Silver Lulla soovitab: „Kohalik kangelane“

Silver Lulla
Silver Lulla

Uues Bestsales.ee ja Kosmos IMAX filmiblogis kirjutab Eesti Jalgpalli Liidu Esiliiga arendusjuht ja Pärnu JK Poseidoni tegevjuht Silver Lulla 1983. aasta filmist „Kohalik kangelane“, kus müügituhinas šoti kalurikülas leidub ka üks, kes väärtustab mittemateriaalseid asju. Seega, kuidas osta ära äraostmatut?

Stereotüüpide kohaselt on naftakompaniid kasumiahned ja loodust hävitavad organisatsioonid. Kui taolised suurkorporatsioonid soovivad oma valdusi laiendada ning kusagil looduskaunis kohas inimeste keskel naftat pumpama hakata, siis pea alati võib oodata kohalike aktiivset vastupanuliikumist. „Kohalik kangelane“ ehk „Local Hero“ on 1983. aastal Bill Forsythi poolt vändatud humoorikas draama, mis antud stereotüüpe jõuliselt murrab.

Mitte, et filmi keskmes olev Ameerika päritolu naftafirma ei sooviks kaunil Šotimaa põhjarannikul järjekordset rafineerimistehast avada – soovivad küll. Aga hoopis ootamatum on kohalike reaktsioon sellele, kui kompanii poolt saadetakse Šotimaale mees, kelle ülesandeks on terve väike kaluriküla ära osta. Ei mingit vastuhakku – kõik see mees soovib vaid oma maalapi eest võimalikult kõrget hinda küsida ning sealt ära kolida. Kuidas aga peab müügimees käituma olukorras, kus pea kõik tahavad ilmtingimata müüa, aga samal ajal ka sinult maksimaalset summat välja pigistada?

Kuidas jõuda võimalikult kiirelt diili sõlmimiseni?

Aga otse loomulikult tuleb pöörduda kohaliku ninamehe poole, kes on kohalike poolt austatud ning hinnatud. Tuleb vaid temaga kokkuleppele jõuda, ning kõik muu laabub iseenesest. Näiliselt tundub lihtne, eks? Reaalsuses aga kipub alati midagi nihu minema, ning nõnda suure pundi rahva peale on alati keegi, kes on enamusega hoopis ristipidi arvamusega. Nii ka ilmub ka selles filmis välja „kohalik kangelane“, kes rahast põrmugi ei hooli ning väärtustab elus hoopis lihtsamaid asju. Kuidas osta ära äraostmatu?

Kui plaan A ei tööta...

Siis mõistagi peab olemas olema ka plaan B. Et mitte rikkuda ära Teie filmielamust, siis ütlen vaid nii palju, et ka müügimehel tasub aegajalt oma eesmärgid üle vaadata – alati ei pea ilmtingimata saavutama seda, mis kontoriruumis kokku leppitud. Kui kohalikud olud kipuvad olema teised kui paberil, siis võib-olla on kõigile osapooltele kasulikum hakata tegema midagi, mida algselt plaanis võib-olla ei olnud. Tuleb mõelda kastist välja!

PS! Antud filmi tasub nautida juba ainuüksi Dire Straitsi kaasasutaja Mark Knopfleri loodud kauni filmimuusika pärast.

Silver Lulla töötab Eesti Jalgpalli Liidus Esiliiga arendusjuhina ning Pärnu JK Poseidoni tegevjuhina.

Müügiteemalise "Peab nägema!" filmisarja toob teieni Kosmos IMAX ja Bestsales.ee

Osale arutelus

  • Silver Lulla

    Silver Lulla
    Eesti Jalgpalli Liidu Esiliiga arendusjuht

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Data Print otsib MÜÜGIJUHTI

Data Print OÜ

05. november 2017

Volume Design otsib Eesti turu MÜÜGIJUHTI

CV-Online Estonia OÜ

02. november 2017

Teabevara