisin väga kindel olla, kellele oma raha annan. Ja nii pikalt kaalutud otsus tasus end 100% ära!

3. Ära kunagi survesta!

Sa ei sure ära, kui klient sulle ei ütleb, su äri ei lähe pankrotti, sa ei saa kodus või ülemuselt peksa (ma loodan?). Isegi, kui midagi eelmainituist peaks tõesti aset leidma, siis see pole tegelikult sinu kliendi asi. Sa oled täiskasvanud inimene ja tuled ükskõik milliste negatiivsete tagajärgedega ise toime, ilma klienti koormamata. Inimesed teevad palju tõenäolisemalt positiivseid (ostu)otsuseid, kui jah-sõna nende käest välja ei pressita. Mõnel inimesel võtab otsustamine rohkem aega. Mõni unustab sulle tagasi helistada. Tee seda siis ise. Viisakalt ja pealetükkimata.

4. Kas ei on "ei" või "kutse tantsule"?

Õpi vahet tegema, kas „ei“ on tegelikult ka ei või „kutse tantsule“. Mõned inimesed ütlevad ei lihtsalt selleks, et sind proovile panna ja aru saada, kas sul on tõsi taga. Mõned ütlevad ei, sest neil on parasjagu mingi pakiline probleem käsil, mis nõuab viivitamatult kogu nende tähelepanu ja nad lihtsalt ei suuda korraga mitmele olulisele asjale keskenduda (ostuotsuse tegemine on a l a t i oluline – isegi siis, kui oled miljonär).

5. Paku lisaväärtust

Paku kliendile lisaväärtust. Tasuta boonus. Kutse ägedale kliendiüritusele. Eelisjärjekorras parimate pakkumiste edastamine jne. Anna kliendile teada, et sa hindad ja väärtustad teda; paku talle tunnet, et ta on oluline ja tähendusrikas sinu jaoks. Ja mis kõige olulisem – ole seejuures siiras. Sest su klient tõepoolest ongi ju kuninganna või kuningas, eks?

Eduka müügi kolm tingimust

Inimesed on nõus sulle raha maksma kolmel tingimusel. Müük juhtub siis, kui kliendid sind usaldavad, kui nad saavad täpselt aru, millega sa neile kasulik saad olla, ja kui neil tõepoolest on vaja seda, mida pakud. Ehk et miks neil on vaja just seda toodet või teenust, mida sina parasjagu müüd. Kuidas su toode või teenus t ä p s e l t nende elukvaliteeti või töötulemust mõjutab.

Töö vs romantika

Ja last but not least – ehkki müüki võib võrrelda flirtimisega, soovitan ma romantilised huvid töökeskkonnas siiski tahaplaanile jätta. Ole professionaal. Suhtle vabalt, kuid ära mine isiklikuks. Alles siis, kui müügitehing on sõlmitud ja sa tunned veel kolm päeva hiljem, et just see klient on kindla peale su tulevaste laste isa või ema, võiksid temaga eraviisiliselt kontakti võtta. Kindlasti hoolitse, et võimalik untsuläinud külgelöömiskatse teie tööalaseid suhteid edaspidi negatiivselt ei mõjutaks.

Rohkem Eva tegemiste kohta leiad tema kodulehelt nordicpassionista.eu

Osale arutelus

  • Eva Ladva

    Eva Ladva
    Äricoach, Nordic Passionista

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Post11 otsib MÜÜGIOSAKONNA JUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

27. september 2017

Globalsun otsib päevitus- ja ilutoodete MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

05. oktoober 2017

Teabevara