Rehvivahetus klopib nõudlikult uksele

Fakto Auto AS nõukogu esimees Raivo Sternfeld.
Fakto Auto AS nõukogu esimees Raivo Sternfeld.

Nagu ikka kipub talv tulema ootamatult ja alles esimese lumega hakkame kiires korras rehvivahetust otsima. Seetõttu, tuleks kohe sellega tegeleda. Nii sooja ilma, et see talverehvidele kahju teeks, sellel aastal enam kindlasti ei tule.

Kui te kevadel seda ei teinud, siis vaadake üle olemasolevate talverehvide seisukord. Kas naelad on kasutamise käigus oma teed läinud või on lamellid kriitilise piirini kulunud? Sellisel juhul oleks mõistlik neljarattalisele sõbrale uued talve jalanõud muretseda. Sellega tuleks kiirustada, sest iga päevaga väheneb rehvimüüjatel valik. Kui jätate ostu liiga hilisele ajale, ei pruugi teile meeldivaid rehve ladudes enam olla ja tellimuse täitmine võib siis pikalt aega võtta. Jälgige ka rehviteste autoajakirjades ning analüüsige nende valguses oma sõiduharjumusi. Nii saate teha endale sobivaima rehvivaliku.

Kas valida lamell või naastrehvid, sõltub teeoludest. Seal kus teid hästi puhastatakse ja lausjääd on harva, on mõistlik kasutada lamellrehve. Ka loodushoiu seisukohalt on need eelistatumad. Samas on meie maal piisavalt teid, kus naastrehvita on raske toime tulla.

Rehviostul tasub kaaluda, kas vahetada vaid rehve, või soetada neile eraldi komplekt velgi. Velgedel rehve on kiirem vahetada kuid ega tänapäevased montaaži seadmed rehve ei kahjusta, nii võib muretult neid kaks korda aastas monteerida. Oluline on siin seegi, et peale montaaži rehvid alati ka tasakaalustatakse, sest halvasti tasakaalustatud rehvid kahjustavad veermikku ja halvendavad juhitavust. Talvel libedaga on see eriti tähtis.

Uuematel autodel on rehvirõhu jälgimissüsteemid, mis kuvavad rehvirõhu näitajad auto infotabloole. Kui vahetate ise veljel rehve või teete seda töökojas kus puuduvad tänapäevased seadmed, võite kergesti rehvirõhu andurid rikkuda. Seetõttu soovitaksin valida margiesinduse või suurema rehvitöökoja, kus vajalik tehnika ja oskused on olemas. Ka vajavad rõhuandurid auto vastava süsteemiga nn „tutvustamist“ mida peaksid tegema asjatundjad.

Rehvivahetuse käigus võiks heita pilgu ka varurattale ning kontrollida selle rõhku. Kui varuratta asemel on „paranduskomplekt“ tuleks veenduda selle toimimises.

Talve eel tasuks kontrollida ka veermiku üldist seisukorda, et vältida ebameeldivaid üllatusi. Seda soovitaksin kindlasti teha volitatud remonditöökojas.

Tegusat talveks valmistumist!

Fakto Auto AS tegeleb uute ja kasutatud sõidukite müügi, hoolduse ja remondiga.

Osale arutelus

  • Raivo Sternfeld, Fakto Auto AS nõukogu esimees

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara