Sotsiaalmüük suvel?

Kaido Vestberg
Kaido Vestberg

Kas suvel saab müüa, kui ei ole kontoris töölaua taga või kliendi juures kohtumisel, küsib oma blogis koolitusfirma Mercuri International Eesti CEO ja juhtiv partner, seeniorkonsultant ning koolitaja Kaido Vestberg

Kas suvel saab müüa, kui ei ole kontoris töölaua taga või kliendi juures kohtumisel? Mererand, vabaõhuüritused, õhtused grillipeod, lihtsalt kiikvoodis lebamine arvuti kõhu peal – kas sellistes kohtades saab müüa?

Vajaduse müük on aluseks

Müügiklassikast teame, et kõigepealt tuleb teadvustada vajadus ja siis aktsepteerida parim lahendus. Vajadust müüa ametlikul kliendikohtumisel on täna üha keerulisem. Kliendid on ennast enne kohtumist korralikult ette valmistanud ja teadlikud oma vajadustest. Ametlikel kohtumistel võrreldakse üha enam erinevaid pakkumisi ehk siin me saame müüa eelkõige vaid lahendust. Ja lahendust otsib klient oma vajaduse järgi.

Kust siis tuleb vajadus?

Enne kohtumist müüjaga me surfame netis. Me suhtleme tuttavatega, osaleme aruteludes nii virtuaalmaailmas kui ka reaalmaailmas. Ehk teisisõnu on see võimalus müüjatele sotsiaalmüügiks (social selling).

Sotsiaalmüük on võtmeks

Sotsiaalmüük oli kasutusel ammu enne interneti leiutamist. Sotsiaalmüük kui müügiprotsessi osa muutub tänapäeva infoühiskonnas üha olulisemaks. Sotsiaalmüügi all mõtleme eelkõige suhete arendamist. Selles faasis on võimalik müüa vajadust. See võib toimuda nii grillipeol kui ka netis surfates.

Sotsiaalmüügi sõnum erineb tavapärasest müügisõnumist

Reeglina me ei soovi kuulda, eriti veel suvel, kui hea on üks või teine toode. Me märkame teemasid, mis meid kõnetavad. Me oleme valmis lugema huvitavaid artikleid või blogikirjutisi meid huvitavatel teemadel. Sotsiaalmüügis kehtib reegel: sa oled see, mida sa jagad. Inimesed, kes ainult “meeldib” nuppu vajutavad, on sellest mängust väljas. Ja siinjuures tasub meeles pidada tõsiasja, et seisukoht tähendab vaenlast. Me ei saa meeldida kõigile.

Suvi on võimalus Sinu müügisõnumi levitamiseks

Suvel me oleme avatud enam uutele suhetele, huvitavatele elamustele. See on müüja võimalus sotsiaalmüügiks. Puhakem ja nautigem sotsiaalmüüki käsikäes, küll siis viljad sügisel ise maha kukuvad!

 

Kaido Vestberg on koolitusfirma Mercuri International Eesti CEO ja juhtiv partner, seeniorkonsultant ja koolitaja, ülalolev artikkel pärineb tema blogist.

Osale arutelus

  • Kaido Vestberg

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Nicorex Baltic otsib HULGIMÜÜGI VALDKONNA JUHTI

M-Partner HR OÜ

01. august 2017

Glasspro otsib MÜÜGIJUHTI Eestis ja Soomes

M-Partner HR OÜ

23. juuli 2017

Käsi­raamatud