Kui valikuks on kasutatud auto

Raivo Sternfeld
Raivo Sternfeld

Ennekõike tuleb enda jaoks läbi mõelda miks osta kasutatud auto. Selleks võib olla mitmeid praktilisi kui ka emotsionaalseid põhjuseid. Kuna auto „kasutatud“ staatus algab kõige esimesest sõidust ja lõpeb viimasega, on valik ja hinnavahemik väga lai.

Kui teid ei sega, et autoga on juba keegi sõitnud, on kasutatud sõiduk väga mõistlik ja kaalutletud valik. Tähtsaim ostu mõjutaja  on erinevatel põhjustel siiski hind. Vähekasutatud sõiduki puhul saame sisuliselt uue auto suhteliselt soodsa hinnaga kuigi rahanumber on veel suur.  Võiks öelda, et selline  sõiduk on tehniliselt samaväärne uuega, odavam hind peegeldab eeskätt lühemat allesjäänud garantiid. Soovi korral saate sellisele sõiduriistale garantiid meelerahu huvides kajuurde osta.

Kui ei soovi või ei saa auto ostule nii palju kulutada, tuleb vaadata, mis taskukohase hinnaga turul pakutakse. Korralik eeltöö tuleks hea tulemuse saavutamiseks kindlasti teha.  

Ostu koht. Kasutatud auto võib osta kauplusest, turult või nn „naabrimehe“ käest. Tähtis on see kui usaldusväärne on müüja ja kas autoga tehtud toiminguid on võimalik kontrollida ehk hoolderaamatu või ajaloo olemasolu. Eestimaal uuena sõitu alustanud autode kohta leiab informatsiooni müügiettevõttest. Kasutatuna maale toodud sõidukitega on lugu keerulisem. Paljudel puuduvad hoolderaamatud, auto on liikunud ühest riigist teise korduvalt, mistõttu on jälgi ajada raske. Endiselt leiab turul ka selliseid sõiduriistu, mis on kokku lapitud mitmest autost ehk üle elanud väga raske avarii. Õnneks on seadusandlus asunud sellist tegevust piirama kuid välistatud see pole.

Kui on siiski soov osta turult, soovitaksin enne tehingut külastada autoesindust ja lasta sõiduk seal üle vaadata. See vähendab riski oluliselt. Müüja sellest toimingust keeldumise korral on asi kahtlane.   

Kauplusest ehk autoesindusest ostmine on kindlasti turvalisem. Ettevõttel on teatud vastutus. Kui tekib autoga ootamatu probleem on võimalus nende poole pöörduda. Kuid ka siin tuleks jälgida, kas ostetav sõiduk on tagasiostetud eelmiselt kliendilt või võetud nn „komisjoni müügile“. Esimesel juhul on sõiduk spetsialistide poolt üle vaadatud ja tehniline seiskord teada. Komisjoni müügi puhul on ettevõte vaid vahendaja, kes kauba kvaliteedi eest otseselt ei vastuta.       

Läbisõit. See on väga oluline näitaja ja talupoja mõistus ütleb, et mida väiksem, seda parem. Siiski tasub ka siin veidi kaugemale vaadata. Kui teil on valikus näiteks 90 000 km sõitnud ja 110 000 km sõitnud auto juhiksin tähelepanu sellele, et 90 000 - 100 000 km läbisõidul näeb hooldegraafik ette mitmeid suuremaid töid. Kui teie valitud sõiduk on läbinud esinduses kõik korralised hooldused, võib eeldada, et 110 000 km läbisõitnud autol on vahetatud piduriklotsid, vajadusel ka kettad, käigukasti õli, jahutusvedelik, pidurivedelik, süüteküünlad ja palju muudki ning seda on põhjalikumalt kontrollitud. Võime öelda, et sellisele sõidukile on antud lisaressurssi. 90 000 km hooldust läbimata autol on vaja ülalmainitud toimingud teostada ehk see kulu tuleb ostu järel teil õige pea kanda.

Fakto Auto AS tegeleb uute ja kasutatud sõidukite müügi, hoolduse ja remondiga.

Osale arutelus

  • Raivo Sternfeld, Fakto Auto AS nõukogu esimees

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

FlexoVent otsib MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

14. juuli 2017

Tele2 otsib ERILAHENDUSTE PROJEKTIJUHTI

TALENTOR ESTONIA / In Re OÜ

30. juuni 2017

Tele2 otsib ANALÜÜTIKUT

Tele2 Eesti AS

30. juuni 2017

Käsi­raamatud