Katrin Tamsar: Viis lihtsat mõtet, kuidas tõsta klientide rahulolu

Katrin Tamsar
Katrin Tamsar, Invicta juhtimistreener

Kõige mugavam viis kliendi jaoks on enamasti kõige kiirem ja meeldivam tee lahenduseni! Värskes Bestsales ja Invicta "Müügijuhi listis" toobki juhtimistreener Katrin Tamsar välja viis mõtet, mis selle teeotsa Sul kõige kiiremini üles aitavad leida!

Kliendirahulolu on rohkem või vähem teemaks ilmselt igas ettevõttes, olgu siis põhjuseks soov rohkem uusi kliente saada, olemasolevatele rohkem müüa või loobuda asjatutest sekeldustest avalikkusega. Jagan teiega viit mõtet, mis minu senise praktika põhjal enim kliendirahulolu tõusule kaasa on aidanud.

1) Tee kliendirahulolust “päris eesmärk” 

Kliendi rahulolu algab tegelikust soovist kliendile vajalikku teenust ootuspäraselt või ootusi ületavalt pakkuda. Kui soovi klienti kenasti kohelda juhib soov muljet jätta või hirm halva teeninduse pärast meediasse sattuda, pole teil tegelikult lootust tulemust saavutada. Planeerides kliendirahulolu tõusu, tuleb sellest teha muude eesmärkide kõrval kõikide organisatsiooni juhtide tegelik eesmärk. Sellest peab saama tippjuhi mõõdik. Ainult teenindusjuhi, -spetsialisti vms eesmärgistamisest ei piisa.

2) Alusta põhiteenuse kvaliteedist

Sageli mõeldakse, et koolitatud ja sõbralik teenindaja lahendab kõik probleemid. Tasub meeles pidada, et kui põhiteenus ei vasta kliendi kvaliteediootustele või kliendile jagatav info ei vasta tõele, ei suuda ka hea teenindaja sellest põhjustatud rahulolematust kompenseerida.

3) Tea, mis määrab Sinu klientide rahulolu

Tehke endale selgeks, mille põhjal annab teie klient hinnangu erinevates teenindusetappides: garderoobis, infolauas, helistades, kütust võttes või vereanalüüsi andes. Korrigeerige protsessi, mõõtke ja koolitage sellest lähtuvalt. Sageli piisab väikestest (loe: tasuta) muudatustest, et rahulolu oluliselt tõsta. Monitoori jooksvalt oma teenindust erinevates kokkupuutekohtades, kuna igapäevaselt asja sees olles on keeruline kliendi vaadet adekvaatselt tajuda.

4) Efektiivne teenindusprotsess tagab kliendi rahulolu

Kujundage oma teenindusprotsess kliendile kiireks ja mugavaks. Leppige organistasioonis selgelt kokku iga protsessietapi vastutajad - eesmärgistage igas kliendi kokkupuutekohas see üksus, kelle võimuses on teeninduse kvaliteeti just selles etapis mõjutada. Siit tekib arvestatav lisaväärtus teenuse pakkujale, mida sageli alahinnatakse – mugavaim viis kliendile on enamasti efektiivseim tee lahenduseni. Seega pole võitja mitte ainult klient, vaid ka ettevõte.

5) Võta vastutus, anna õigeaegselt infot, ära karda vajadusel vabadnada

Väldi MOKK (mul on kõik korras) suhtumist. Miski ei ärrita klienti rohkem kui teenindaja mokaotsast öeldud lause - “mina ei saa midagi teha, kui teised…” Koolita oma tiimi saama aru, milline hindamatu väärtus on õigeaegne informeerimine. Klient on valmis enamiku eksimustest andestama, kui ta saab teenuse hilinemisest koos siira vabandusega ennetavalt teada. Klient on oluliselt kannatlikum, kui saab aru pikema tähtaja põhjustest. Toodet või protseduuri kliendile selgitades ära alahinda tema intelligentsust ega ülehinda teadlikkust teie valdkonnas. See, mis teie valdkonnas on enesestmõistetav, ei pruugi seda olla arstile või teadlasele. Tulemust oodates varuge kannatust, klient tahab veenduda, kas positiivne teeninduskogemus oli ühekordne juhus või püsiv muudatus.

Last but not least - hoolige oma kliendist päriselt. Uskuge - see teeb imet!

Bestsales sarja "Müügijuhi list" toob teieni koolitus- ja konsultatsioonifirma Invicta, kelle ülesanne on pakkuda inimestele ja organisatsioonidele teadmisi, mida koheselt oma igapäevatöös rakendada. Rohkem infot Invicta koolituste kohta leiad SIIT

Osale arutelus

  • Katrin Tamsar

    Katrin Tamsar
    Invicta juhtimistreener

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Nicorex Baltic otsib HULGIMÜÜGI VALDKONNA JUHTI

M-Partner HR OÜ

01. august 2017

Glasspro otsib MÜÜGIJUHTI Eestis ja Soomes

M-Partner HR OÜ

23. juuli 2017

Käsi­raamatud