(Sisuturundus) Vaata, kuidas kasvatada müüki 30% vaid 20 sekundiga!

SmartTel+
SmartTel+

Tõstku käsi, kes meist, kes me veebilehe (või lausa veebipoe) kaudu kliente otsime, poleks täheldanud, et kliendid küll uurivad minutite kaupa veebilehel toodete/teenuste hindu ja muid parameetreid, kuid lahkuvad seejärel ostu sooritamata? Miks nad nii teevad?

Suure tõenäosusega ei saa ostuhuvilised te veebilehelt ei piisavas koguses teavet ega ka ülevaadet, mida nad lisateabe saamiseks tegema peaks. Abi on aga lähemal kui te arvatagi oskate – SmartTel+ lõi uue Nutika tagasihelistamise vidina (Smart call-back). Vidin töötab ülimalt lihtsalt – ta annab infopuudusesse jäänud kliendile võimaluse tellida kõne ja seda sisuliselt kohe, kõigest 20 sekundiga.

Kuidas Smart call-back vidin töötab? Nutika tagasihelistamise vidina tööpõhimõte on lihtne – vidina käitumist suunav algoritm jälgib hoolikalt kliendi käitumist ning kui ta jõuab etteantud parameetrite põhjal järeldusele, et see klient vajaks nüüd lähemat teavet (näiteks on klient juba teatud aja kulutanud erinevate toodete võrdlemisele ja klõpsanud ka toote juures olevale tehniliste andmete lingile), teebki ekraanile ilmunud vidin kliendile ettepaneku: „Soovite rohkem teavet? Sisestage palun telefoninumber, millele me helistada võiksime.“ Kui klient seejärel oma numbri sisestab, saabki ta 20 sekundi (sic!) jooksul kõne: „Tere, kuidas ma Teid aidata saan?“

Mida vidin tegelikult teeb? Kõnesoovist kõneni kuluva 20 sekundi jooksul tuvastab vidinas peituv tehnoloogia vaba klienditeenindaja ning teeb talle nn sisekõne, andes märku, et veebilehel on üks klient Nutika tagasihelistamise nupule vajutanud. Samal ajal helistab tark vidin juba tagasihelistamisteenuse tellinud kliendile ning ühendab ta vaba klienditeenindajaga. See aga tähendab, et lisateavet vajav klient ei pea enam kunagi ootama, millal mõni klienditeenindaja vabaneks – süsteem tuvastab automaatselt ja kiirelt esimese vaba teenindaja ning ta saab oma kõne kohe!. Klient ei pea ka raha kulutama, sest helistatakse ju hoopis talle! Samuti ei pea klient enam kunagi mõistatama, millisele veebilehelt leitud kümnetest numbritest ta helistama peaks.

Millist kasu vidin toob? Võrrelgem kahe müügi-inimese tööd – 28aastane Inga kasutab Smart call-back vidinat, 53aastane Ants aga mitte:

Ants vaatab tööpäeva jooksul korduvalt ja regulaarselt oma e-maile ja telefoni;

Vidina abi kasutav Inga saab aga huvilise tekkides süsteemilt automaatselt sisekõne.

Ants planeerib sissetulnud teabepalvet nähes kontakteerumiseks aja;

Inga helistab vidina abil võimalikule kliendile kohe.

Ants helistab kliendile ning kui too parasjagu ei vasta, planeerib uue aja;

Ingal on vidina abil see kõne juba ammu tehtud, ehk lausa müükki.

Ants helistab võimalikule kliendile uuesti – kui viimane selgi korral hõivatud juhtub olema, planeerib ta uue aja;

(Ingal on vidina abil see kõne juba ammu tehtud, ehk lausa müükki).

Ants helistab võimalikule kliendile uuesti – kui viimane selgi korral hõivatud juhtub olema, planeerib ta taaskord uue aja;

(Inga on tänu vidinale selleks ajaks suhelnud juba kümnete ja kümnete klientidega).

Antsul saab maksimaalne ühe kliendiga kontakteerumiste arv täis, klient jäigi tähelepanuta.

Seega, kasu on ilmne. Vidin annab:

-        aja kokkuhoiu (jäävad ära lõputud katsed võimalik klient kätte saada);

-        meelerahu (ükski ettevõtte töötaja ei pea enam muretsema, et äkki jääb mõni kõne kätte saamata);

-        rohkem võimalusi klõusimiseks (kuna klient ju alles hetke eest tellis tagasihelistamise, on ta endiselt saadaval ja tootest huvitatud ega ole tõenäoliselt vahepeal konkurentide tooteid vaatama läinud).

Müük kasvab mühinal. Erinevad uuringud kinnitavad, et Smart call-back vidin tõstab ostuni jõudvate klientide arvu (website conversion rate) kuni 30% ning mis veelgi olulisem – uuringute kohaselt kulutavad rahulolevad kliendid 15% rohkem! Miks? Siinkohal on kindlasti oluline osa kliendile helistanud müügiinimesel, kes on andnud kliendile olulisel määral vajalikku lisateavet ning ühtlasi teinud ka lisamüügi (müünud näiteks kliendile lisaks triiksärgile ka sellega sobiva lipsu) või suunanud kliendi esialgu plaanitust hoopis veidi kallimat valikut langetama.

Eelnev jutt numbrite keelde tõlgituna näeb välja järgmine – kui seni jõudis ostuni 300 igast tuhandest külastajast, siis Smart call-back-vidina kasutuselevõtuga kasvab nende arv 390ni; kui enne oli keskmise ostu suuruseks 60€, siis vidina (eelkõige muidugi upsellingu ning cross-sellingu tehnikaid kasutanud müügiinimese) abil kasvab see 69 euroni.

Jah, muidugi on olemas mitmeid võimalusi, kuidas veebileht saab imiteerida nimetatud müügitehnikaid, pakkudes kliendile näiteks aktiivselt välja: "sa võid olla huvitatud ka neist toodetest" ja "kliendid, kes ostsid selle asja, ostsid tavaliselt veel selle asja ka", kuid need ei tööta kindlasti kunagi sama hästi kui elus müügiinimene, sest selleks peab tundma inimpsühholoogiat ja kliendi hingeelu – mida nad soovivad, mida nad eelistavad, kui palju nad kulutada tihkavad jne – ükski algoritm seda täna veel ei suuda.

Kokkuvõttes kasvab müük 18 000lt eurolt 26 910 eurole iga tuhande külastaja kohta. Kindlasti tuleb kasuteguri leidmisel arvestada ka seda, et selle hüppelise käibekasvu nimel ei pidanud te juurde palkama ühtki inimest ega tegema ühtki investeeringut (Smart call-back-vidina kuutasu on 6.60€).

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Hilti otsib MÜÜGIESINDAJAID

Manpower OÜ

06. detsember 2017

Teabevara