Kuidas veebipoes hästi müüa?

Veebipõhise jalatsite kaupluse www.kingakaubamaja.ee tegevjuht Olesija Roos rääkis Äripäeva seminaril, mis on neile veebikaubamajas edu toonud.

Veebipood kingakaubamaja.ee avati 09.09.2009. Nö traditsioonilistest turundusüritustest rääkides möönis Roos, et nende veebipoe suurejooneline avakampaania massimeedikampaania näol ja suure eelarvega ei andnud soovitud tähelepanu ja müüki. Kingakaubamaja.ee otsustas turundada peamiselt sotsiaalmeedias ja tõestada, et läbi sotsiaalmeediaturunduse on võimalik reaalset raha teenida.

"Tahtsime näidata, et Facebookis saab õige suhtumise ja avatud olekuga väikefirma saavutada sama või rohkem kui suured," kommenteeris Roos.

Perioodiga september 2009 – september 2010 sai tema sõnul tõestatud, et internetis on ka Eesti suhteliselt umbusklikule ning veebipoega mitte veel väga harjunud kliendile võimalik jalatseid müüa. Selleks on korraldatud lõputult auhinnamänge, loosimisi, pildikonkursse, sooduspakkumisi, oksjoneid, reisikampaaniaid, hulle lõpumüüke, tähtpäevaüllatusi, eripakkumisi ja heategevuslikke kasutatud jalatsite korjandusi.

Roosi sõnul oli nende tugevuseks neutraalne bränd, mis on loodud eesmärgiga ühendada kõik eesti kingakaupmehed veebimüügis. Nende plaan on teha 90% turundusest sotsiaalmeedias, peamiselt Facebookis ja seda juba alates veebruarist 2010. Tänaseks on neil Facebookis Erinevate kampaaniate, aktsioonide ja põneva sisuga kogutud üle 32 000 fänni.

"Meie oleme Facebooki oksjonite lejutaja," ütles Roos ning lisas, et nad on just Facebooki oksjonitega teeninud üle 20 000 euro. Iga korraldatud oksjon kasvatas hüppeliselt antud toote läbimüüki epoes. Ühe seinapostitusega sai maha müüdud 84,1% laos olnud kingadest. Lisaks on heategevuseks kogutud üle 400 paari korralikke jalatseid.

Tänaseks on Roosi sõnul huvitavate kampaaniate ja hea klienditeenindusega loodud Kingakaubamaja.ee’le positiivne imago ja tagatud tuntus naiste hulgas.

Roos on seisukohal, et www.kingakauamaja.ee on nö win-win lahendus nii kliendile kui ka kaupmehele. Klient saab suurema valiku, lihtsama viisi sooritada ost, ülevaate kogu turust. Kaupmees saab rohkem kliente ühes kohas, suurema leitavuse, madalamad reklaamikulud, suuremad marginaalid.

Lisaks saab kaupmees täisfunktsionaalse e-poe, kus on: bränditud alamlehed; liigipääs raskesti kättesaadavatele klientidele; voucherid ja oksjonikampaaniad; 24/7 müügivõimalus; blogiturundus; artikliturundus; valdkonna promo; klientide teadlikkuse tõstmine; reklaamikulude vähendamine.

Roos reastas 10. punkti, mis on kõige olulisemad edukaks müügiks veebis:

1. TOODE
• Kvaliteetsed ning tootefotodel kujutatud omadustele vastavad tooted;
2.VALIK
• Piisavalt suur läbilõige kogu jalatsiturul pakutavast (a la city24.ee ja auto24.ee)
3. INFO
• Võimalikult hästi lahtikirjutatud numbriline informatsioon mõõduparameetrite osas,
• head pildid ja võimalusel video,
• pidev kontakt klientidega, meie helistame iga tellimuse üle ja räägime kliendiga mõõtudest.
4. SISU
Ainult pidevad allahindlused ei ole sisu.
Kõige paremini töötanud uudiskirjade pealkirjad on olnud:
• Millised on staaride 5 soosituimat kingastiili sel hooajal?
• Millised on kultus-fashionista Heidi Klumi lemmikkingad?
• 5 põhjust miks kanda kõrgeid kontsi..
5. AKTIIVNE MÜÜK
• Järjepidev müük: uudiskirjad, oksjonid, kampaaniad jne..
6. REFERENTSID
• Varem ostnud klientide poolne nimeline tagasiside
7. KLIENDITEENINDUS
• Kiirus, abivalmidus, lahendused
• Pidev töö ja jälgimine tagastusprotsendiga
8. WORD OF MOUTH (WoM)
Õnnelikud kliendid on sinu parimad müügiinimesed
9. TRAFFIC & CONVERSION
• Püstita eesmärke, mõõda tulemusi ja korrigeeri oma tegevusi PIDEVALT
10. HIND
• Hinnad vähemalt 10% (pigem rohkem) odavamad kui tavalises poes.

Tulevik
Roosi sõnul oli jalatsite ja nahktoodete turumaht 2010. aastal 61 miljonit eurot. Kingakaubamaja eesmärk on saada 10 % turust interneti ostude näol.

Osale arutelus

  • Annika Matson

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Ferrometal otsib B2B KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

24. august 2017

M-Partner HR otsib VÄRBAMISTEENUSTE MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

06. august 2017

Käsi­raamatud