(Sisuturundus) CM: Tarkvara ostu eel mõtle, kuidas hinnata selle ärilist edukust

Tarkvaralahenduste pakkuja Columbus IT Partner Eesti AS soovitab enne võimaliku kliendiga pikema koostööprojekti alustamist leppida kokku töö ärilised eesmärgid.

"Mis ja kui palju on läinud paremaks pärast koostööprojekti lõpetamist, et saaks hinnata projekti edukust,“ selgitas ettevõtte müügidirektor Arne Kaasik.

Tema sõnul võib Columbuse poole pöörduda pikema ettevalmistuseta. "Konsultatsiooniettevõttena harutame meelsasti juba üheskoos kliendiga lahti tema probleemid ja kasutamata arenguvõimalused ning seeläbi piiritleme samm-sammult, kas meil on vastastikune kasu ja huvi põhjalikumaks ja pikemaks koostööks,“ märkis ta.

Kasuks tuleb, kui ettevõte on läbi mõelnud ärilise arengu eesmärgid ning tajunud asjaolusid, mis võivad eesmärgi saavutamist pidurdada või takistada. “See annab hea stardi läbirääkimiste alustamisel,” kinnitas Kaasik.

Tema sõnul pole vajalik asuda ise looma tehnoloogilist kuvandit või siis kirjutama tehnilist ülesandepüstitust uuele infosüsteemile. “Pigem võib see tegevus takistuseks olla, sest ettevõtte enda sees on keeruline näha tervikut ja tuua kaasa parimad tööstusharu siseseid praktikad. Ohuks on liigne keskendumine tulevase lahenduse arhitektuurile, mitte ärikasule, mida selle lahenduse läbi oodatakse,” selgitas ta.

Kaasiku sõnul on tüüpveaks tarkvaralahenduse pakkuja valikul hinna ületähtsustamine. Lisaks võib tellija lähtuda katteta lubadustest. "Tüüpiline on subjektiivsete otsustuskomponentide liiasus võrreldes faktiliste otsustusfaktoritega. Eelistataks seda, kes rääkis veenvamalt, kes lubas rohkem,” viitas ta emotsionaalsetele mõjuritele.

Seejärel loetleb ta ratsionaalseid faktoreid. "Tegelikult peaks otsustamise aluseks võtma siiski pakkuja kompetentsid antud valdkonnas, piisava võimekuse ja jätkusuutlikkuse, tööstusharu olemasolu – kas lahendust saaks ettenägematute tulevikuolukordade korral toetada ka teised pakkujad –, baastarkvara sobivuse/võimekuse antud lahenduse jaoks ja baastarkvara tulevikuarengu plaani (roadmap),“ selgitas Kaasik.

Majandustarkvaralt oodatakse, et see sisaldab kohe algselt funktsionaalsust, mis on omane vaid spetsiifilisele äri- või tööstusharule, ning uued funktsionaalsused peavad olema n-ö riiulilt võtta. Ent just sektori ärivajaduste tundmine ning ajast ees olemine teevad Columbus Eesti heaks koostööparteriks.

Columbus Eesti on aidanud teoks teha pea 150 Eesti tippettevõtte edule kaasa aidanud lahenduse, mitmed neist katavad ka teisi Balti riike ja Soomet. "Oleme kasvanud Eesti ja Baltikumi turuliidriks, andes tööd Eestis ligi 60-le ja Baltikumis ligi 150-le inimesele,” kirjeldas ettevõtte juht Ivo Suursoo.

Nende ühe kliendi, ASi Harju Elekter Elektrotehnika infosüsteemide arendusjuhi Kaarel Allikmäe sõnul loob hea tarkvaralahendus eeldused tulemuseks, mitte ei garanteeri neid. "Columbus Eesti pakutud tarkvaralahendused on andnud meile võimaluse oma äriprotsesse paremini mõista ja juhtida. Hästi disainitud tarkvaralahendus loob head eeldused efektiivsuse tõstmiseks ning suurendab oluliselt protsessi läbipaistvust,” näitas Allikmäe ära tulukohad.

Harju Elekter jõudis Columbus Eestini pärast pikka analüüsi ning turul ringivaatamist. "Columbus Eesti kasuks rääkis kindel ja kompetentne konsultantide ning arendajate tiim, mis garanteerib partnerina stabiilsuse pikema aja jooksul," selgitas Allikmäe.

Indrek Hinno ASist Aeroc arvab, et tarkvaralahenduse tulu võib küll rahas mõõta, aga tema ei tea ühtegi usaldusväärset meetodit. "Igasugused hinnangud, et selle liigutusega saab kulu vähendada ja tollega tulu suurendada, on pigem kahtlased. Seda võin küll kindlalt väita, et kui me ei oleks koos Columbus Eestiga juurutanud Navisioni raamatupidamise tarkvara, ei oleks me täna seal, kus oleme,” viitas ta väärtusele laiemas tähenduses.

Enne Columbus Eestini jõudmist kaalus Aeroc mitmeid pakkumisi. "Kaalukeeleks sai nende portfelli kogemuste pagas. Praktika on selles äris tõe kriteerium. Tarkus tuleb läbi vigade ja hea, kui need on arendajal juba eelnevalt teada,” märkis Hinno.

Aeroc tellib jätkuvalt kõik suuremad arendused Columbus Eestilt. "Oleme koostöövormiga rahul. Nad on operatiivselt kättesaadavad," kinnitas ta. Hinno sõnul annavad tarkvaraarenduse teenuse väärtuse eelkõige inimesed.

Tunnustusena hea teeninduse eest pälvis Columbus Eesti Microsoftilt tiitli 2012 President’s Club for Microsoft Dynamics member. Tegemist on tarkvarahiiu tunnustusega pikaajalise ja järjekindla tegevuse eest, mida antakse välja kord aastas. Tiitel omistatakse vaid sellele ettevõttele, kes on näidanud üles järjepidevat arengut.

Ent mida uut võib lähiajal Columbus Eestilt oodata? Ettevõtte juhi Ivo Suursoo sõnul on nad planeerinud sügiseks mitmeid aktsioone, andmaks edasi oma laialdast rahvusvahelist kogemust jaemüügi, tootva tööstuse ja toidutööstuse ettevõtetele, tõlkides eesti keelde rahvusvahelisi parimaid praktikaid käsitlevaid juhiseid, mis on vabalt kättesaadavad kõigile huvilistele ning korraldades harivaid hommikukohvi vormis ülevaateid.

Samuti on kavas tutvustada ka ärianalüüsi võimalusi, palga- ja tööaja arvestuse kaasaegsetest vahendeid, rääkida metsandussektori võimalustest ja juba tehtud lahendustest ning palju muudki huvitavat. "Täpsema ülevaate saamiseks võib võtta ühendust Columbus Eesti turundusspetsialisti Erki Tammlehtiga,” soovitas Suursoo.

Perspektiivis ollakse turule tulemas kahe väga olulise uuendusega, millest üheks on Microsoft Dynamics NAV 7 kogu Baltikumi katva lokaliseeringuga ja teiseks suureks uuenduseks Microsoft Dynamics AX 2012 lansseerimine tuleval aastal.

Müügiorganisatsioonide jaoks on Columbus Eestil pakkuda värsked Dynamics CRM-põhised lahendused, mis toetavad nii strateegilist tasandit kui operatiivtööd. "Lisaks müügiorganisatsioonile on võtmesõnadeks kliendi iseteenindus, töötaja iseteenindus, turundus, sotsiaalmeedia jms sidusused,“ viitas Arne Kaasik viimase aja uutele trendidele müüki toetavate tarkvaralahenduste juurutamisel.

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

ESSVE Estonia otsib TURUNDUSJUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

01. oktoober 2017

Maxima otsib MÜÜGI- JA TURUNDUSDIREKTORIT

Maxima Eesti OÜ

25. september 2017

Teabevara