Kevadtööd ootavad

Fakto Auto AS nõukogu esimees Raivo Sternfeld
Fakto Auto AS nõukogu esimees Raivo Sternfeld

Kevad, vähemalt astronoomiline, on kätte jõudnud. Aiapidajad kibelevad peenramaale ja autoomanikud rehve vahetama. On paslik aeg meelde tuletada, mida rehvivahetuse juures silmas pidada.

Talvel jõude seisnud suverehvid tuleks korralikult üle vaadata. Esimene pilk kindlasti rehvimustri sügavusele – see peab seaduse kohaselt olema vähemalt 1,6 mm. Samuti tuleks kontrollida rehvide üldist seisukorda. Kui leiate eelmisel hooajal tekkinud vigastusi (sisselõiked, praod), tuleks neile pöörata erilist tähelepanu. Pool aastat külmas ruumis seismist võib vigastusega rehvile mõjuda ainult halvasti. Kui alla paneku järel tekib sellisesse kohta nn „muna“, viitab see koordi vigastusele ning sellise rehviga sõita ei tohi.

Piirini kulunud rehvid tuleb asendada uutega. Soovitan sellega aegsasti tegelema hakata. Uute rehvide valikul tuleb lähtuda sõiduki tehnilisse passi märgitud parameetritest. Alustage juba sügisel, kui niigi on selge, et nende rehvidega järgmisel hooajal enam sõita ei saa. Maaletoojad tellivad oma kauba pikalt ette ja kui jätate ostu viimasele momendile võib juhtuda, et teil pole rehve valida, vaid tuleb võtta seda, mis veel laos järgi on küsimata hinnast.

Ebasümmeetrilise mustriga rehvidele on märgitud pöörlemissuund, et rehvid korralikult töötaksid. Pöörlemissuund on märgitud tavaliselt noolega ja seda tuleb rehvide paigaldamisel kindlasti järgida.

Uuematel autodel on rehvirõhu jälgimissüsteemid, mis kuvavad rehvirõhu näitajad auto infotabloole. Kui vahetate ise veljel rehve või teete seda töökojas kus puuduvad tänapäevased rehvipingid, võite kergesti rehvirõhu andurid rikkuda. Seetõttu soovitaksin valida rehvitöödeks margiesinduse või suurema rehvitöökoja, kus vajalik tehnika ja oskused on olemas. Ka vajavad rõhuandurid auto vastava süsteemiga nn „tutvustamist“ mida soovitaksin teha asjatundjatel.

Tundub uskumatu, kuid aeg-ajalt on töökotta vuranud autod, millel ratta mutrid on tagurpidi. Kui poldi puhul on eksimine välistatud, siis mutrit saab poldi otsa keerata nii üht- kui teistpidi. Üldjuhul on rattamutrid koonusega ja koonus peab olema ikka velje pool, mitte väljas.

Rattamutrid tuleb pingutada kasutades selleks dünamomeetrilist võtit või vastava omadusega mutrikeerajat. Uute valuvelgede esmakordsel kasutamisel tuleks rattamutrite pingsust kontrollida mõnesaja kilomeetri läbimise järel kui velg on „sisse töötanud“.

Rehvivahetuse käigus võiks heita pilgu ka varurattale ning kontrollida selle rõhku. Kui varuratta asemel on „paranduskomplekt“ tuleks selle komplektsuses samuti veenduda, et hädaolukorras kõik toimiks.

Talv on auto veermikule oluliselt raskem katsumus kui suvi. Seetõttu tasuks kevadel kontrollida veermiku seisukorda, et vältida ebameeldivaid üllatusi. Seda soovitaksin kindlasti teha volitatud remonditöökojas.

Edukat rehvivahetust!

Fakto Auto AS tegeleb uute ja kasutatud sõidukite müügi, hoolduse ja remondiga.

Osale arutelus

ERROR: Object template SessionInfo is missing!
  • Raivo Sternfeld, Fakto Auto AS nõukogu esimees

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Ebeta otsib TURUNDUS- JA MÜÜGISPETSIALISTI

M-Partner HR OÜ

07. mai 2017

Piimatööstus otsib MÜÜGIESINDAJAT

M-Partner HR OÜ

07. mai 2017

Käsi­raamatud