Evely Kaasiku: Klientide hoidmisest infoajastul

Evely Kaasiku
Evely Kaasiku

Kuidas säilitada kliendid infoajastul, kus meid mõjutatakse mitmest suunast ja pidevalt? Noor ettevõtja ja Pick&Try asutaja Evely Kaasiku kirjutab enda uues kolumnis läbimõeldud kommunikatsiooni vajalikkusest ning kuidas just see tagab püsiva, lojaalsete klientide arvu ning võimaldab leida uusi.

Kokkuvõtvalt saab turunduse jaotada kaheks erineva eesmärgiga tegevuseks – uute klientide kaasamiseks ja olemasolevate klientide ostukorvi suurendamiseks. Tuntud tulumudelgi ütleb, et klientide arv korda keskmine ostukorvi suurus on ettevõtte sissetulek. Seega oluline on võimalikult suur lojaalsete klientide arv, mis on aga kasvamas parajaks väljakutseks praegusel infoajastul kui meid mõjutatakse mitmest suunast ja pidevalt.

Müüginumbrite suurendamisel tuleb mängu turundus- ja müügitegevus. On pakutud erinevaid numbreid neljast paarikümneni, kui mitu korda on uue kliendi saamine kallim olemasoleva hoidmisest. Olgu see täpne number, mis ta on, kuid on fakt, et kui oled kord kliendi tähelepanu võitnud, siis ära lase seda käest.

Ma olen igal pool klientide jaoks olemas, aga...

Uuringud on näidanud, et kogu interneti kasutamine kasvab ning väga suures osas just mobiilse interneti kasutamise näol. Ameerikas läbiviidud uuring näitab, et kui viimase seitsme aasta jooksul on keskmine arvutis interneti kasutamise tundide arv püsinud peaaegu stabiilsena, siis 2008. aastal moodustas mobiilne internet 80% kogu interneti kasutamisest. Praegu toimub kogu interneti kasutamisest 42% arvutis ja 51% mobiilis. Sellega on antud oluline vihje, kuidas kliendiga suhelda.

See pole uudis, et suhtlus toimub juba pikemat aega peamiselt sotsiaalmeedias ning sellel on omad plussid ja miinused. On võimalus soodsalt olla püsivas kontaktis, kuid samas on see võimalus kõigil ning lojaalsust on väga lihtne kõikuma lüüa. Seda olulisem on aga kõigi kasutatavate kanalite – uudiskirjad, üritused, klienditeenindus, trükised, bännerreklaamid – kõik koos toimima panemine.

Integreeritud suhtluse edu

Meie juurde tullakse mõnikord sooviga tootenäidiseid jagada eraldiseisva turundustegevusena ning oodatakse, et kui tootenäidised on laiali jagatud, siis on klientide meri ukse taga. See ei ole nii. Ükski reklaam ei saa olla lihtsalt üks bännerreklaam või lihtsalt 1000 tootenäidist. Kogu ettevõtte tegevus on erinevate kanalite integreeritud protsess, et kliendid tuleksid ning ka jääksid.

Reklaamikampaaniad, mis ühendavad neli või enamat digitaalset kanalit, on kuni 300% edukamad, kui reklaamikampaaniad, mis kasutavad vaid ühte või kahte kanalit (Gartneri uuring).

Palju ja läbimõeldult!

Seega tea, kus on Sinu sihtrühm ja ole loominguline kokku sobitama kommunikatsiooni erinevates kanalites – saada järjepidevalt uudiskirju, jaga infot sotsiaalmeedias, tee reklaami välimeedia pindadel. Läbimõeldud ning integreeritud turunduskommunikatsioon on võti uute klientide ning nende lojaalsuse võitmiseks.

Evely Kaasiku on tippsportlane ja Pick&Try startup asutaja. Evely on käinud Southwesterni programmiga USAs raamatuid müümas, saanud seal hea müügikoolituse ning täiendab nüüd enda teadmisi EBSis, õppides rahvusvahelist ärijuhtimist spetsialiseerumisega turundusele ja suhtekorraldusele.

Osale arutelus

  • Evely Kaasiku

    Evely Kaasiku
    Pick&Try asutaja

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Ferrometal otsib B2B KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

24. august 2017

Nicorex Baltic otsib HULGIMÜÜGI VALDKONNA JUHTI

M-Partner HR OÜ

01. august 2017

Käsi­raamatud