BCS Auto blogi: Ise tehtud, hästi tehtud?

Vahur Randveer
Vahur Randveer

"Paljud Eestis kohatud välismaalased imestavad, et me maalapp on täis omaaegse menuseriaali "MacGyver" peategelasi – kõik siinsed mehed oskavad ja ka tahavad kõiki asju ise, oma kätega teha ja remontida. On see ikka mõistlik?" küsib BCS Auto OÜ juhatuse liige Vahur Randveer uues Bestsalesi ja BCS Auto OÜ rendiautoblogis.

Muidugi saan ma ka ise kodus lambipirni vahetamisega hakkama. Suudan ka arvutis postkasti seadistada ning programme installida. Kuid kas iga inimene peaks ikka ise omal juukseid lõikama, ise oma kodus torustiku ning elektrikaabldi paigaldama? Eriti veel teades, et üldjuhul saab erialaspetsialist sama tööga hakkama kiiremini ja kvaliteetsemalt ning kokkuvõttes ka odavamalt.

Keskendu põhitegevusele

Eesti ettevõtluses kohtab sellist kõikide-asjade-ise-tegemise tendentsi küll mõnevõrra vähem, kuid siiski ebamõistlikult palju. Miks peaks iga väiksemgi ettevõte ise kinnisvara omama, seda ise haldama ja hooldama? Miks peaks iga väiksemgi ettevõte ise auto- või arvutiparki omama, haldama ja hooldama? Miks ei võiks ettevõte põhitegevusele keskenduda?

Edumeelsemad ettevõtted on sellest juba aru saanud – nii müüs näiteks SEB Pank oma kinnisvara maha, astudes lihtsalt rentniku rolli. Pangajuhid said aru, et oma maja haldamine on kulukas – selleks on vaja palgal hoida tervet plejaadi ametimehi, elektrikust torumeheni välja. Ekspankur, suurettevõtja Ain Hanschmidt on öelnud kuldsed sõnad: „Keskendu põhitegevusele, kui on mingeid koormavaid lisategevusi, siis müü need maha või likvideeri.“ Samuti on Eestis mitmeid näiteid ettevõtetest, kes igapäevaseid töövahendeid – olgu nendeks siis serverid, arvutid või autod – rendivad.

Iga kingsepp jäägu oma liistude juurde

Ettevõtete edukuses on olulisel kohal võimekus pühenduda oma põhitegevusele ning teenida omanikele kasumit. Pole mõtet „investeerida“ valdkonda, mis tagasi ei too. Ning auto omamine ja haldamine kipub kõrvaltegevusena tihtipeale liiga kulukas olema, kui mitte otseste kulutuste mõttes, siis kaudseid kulusid arvesse võttes kindlasti – kas te ikka teate, mitu eurot te võiksite teenida selle ajaga, mis te autoga hoolduses/ülevaatusel käite?

Palju otstarbekam on teenust sisse osta. Seda enam, et konkreetsele teenusele spetsialiseerunud ettevõtja suudab üldjuhul pakkuda enamat – näiteks autode rentimisele pühendunud ettevõte saab peale pideva ja katkematu teenuse pakkuda ka turvatunnet, teadmist, et su kasutuses olevad autod on alati töökorras, regulaaselt hooldatud jne. Ühesõnaga, teenust ostes on garanteeritud nii kvaliteet kui ka ohutus. Ning seda kõike püsiva ja muutumatu kuutasu eest! kõik sõidukiga seotud kulud väljenduvad konkreetsest kuuarves – autoga seoses ei ole tulemas ühtki ootamatut lisaväljaminekut. Peale selle, et jooksvad kulud on kontrolli all, ei kaasne pikaajalise rendilepinguga esimese sissemakse kulutust, ei ole lepingutasu ning ka lepingu lõpetamine ei ole keeruline/kulukas – rendilepingu lõpupäeval antakse auto lihtsalt üle ja kõik.

Paketti (ehk konkreetse ja ühesuguse kuumakse sisse) on võimalik pikkida hulgaliselt lisateenuseid: liiklus- ja kaskokindlustuse organiseerimine, korraliste hoolduste korraldamine, auto viimine hooldusesse ja sealt toomine, asendusauto hoolduse ja remondi ajaks, tehnoülevaatuste korraldamine ja kindlustusjuhtumine käsitlemine, rehvide hooajaline vahetamine ja nende hooajaline ladustamine, lisajooks rehve, GPS-positsioneerimine ja elektroonilised sõidupäevikud, kütusekaart ja miks mitte ka korraline auto salongi keemiline puhastus jne jne. Seega – kulutused, nii rahalised kui ka ajalised, on kuust-kuusse samad ning hõlpsasti planeeritavad.

Teenuse sisseostmise kasuks räägib ka tõik, et tihtipeale ettevõtja lihtsalt ei jõuagi ise sellisel tasemel investeeringuid teha ning kõikide nende arengute ja nõuetega kaasas käia nagu teenuse pakkumisele spetsialiseerunud ettevõtted.

Mis veelgi olulisem, tegelikult on ka vajalike teenuste spetsialistidelt sisseostmine riigi majandust turgutav – oleks ju suhteliselt rumal olukord, kui kõik ettevõtted ka kõik oma põhitegevuse toetamiseks vajalikud toimingud ise ära teeks, kellele teenust osutada ja toodangut müüa, kui kõik potentsiaalsed kliendid kõik asjad ise ära teeks?

Bestsalesi ja BCS Auto OÜ uus rendiautoblogi keskendub, nagu nimestki võib välja lugeda, sõiduvahenditele. Eelkõige püüab BCS Auto OÜ juhatuse liige Vahur Randveer oma igakuises kolumnis välja tuua ühe või teise konkreetse sõiduvahendi plussid ja miinused ning mis peamine – selle liikuri sobivuse müügiinimesele. Stay tuned!

Osale arutelus

  • BCS Auto OÜ

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Digitrükk is looking for a EXPORT SALES MANAGER

Finesta Baltic OÜ

02. oktoober 2017

Hilleberg is looking for an QUALITY MANAGER

Finesta Baltic OÜ

19. oktoober 2017

ESSVE Estonia otsib TURUNDUSJUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

01. oktoober 2017

Teabevara