Evely Kaasiku: Toodetele antud tagasiside on olulisem kui Sa arvad

Evely Kaasiku
Evely Kaasiku

Noor ettevõtja ja Pick&Try asutaja Evely Kaasiku avab enda verivärskes kolumnis, kuidas uute toodete turul ellu jääda ning kui oluline on siinpuhul tarbijate enda tagasiside - nemad annavad kätte kõige parema strateegia tulevaseks müügieduks ning teevad ära Sinu eest esimese reklaamikampaania.

2016. aasta turundustrendide ennustused ütlevad, et sel aastal suureneb turundajate tähelepanu andmete kogumisele, analüüsimisele ja nende targale kasutamisele. Igal aastal tuleb tarbetoodete sektoris turule umbes 20 000 uut toodet. Konkurents on tihe ja väljapaistmiseks ei piisa enam traditsioonilisest reklaamist plakatide, bännerite, raadio- või telereklaamide näol. Tarbijatelt ja tarbijatest kogunev tagasiside on oluline edu tegur edukate reklaamkampaaniate läbiviimiseks.

Kogume infot!

Ostuprotsessi igast osast on võimalik koguda infot, mida saab kasutada tarbijate ostuteekonna suunamiseks. Suurem osa kättesaadavast infost koguneb teekonnal toote ostmiseni – klikkide arv reklaambänneril, tootelehe külastajate arv, poodi või veebilehte külastatavate inimeste profiil, toote ostmissagedus, sotsiaalmeedias fännide kaasamisprotsent jne.

20/80 printsiip

Ostuprotsess ei lõppe raha toote vastu vahetamisega. Turundusotsuseid ja ka ettevõtte strateegiat mõjutab väga oluliselt tagasiside pärast ostu, sest lisaks kliendi saamisele on oluline, et ta ka jääks. Kasutades Parento printsiipi: 20% klientidest toob 80% tulust. Ja me kõik soovime, et see 20% tooks maksimaalse võimaliku tulu.

Sõbrad, hinnake!

Pärast ostmist saab veebis jälgida korduvoste sooritavate kliendite arvu ja profiili, kuid jaekettides toodete müüjatel see võimalus puudub. Siin muutub oluliseks tarbijate jagatav tagasiside. Soovides teada, kes ja miks jääb lojaalseks kliendiks, võiks ideaalis küsida tarbijatelt endilt kommentaari ja hinnangut. Turu-uuring on lahendus, mis nõuab eraldi reserveeritud ressurssi, kuid esmase hinnangu annab ka tutvusringkonnas tagasiside küsimine. Veebilehtedel on aga suurepärane võimalus jälgida tootelehtedele kommentaaridena kogunevat tagasisidet ning küsida lisainfot ka oma klientidelt otse.

Klient, mis sulle meeldib?

Unusta, et tagasiside tootele on vaid oluline tootearenduses. Lisaks sellele, et veebis toodetele antud kommentaarid on oluline reklaam iseenesest – 78% inimestest teeb ostuotsuse teiste tarbijate poolt veebi postitatud soovituste põhjal (Nielseni uuring) –, siis annab ostujärgne tagasiside võimaluse hinnata, mis klientidele päriselt Sinu toote juures meeldib.

Kampaaniaideed tulevad tagasisidest

Positiivsed arvamused annavad ideaalset sisendit reklaamsõnumitesse ja kui tootel on negatiivseid külgi, siis see on koht, kus saad teada, mida parendada. Mida rohkem on sõnalist või statistilist tagasisidet, seda täpsemalt saad määrata kliendiprofiilid. Ning üks kõige olulisemast teabest, mida kommentaar võib anda, on konkurentsieelise etteütlemine. Isegi, kui näib, et see on ammu teada, siis tagasiside võib üllatada – võib-olla ükski tarbija ei märka Sinu kukli suurepärast välimust, neile meeldib hoopis rohkem kreem saia keskel. Pane tähele, et see võib ajas muutuda ühes harjumuste ja hoiakute muutustega.

Suhtle enda klientidega!

Kogu julgelt tagasiside toodetele ning ole veel julgem seda kasutades. Tarbijad kommeneerivad uskudes, et seda loetakse – ära peta ootuseid. Kogu kommentaare tootelehtedele, uuri arvamusi oma tutvusringkonnas, ole kahekõnes oma fännidega sotsiaalmeedias ning loe, analüüsi, tee järeldusi. Ostujärgne tagasiside ütleb kõige paremini, milliseid turunduskanaleid kasutada, millised on toimivad kampaania sõnumid ja kellele need suunata. Tagasisideanalüüs hoiab kokku Sinu raha ja aega ning teeb ka kliendid rahulolevamaks. Iga õnnelik klient on võidetud euro.

Evely Kaasiku on tippsportlane ja Pick&Try startup asutaja. Evely on käinud Southwesterni programmiga USAs raamatuid müümas, saanud seal hea müügikoolituse ning täiendab nüüd enda teadmisi EBSis, õppides rahvusvahelist ärijuhtimist spetsialiseerumisega turundusele ja suhtekorraldusele.

Osale arutelus

  • Evely Kaasiku

    Evely Kaasiku
    Pick&Try asutaja

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Globalsun otsib päevitus- ja ilutoodete MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

05. oktoober 2017

Digitrükk is looking for a EXPORT SALES MANAGER

Finesta Baltic OÜ

02. oktoober 2017

Teabevara