Vladimir Svet soovitab: “Valimispäev”

Vladimir Svet
Vladimir Svet

Värskes Bestsales.ee ja Kosmos IMAX filmiblogis kirjutab TÜ õigusteaduse magistrant ja ideekonverentsi TEDxLasnamäe korraldaja Vladimir Svet sellest, kuidas filmis “Valimispäev” viiakse vaatajate silme ees läbi võimatuna näiv müümise kunst Kesk-Venemaa oblasti kuberneri valimistel.

Vaevalt tuleb kellelegi üllatusena see, et valimised Ameerikas ei ole niivõrd politoloogide ja poliittehnoloogide, vaid osavate (või küüniliste) müügimeeste pärusmaa. Eriti selgelt saab sellest aru igaüks, kes vaatab kümme aastat tagasi Venemaal toodetud filmi “Valimispäev” ehk “Den' võborov”.

Esmalt teatrietendusena eksisteerinud rohkete muusikaliste etteastetega komöödia räägib meelelahutusliku raadiotoimetuse ootamatust ülesandest: teha valimiskampaaniat suvalisele mehele ühe Kesk-Venemaa oblasti kuberneri valimistel, eesmärgiga turgutada kohaliku oblastivalitsejat aktiivsemaks tegutsemiseks. Haarates kaasa tehnikuid, muusikuid, loovjuhte ja saatejuhte, suunduvad kangelased kruiisilaevale, mis hakkab olema nende valimisstaabiks ja millega reisida mööda tundmatu oblasti jõgesid, et teha kampaaniat.

Vaja on ühte karvase rinnaga meest!

Algselt võib ehk tekkida tunne, et tegemist on poliitilise satüüriga, mis proovib kombata salapärase Venemaa demokraatia hapraid piire. Ent tegelikult saab tähelepanelik vaataja aimu hoopis sellest, kuidas müüa midagi, mida müüa ei ole eos võimalik, tehes seda veel kiiresti, odavalt ning robustselt. “Valimispäev” on hea näide sellest, kuidas põlve otsas tehtud müügistrateegia saab võita ulatuslikku ja pikaajalist ajupesu (loe: müügisüsteemi). Eeldusel, et eesmärk on selge, meeskonnavaim olemas ning ideed lastakse töösse kiirelt ja teostatakse loovalt. Kasuks tuleb, kui kaasas on äge bänd, ports nahaalsust ja üks karvase rinnaga mees. Loetelu pole ammendav ning pole ka rangelt kohustuslik, nii nagu pole tähtsust, kas müüd tundamatut kubernerikandidaati või hästi tuntud pensionifondi.

Riimid selgeks

Kindlasti on ka meie riigis inimesi, keda selliste trikkidega on üllatada raske ning kelle jaoks taoline lähenemine võib tunduda metsik või lausa taigalik (taiga - Siberi mets). Ent “Valimispäeva” vaatamine tuleb kasuks igal juhul, vähemalt selleks, et veidi vene keelt ja vene hinge tundma õppida. Ma ei kujuta ette, kuidas saab midagi müüa ka Eestis elavatele vene keelt kõnelevatele inimestele, kui ei tea, milline venekeelne sõna riimub kõige paremini sõnaga "võborõ". Seda enam, et äsja tuli välja "Valimispäev" II osa.

NB! film ise on olnud üks vähestest kasumit toonud idanaabrite juures toodetust filmidest.

Vladimir Svet on Tartu Ülikooli õigusteaduse magistrant ja ideekonverentsi TEDxLasnamäe korraldaja. Lähemalt uuri 9. aprillil toimuva ürituse kohta siit: www.tedxlasnamae.org.

Müügiteemalise "Peab nägema!" filmisarja toob teieni Kosmos IMAX ja Bestsales.ee

Osale arutelus

  • Vladimir Svet

    Vladimir Svet
    TEDxLasnamäe korraldaja

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Digitrükk is looking for a EXPORT SALES MANAGER

Finesta Baltic OÜ

02. oktoober 2017

Maxima otsib MÜÜGI- JA TURUNDUSDIREKTORIT

Maxima Eesti OÜ

25. september 2017

Teabevara