Hanno Jarvet: Mida teha, et uusi kliente juurde saada?

Hanno Jarvet, juhtimisnõustaja
Hanno Jarvet, juhtimisnõustaja

Mida teha, et uusi kliente juurde saada? Juhtimisnõustaja Hanno Jarvet pakub värskes Bestsales kolumnis välja kaheksa uute klientide hankimiseks vajalikku tegevust.

Uute klientide leidmine ja äri arendamine on aktiivne tegevus, mis nõuab eraldi ettevõtmist ning ei luba meil reageerivalt igapäevatööga tegeleda. Olemasolevatele klientidele uute toodete ja teenuste pakkumine on kindlasti kõige hõlpsam ja kasumlikum viis käivet kasvatada, kuid sellest üksi võib jääda väheks. Mida teha, et uusi kliente juurde saada?

Mõtteviis. Meie roll on kliente oma toodete ja teenustega aidata. Kui me nendest võimalustest potentsiaalseid kliente ei teavita, on see meie viga. Uute klientide hankimisel on mõtteviisil kriitiline roll. Kui teame, et suudame oma kliente aidata, ei ole nii keeruline aktiivseid tegevusi ette võtta. Kui see tegevus tundub raske, küsi endalt, miks see nii on.

Tänased kliendid on tulevaste klientide allikas. Küsi oma tänaste klientide käest, kes on nendega sarnane isik, kellele saaksime sarnast kasu ja väärtust pakkuda. Me ei kõhkle hetkekski soovitada oma hambaarsti või mehaanikut oma kolleegidele. Meie kliendid soovitaksid ka meeleldi meie teenuseid oma tuttavatele, kuid ei tea, et see on oodatud. Soovituste küsimine üks parimatest viisidest uute heade klientide juurde leidmiseks. Küsi vähemalt paar korda aastas.

Kliendi tunnustused (testimonialid). Turundus on tegelikult lihtne tegevus. See on oma väärtuse kommunikeerimine inimestele, kes suudavad seda osta. Kui öelda midagi head enda kohta, kõlab see reklaamina. Kui seda ütleb keegi teine, siis on see objektiivne arvamus. Küsi oma klientidelt, mis neile meeldib teie koostöö juures ning kas tohib seda turundusmaterjalides kasutada. Seejärel kasuta neid sõnu laialdaselt kõikides oma materjalides ning kliendisuhtluses.

Juhtumi analüüsid. Korja kokku klientide tagasiside edukatest projektidest või kasutusjuhtumitest ning vormista need formaati: situatsioon, sekkumine, tulemus ning kommunikeeri neid kõikjal.

Räägi kliendi kasust, mitte enda tootest. Saada oma klientidele pidevalt midagi väärtuslikku, mis teeb nende elu kergemaks. Mida saata? Mõtle enne saatmist, kas see räägib kliendist ja tema muredest või sinu toodetest ja teenustest. Kui see räägib kliendist, siis on see arvatavasti piisavalt hea. Kui sinust, siis tee ümber. Sama käib ka kliendiürituste kohta.

Promo ennast koos teistega. Potentsiaalsete klientide nimekirju saab osta, rentida, kasutada kellegi teise oma ning enda oma. Kõik neli on sobivad viisid uusi kliente juurde leida. Ka see, kui teed koostööd mõne organisatsiooniga, mis on valmis sinu ettevõtte tooteid ja teenuseid oma olemasolevatele klientidele soovitama, on hea võimalus uute klientide leidmiseks.

Kas tasusüsteem takistab? Kui müügiinimesed oskavad uut müüki teha, kuid seda eraldi ei nõuta ega tasustata, pole põhjust ka tulemusi loota. Veendu, et tasusüsteem ja tulemusootused on kooskõlas müügiinimeste ratsionaalse enesehuviga. Muuda näiteks uue äri sissetoomise boonust suuremaks. Kui inimesed ei oska uut äri sisse tuua, siis vajavad nad teadmiste ja oskuste arendamist ning tuge nende juurutamisel.

Järjepidevus ja isikustatud vastutus. Äri arendamine nõuab pidevat pühendumist igapäevase tulekustutamise kõrvalt. Kui me seda endalt ja kolleegidelt ei nõua, ei lähe midagi paremaks. Koosta nimekiri kuupäevadest, isikutest ja tegevustest ning jälgi nende elluviimist.

Osale arutelus

  • Hanno Jarvet

    Hanno Jarvet
    Juhtimisnõustaja

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Hilti otsib MÜÜGIESINDAJAID

Manpower OÜ

06. detsember 2017

Teabevara