Kristi Saare: „Deadpool“ - hittfilm, mida stuudio teha ei tahtnud

Kristi Saare
Kristi Saare

Veel üks superkangelane? Õpetaja, investor ja investeerimisraadio kaassaatejuht Kristi Saare räägib uusimas Bestsales.ee ja Kosmos IMAX filmiblogis „Deadpool“ edu konarlikest tagamaadest ning võimsast turunduskampaaniast, mis täitis enda rolli.

Kinodes kassarekordeid lööval Deadpoolil on võimalus juba lähiajal saada case studyks nii tootearenduse kui ka turundusmaailmas. Avanädalavahetusel ca 135 miljonit dollarit teeninud Deadpooli edu on olnud üllatav isegi pühendunud fännidele – mis on olnud edu pandiks?

Veel üks superkangelane...

Esmapilgul on koomiksimaailmast kaugel asuval inimesel keeruline tabada, mis võiks Deadpooli nii eriliseks teha – viimasel ajal on pea iga paari kuu tagant välja tulnud mõni superkangelaste film kas Marvelilt, DC Universumilt või Foxilt. Mutandid, superkangelased, kurikaelad, värvilised kostüümid, maagia, plahvatused ja märul – kas äkki võiks turg ühel hetkel küllastuspunkti jõuda?

“Juhuslik” filmileke

Esimene samm on siinkohal olnud usk oma tootesse. Filmis nimiosa mängiv Ryan Reynolds on selle filmi tegemise nimel võidelnud rohkem kui 10 aastat. Ta on mängu pannud oma aega, raha ja kindlasti ka osa oma mainest. Film sai valmis kirjutatud rohkem kui viis aastat tagasi ning isegi filmistsenaariumi kirjutajad on intervjuudes välja öelnud, et nad olid korduvalt veendunud, et film ei jõua mitte kunagi tegemisse. Film sai rohelise tule aga alles siis kui kaks aastat tagasi “lekkis” internetti filmitud testmaterjal ning nädal aega hiljem oli Reynolds Foxi stuudiobossidega eelarvest vestlemas.

Kes see Deadpool on?

Tänapäeval on filmi valmis tegemine aga ainult üks väike osa, kuidagi on vaja viia film ka publikuni – kes siinkohal ei olnud Deadpooli kui tegelasega väga tuttav. Marketingitiimil oli võimalus unikaalset ülesannet täita – kuidas avalikus ruumis reklaamida tegelast, kelle kaks kõige olulisemat omadust on brutaalne vägivallakasutus ja korralikku tsensuuri vajav suuvärk, mis viis ka filmi koomiksimaailmas haruldase R reitinguni. Tulemuseks oli üks viimase aja unikaalsemaid ja ausamaid reklaamikampaaniaid. Raha läks mängu marketingi jaoks 60 miljonit dollarit, mis on võrreldes teiste superkangelaste filmidega pigem väiksemapoolne summa.

Deadpool Tinderis

Kuna filmi reiting kitsendas korralikult reklaamimise võimalusi, siis keskenduti oma kampaanias internetile ja sotsiaalmeediale. Loodi kümneid videoklippe, absurdseid bännereid, neljandat seina murdvaid (ehk tegelane-publik suhtlust lubavaid) intervjuusid, Deadpoolil oli oma Tinderi (populaarne kohtinguäpp) konto ning lugeda sai Deadpooli Twitterit. Lisaks sellele jõuti teha veel igasuguseid pühadetervitusi, 12-päevane luuletuste saatel jõulutervituste sari, reklaamikampaania seoti NBA ja Manchester Unitedi üle nalja viskamisega ning muuseas tehti ka kaks vähiennetuse klippi.

Truu enda R reitingule

Nii massiivse reklaamikampaania peale jõudis publik kinosaali kõrgete ootustega ning ekraanil ootas neid täpselt see, mida reklaamiti – ropusuine palgasõdur, kelle huumorimeel kõigub popkultuuri viidete ja psühhopaadiks olemise vahel ning kes, nagu ka filmis korduvalt rõhutatakse, ei pole päris tavaline superkangelane nagu kõik teised, keda lähiajal kinoekraanidel oleme näinud. Hoolimata populaarsest trendist, et filmid ei tohiks olla väga vägivaldsed ega väga ropud, jõudis film kinodesse R reitinguga, jäädes koomiksi algmaterjalile truuks.

Film kombineerib täiskasvanuliku huumori ja rohke vägivallaga komöödia omapärase armastusloo ja ühe superkangelase tee algusega. Kõikide asjade hulgas, mida Deadpool teeb hästi, on vast kõige olulisem see – film kohtleb kinokülastajat intelligentse inimesena, kes teeb oma valikuid. See tähendab aga omakorda seda, et kogu kahetunnine film möödub gaas põhjas tempoga igast nurgast üllatusi pakkudes, mitte eeldades, et midagi on liiga vägivaldne, et publik ei suuda tempot hoida või et mõni nali neil märkamata jääb.

Kristi Saare on igapäevaselt kooliõpetaja, kes on vabal ajal väikeinvestor, MTÜ Naisinvestorite Klubi asutaja ja Investeerimisraadio kaassaatejuht.

Müügiteemalise "Peab nägema!" filmisarja toob teieni Kosmos IMAX ja Bestsales.ee

Osale arutelus

  • Kristi Saare

    Kristi Saare
    MTÜ Naisinvestorite Klubi asutaja

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara