Andrus Kuus: Müügitiimi igavese arengu 5 sammu!

Andrus Kuus
Andrus Kuus, Invicta juhtimistreener

Kuigi iga eduka ettevõtte aluseks on võimekas, efektiivne ja pidevalt arenev müügitiim, saabub ikka ja jälle hetk, kui uksele koputab arengu pidurdumine. Et sellest soovimatust külalisest kiirelt vabaneda, toobki juhtimistreener Andrus Kuus Bestsales.ee ja Invicta "Müügijuhi listis" välja viis sammu, et tagada müügitiimi igavene areng!

Iga eduka ettevõtte aluseks on võimekas, efektiivne ja pidevalt arenev müügitiim. On ju eduka ettevõtte mõõdupuuks müügi ja kasumi kasv ja realiseerub see kliendi ja müügiinimese vahel.

Kindlasti on igal ettevõttel oma testitud ja tõestatud müügitiimi arendamise lähenemised. Samas, ikka ja jälle saabub hetk, kui on tunda müügitiimi arengu pidurdumine ja otsitakse uusi lahendusi.

Oma kogemuse baasil toon all välja viis tähelepanekut, mis on aidanud luua just selliseid positiivseid, tulemusele orienteeritud ja proaktiivseid müügitiime, kes oma tulemuslikkusega on suutnud silma paista.

1. Keskendu igale müügitiimi liikmele individuaalselt

Oluline müügijuhi roll on aidata igal inimesel mõista ja motiveerida ennast võimalikult ise. See tähendab, et inimene teadvustab oma rolli ja mida temalt oodatakse ning kuidas teda tunnustatakse tehtud hea töö eest. Tähtis on müügis mõista seost tegevuste, tulemuste ja tasu vahel.

Kuigi müügitöö köidab aktiivseid inimesi, on see siiski paljus üksildane töö, kus vaja ise endaga edu saavutamiseks vaeva näha. Seega, on neile vajalik tähelepanu ja toetus. See võib väljenduda nendega formaalselt või mitteformaalselt regulaarselt ühenduses olemist, kohtumisi, koos visiitide tegemist, coaching´u programmi loomist, jne. Oluline on neid kauaks mitte omapäi jätta!

2. Koolita oma müügimeeskonda keskendudes olulistele baasoskustele, müügitehnikatele ja kindlasti ka müügihoiakutele

Tähtis on pidev koolitamine, et hoida müügitiim „ärkvel“, st. kursis uuemate müügitehnikate, lähenemiste ja muu olulisega, et võita olemasoleva kliendi usaldust iga päev ja tuua juurde regulaarselt ka uusi kliente. See pidev koolitamine tekitab müügitiimi teadvuses vajadust end ise arendada, et olla oma ala professionaal.

Olen tihti kokku puutunud olukordadega, kus erinevatel põhjustel üritatakse ise koolitusi läbi viia ja see on ok, kui oled nii müügis kui koolituses ise professionaal ja suudad hoida ennast uute trendidega kursis. Vastasel juhul siiski soovitan välist abi otsida. Investeering müügikoolitusse on kindlasti üks paremaid, mis ettevõte teha saab. Üks kommentaar veel siia juurde – isiklik kogemus näitab, et lihtsad müügi protsessid ja tehnikad on enam edukad ja kasutatavad ka tegelikkuses.

3. Õpeta inimestele vastutuse võtmist

Vana tõde on, et kedagi sundida ei saa. Seepärast on oluline anda oma müügitiimi igale liikmele vastutus iseenda arendamise eest. Jah, ettevõte pakub kõik võimalused, aga ei suuda inimest sunniviisiliselt näiteks edukaks müügiinimeseks teha.

Mäletan oma varasemast kogemusest, kus sisenedes otse magistriõppest rahvusvahelisse ettevõttesse, korraldati „uutele“ karjääripäev ja peamiseks sõnumiks oli – ettevõte hoolitseb su eest, aga oma arengu ja karjääri eest vastutad sa ikka ise. See on vajalik teadvustamine mitte ainult müügitiimi igale liikmele, vaid igale töötajale igas ettevõttes.

4. Vii vajalikud muudatused ellu!

Koolituse seisukohast on alati küsimus, kuidas mõõta koolituse efektiivsust või siis tasuvust (ROI). Koolitajal endal on piiratud võimalused õpitu tegelikku rakendusse viimisel kaasa rääkida – toimub see ju pärast nn klassiruumi. Seepärast on just müügijuhil selles oluline roll.

Kuidas seda teha? Näitena, tutvustades uut koolitust, annab juht ülesande igal osalejal peale koolitust panna kokku plaan, kuidas õpitu aitab paremaid tulemusi saavutada ning seab sisse protsessi selle elluviimiseks. Nii on seatud selge ootus müügitiimile viia sisse muudatus ning nad teavad, et seda mõõdetakse ja monitooritakse.

5. Tähista edu!!!

Ma toonitan seda alati – edu tähistamine on ülioluline, olgu ta siis suurem või väiksem. Väga tihti olen kogenud müügitiimi rahulolematust ettevõttest ja juhtkonnast just seepärast, et peale edu saavutamist tuleb juht ja lihtsalt annab uued eesmärgid. Teiste sõnadega ei tunne inimesed, et nende tööd ja neid endid väärtustatakse.

Edukat alanud aastat!

Bestsales sarja "Müügijuhi list" toob teieni koolitus- ja konsultatsioonifirma Invicta, kelle ülesanne on pakkuda inimestele ja organisatsioonidele teadmisi, mida koheselt oma igapäevatöös rakendada. Rohkem infot Invicta koolituste kohta leiad SIIT

Osale arutelus

  • Andrus Kuus

    Andrus Kuus
    Invicta juhtimistreener

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Nicorex Baltic otsib HULGIMÜÜGI VALDKONNA JUHTI

M-Partner HR OÜ

01. august 2017

Glasspro otsib MÜÜGIJUHTI Eestis ja Soomes

M-Partner HR OÜ

23. juuli 2017

Käsi­raamatud