BCS Auto blogi: Automüügis kriitilised nädalad

Vahur Randveer
Vahur Randveer

Uudised kirjutasid, et september ja august olid Eesti automüügis üle aegade taas edukad kuud, minu hinnangul võib sellest välja lugeda kergeid noote eesootavast majanduskasvust, kuid lõpliku vastuse annavad eelolevad nädalad, kirjutab BCS Auto OÜ juhatuse liige Vahur Randveer BCS Auto OÜ rendiautoblogis.

AMTELI andmetel müüdi Eestis augustis 1831 ja septembris 1905 uut sõiduautot, mis ületas mulluseid numbreid sadade autode võrra. Kokku on tänavu üheksa kuuga müüdud Eestis 17414 uut sõiduautot ehk 11,2% rohkem kui möödunud aastal samal perioodil. Viimased kolm aastat on automüügi üldturg suhteliselt ühe koha peal (aastamüük 23 000 autot) tammunud ning nüüd on esimest korda kasvu näha.

Mu kogemused ütlevad, et automüügis (ja tegelikult kogu majanduses) näitab aasta teise poole edukuse ära eelkõige see, mis toimub müügis ajavahemikus septembri kolmas nädal kuni oktoobri kolmas nädal. Läbi aegade on olnud just see ajavahemik just see nn etalonvahemik, mille alusel saab juba mingeid üldistusi teha, ka eeloleva aasta kohta. Kui müük nüüd kosub, võib olla üsna kindel, et see aasta lõppeb kasvutrendis ning suure tõenäosusega jätkub kasv tulevalgi aastal.

Mu veendumust kinnitab ka üleüldine helgus – olen viimasel ajal suhelnud päris paljude automüüjate ja maaletoojatega (autorendiäri läheb ka hetkel ülesmäge, seepärast käin pidevalt uusi autosid otsimas ning ka uusi kokkuleppeid sõlmimas) ning nende kõigi juttudest õhkub optimismi. Samas ei tihka keegi otsesõnu välja öelda, et tegemist on eduka aastaga, üks põhjustest ehk seegi, et tegelikult ruulib fleet-müük see tähendab, et suurettevõtted ja -asutused vahetavad praegu korraga välja kogu autopargi (ja selleks on täna ideaalne aeg, hinnad on ju all).

Hulgimüügi kõrval näitab aga statistika viimaste aastate autoturu kohta seda trendi, et suurettevõtted asuvad üha enam täisteenusrendiettevõtete klientideks ehk siis usaldavad oma autopargi haldamise, administreerimise, kindlustamise ja ka finantshalduse poole meiesuguste teenusepakkujate kätesse. Mina suurettevõtte juhina astuks täpselt sama sammu – mul oleks ettevõttesisesed halduskulud kenasti kontrolli all (ja naljaga pooleks – ka niisama all).

Eraisikute seas on näha kaht kardinaalselt erinevat suhtumist – nii on erasegmendi paigaltammuva autoturu taustal silmatorkavaks trendiks näiteks premium-segmendis kasvamas komme auto kohe välja osta, liisingu abi kasutamata! Üldiselt valitseb eraisikute puhul siiski kergelt kõhklev seisukoht, ilmselt on vähese ostujulguse peamiseks põhjuseks endiselt ebakindel ja paigal tammuv majandus (SEB ennustas tulevaks aastaks vaid 2,4 ja Swedbank 2,7% majanduskasvu).

Kokkuvõtteks saab nentida, et turg näitab elavnemise märke, kuid on vähemalt eraisikute osas veel veidi ebalev. Siinkohal tahaksingi neile, kes tuleviku ees ebakindlust tunneb, eraisikust suurettevõtteni, südamele panna, et tulge meile – meilt saab klient oma soovidele ja vajadustele vastavad rattad alla ka ilma pikaajalist lepingut sõlmimata ja muidugi ka ilma esimese sissemakseta.

Bestsalesi ja BCS Auto OÜ rendiautoblogi keskendub, nagu nimestki võib välja lugeda, sõiduvahenditele.

Osale arutelus

  • BCS Auto OÜ

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Globalsun otsib päevitus- ja ilutoodete MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

05. oktoober 2017

Digitrükk is looking for a EXPORT SALES MANAGER

Finesta Baltic OÜ

02. oktoober 2017

Teabevara