(Sisuturundus) Reklaamkingituste roll turunduses ja müügis kasvab veelgi

Logotrade Reklaamkingituste agentuuri omanik ja juht Anti Saluneem.
Logotrade Reklaamkingituste agentuuri omanik ja juht Anti Saluneem.

Maailm meie ümber muutub tohutu kiirusega ning sellise kihutamisega peab sammu pidama ka turundus. On selge, et viimaste aastatega on turundusmeetodid väga palju muutunud, ja ma võin kindlasti lubada, et need muutuvad veelgi.

Reklaamkingitused on tõhus turundusmeetod

Turundus on liikunud tavapäraselt reklaamide avaldamiselt trüki- ja digimeedias pigem soovitusturunduse ja reklaamtoodete kasutamise poole. Mitmed uuringud on näidanud, et reklaamkingitused on peaaegu sama tõhus turundusmeetod kui suust suhu turundus. Päris kindlasti näitavad need paremaid tulemusi kui reklaamid meedias ning internetis leviv digitaalne inimeselt inimesele turundus.

Suust suhu turundus on pikaajaline ja selleks on vaja inimesi, innovaatoreid, kes hakkavad esimesena toodet-teenust kasutama ning seejärel soovitavad seda teistelegi. Juhul kui neile pole mõni toode meeltmööda, on see muidugi tootja jaoks paras pähkel pureda. Õnneks on võimalik innovaatorite arvamust positiivsemas suunas veidi mõjutada.

Reklaamkingitused, mis tootega tasuta kaasa antakse, on tõhusaks abimeheks suust suhu turunduses. Need aitavad tootel kiiremini turul kanda kinnitada ja saada positiivset vastukaja. Kliendikäitumise uuringud näitavad, et kui tootega antakse kaasa reklaamkingitus, siis on tagasiside toote enda kohta positiivsem. Kingitus aitab inimestel ka kiiremini ostuotsuseni jõuda.

Austraalias ja Uus-Meremaal läbi viidud uuringust selgus, et sealsed suurettevõtted kulutavad lausa ligi kolmandiku oma turunduseelarvest reklaamtoodetele, sest need:

  • tõstavad teadlikkust brändist;
  • tõstavad brändi väärtust klientide silmis;
  • aitavad eristuda konkurentidest ning saada nende ees edumaa;
  • aitavad klientidega parema kontakti saada;
  • tõstavad olemasolevate klientide lojaalsust;
  • suurendavad kordusostude tõenäosust.

Sama uuringu järgi kulutavad väiksed ja keskmised ettevõtted oma turunduseelarvest reklaamtoodetele praegu veel kõigest 6%, aga tõenäoliselt hakkab nende osakaal tõusma. Ka väiksemad ettevõtted on hakanud mõistma reklaamkingituste mõju müügile ja kliendilojaalsusele.

Ettevõttel, kes kingib reklaamtoote, on positiivne kuvand

Teine oluline aspekt, miks reklaamtooteid järjest enam kasutatakse, on asjaolu, et enamik inimesi mäletab ettevõtte nime, kes neile reklaamtoote on kinkinud. Hea toode, mida pidevalt kasutatakse, tuletab pidevalt brändi ikka ja jälle meelde. Kui te kasutate logoga kohvitassi, siis näete ju brändi logo mitu korda päevas. See tõstab brändilojaalsust ja nii üllatav kui see ka pole, parandab ka kliendisuhteid.

Kontaktandmete lisamine reklaamtootele annab suurema tõenäosuse leida uusi kliente, sest reklaamtoode töötab sellisel juhul nagu visiitkaart.

Hea reklaamkingitus aitab ka brändisõnumit levitada. Hea näitena saab tuua veini Chill Out sotsiaalmeediakampaania, kus loositi välja chill bag ja bluetooth’i kõlar, mis on mõlemad seostatavad veini joomisega ja levitavad brändisõnumit väga hästi. Teine näide on Amserv Viljandi uue autoga kaasa antav ilus kvaliteetne pleed, mis toetab jällegi ideaalselt nende Toyota Plusi kampaaniat.

Reklaamtoode allahindluse asemel

Logoga reklaamkingitus on üldjuhul allahindlusest odavam ning see mõjub ka inimeste ostuotsusele paremini. Ja kuna reklaamkingitus tuletab kasutajale pidevalt brändi meelde, tõstab see ka kordusostude tõenäosust. Samuti võtab klient, kellele on ostuga kaasa antud mõni firmakingitus, seda kui teatavat tasu ostu sooritamise eest. See on muidugi asi, mis jällegi meelestab teda brändi suhtes positiivselt.

Kõik need asjaolud muudavad reklaamkingitused üheks paremaks turundusmeetmeks, mis kokkuvõttes teebki reklaamkingitustest tuleviku turunduse.

Häid ideid kingituste valimise kohta saab veel sellistest lugudest: „Kuidas valida reklaamkingitus, mida palju kasutatakse ja märgatakse?“, „Nipp, mis aitab reklaamkingituste tellimisel säästa aega ja raha“, „Miks on igal ettevõttel vaja töötajate kingituste programmi?“ ja „Kuidas mõõta reklaamkingituste tasuvust“.

 

Autor: Anti Saluneem, Logotrade Reklaamkingituste  agentuuri omanik ja juht.

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Riigi Kinnisvara otsib MÜÜGIJUHTI

Riigi Kinnisvara AS

28. jaanuar 2018

Technopolis Ülemiste otsib MÜÜGIJUHTI

Technopolis Ülemiste AS

28. jaanuar 2018

RegalHouse SIA Eesti otsib MÜÜGITÖÖTAJAT

Regalhouse Sia Eesti Filiaal

19. veebruar 2018

Teabevara