Kui autot saab testida nagu arvutit, miks selle parandamine siis nii palju aega võtab?

Raivo Sternfeld
Raivo Sternfeld

Testida saab, kuid edasi läheb asi oluliselt keerulisemaks. Autot tuleks vaadelda mitte kui arvutit vaid arvutisüsteemi, kus suur hulk protsessoreid (või kontrollereid) midagi juhib.

Mida keerulisemaks läheb süsteem seda keerulisemaks muutub testimine ja remontimine. Tänapäevases autos on kümneid kui mitte sadu protsessoreid ehk arvuteid, mis juhivad ja kontrollivad sõiduki erinevaid protsesse ja funktsioone. Kõik need arvutid on omavahel andmesideühenduses, nagu ühises võrgus.

Arvuti kui sellise testimine annab meile ülevaate tema toimimisest. Me saame teada kas ta täidab ülesandeks pandud funktsioone või mitte. Auto puhul kontrollib suur hulk arvuteid suurt hulka protsesse või täiturmehhanisme ehk juhib ja kontrollib nende tööd.  Kui testida sellise keerukusega süsteemi ei pruugi me veaotsingu tulemusena saada ühest vastust, vaid rea võimalikke põhjuseid. Näiteks ei põle autol pidurituli.  Kas probleem on rõhuanduris, lülitis, neilt signaale saavas kontrolleris, vastu võtvas kontrolleris, tema küljes olevas täiturmehhanismis või lambipirnis, neid kontrollereid ühendavas andmesiinis või ehk hoopis mingis kolmandas seadmes, mis on korrast ära  ja rikub kahe eelpoolmainitu normaalset toimimist...

Miks ma nii keerulist teemat üritan puudutada? Põhjus on lihtne ja elust võetud. Klient kurdab, et autol on probleem, mis väljendub veateatena (mõni paljudest süsteemidest ei tööta). Asi tundub lihtsamast lihtsamtehnik ühendab testseadme autoga ja hetke pärast on kõik selge. Põhjuse, õigemini põhjuste loetelu me saame kuid keerulisem osa on nende seast õige leidmine.

Tooksin kõrvale paralleeli arstiteadusega. Lähete arsti juurde ja kurdate kõhuvalu ning soovite, et arst teile kohe ütleks põhjuse. Vastuse asemel võtab arst analüüse ja teeb uuringuid.  Nende tulemuste põhjal kasutades kogemusi paneb diagnoosi ning määrab ravi. Soovitab teil tulla kahe nädala pärast, et teada saada kas mõjus . . .. Kui tulemust pole uuritakse veel ja määratakse uus ravi.

Samuti otsib tehnik viga auto juures. Testimine annab rea võimalikke põhjuseid ja tehnikul tuleb välja selgitada, milline neist probleemi tegelikult tekitas. Tootja on veaotsinguks määranud kindlad ajapiirid mida ületada ei tohi.  Tihti võtab vea otsing rohkem aega kui selle likvideerimine. Eriti keeruliseks muutub olukord siis kui tegemist on topelt veaga. Oskuslike meistrite käe all leitakse suurema või vähema vaevaga kõik vead üles ja autod saavad korda.

Kokkuvõtteks. Moodsad testimise vahendid ei tee meie eest tööd ära, kuid pakuvad valiku lahendusi, mis tulemuseni jõudmist võiksid lihtsustada. Tehniku tarkus ja kogemused on need, mis ta võimalikult vähese ajakuluga eesmärgini viivad.

Fakto Auto AS tegeleb uute ja kasutatud sõidukite müügi, hoolduse ja remondiga.

Osale arutelus

  • Raivo Sternfeld, Fakto Auto AS nõukogu esimees

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Ferrometal otsib B2B KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

24. august 2017

Kivilaine otsib TOOTEJUHTI

M-Partner HR OÜ

16. september 2017

Coma Investing otsib EKSPORDIMÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

31. august 2017

Käsi­raamatud