Groupon: Kuidas panna oma müügile internetis turbo peale

Remy Konimois kirjutab oma sotsiaalmeedia  blogis, et sotsiaalse ostlemise keskkondadelt (Groupon, LivingSocial jne) on igal turundajal palju õppida.

"Ma ei tea ühtegi teist Facebooki lehte, mis tõmbaks igapäevaselt ligi suurel hulgal inimesi, sest neile meeldivad sinu müügipakkumised," kommenteerib Konimois.

Grouponi ärimudel on suutnud koondada endasse kõik olulisemad sotsiaalmeedia turunduse taktikad – ja sellepärast nad ka rokivad.

Grouponi äride 7 taktikat:

1. Valupunkti leidmine ja selle lahendamine

Pealtnäha vaadates jääb mulje, et päevapakkumiste keskkonnad on pakkumiste kesksed. Lihtsalt pakutakse erinevaid tooteid-teenuseid. Tegelikkuses see nii ei ole, vastasel juhul ostaks nende kupongeid vaid väike hulk inimesi. Isegi siis, kui hind on 50% soodsam

Inimesed ei osta asju, vaid emotsioone. Isegi ratsionaalselt kalkuleeriv „jalad maas“ tippastmejuht langetab kõik oma otsused emotsionaalsel tasandil. Groupon ärid mõistavad seda mängu hiilgavalt.

LivingSocial kaasasutaja Tim O’Shaughnessy: “Leia oma kliendi suurim valupunkt ning leia siis viis, kuidas seda valu likvideerida. Meie tegevuse peamine idee on pakkuda kogemusi, mida inimene on tahtnud alati teha või mida ta pole saanud teha, sest see pole mahtunud tema eelarvesse. Samuti pakkuda inimestele avastamisrõõmu võimalustest, millest nad polnud varem teadlikud. See ongi meie klientide valupunkt. Sellepärast me olemegi nii ihaldusväärne.”

2. Ostmine tähendab kliendile puhast võitu, mitte tavalist vahetuskaupa

Kõik tahavad odavdiile osta, sest see tähendab võitu. Iga ost on puhas võit. Kulutamine 2.0 – raha ära andmine tähendab hoopis raha saamist.

Iga kord, kui ma päevapakkumist kuskil näen, tähendab see potentsiaalset rahalist võitu.

Kuidas kasutada seda kontseptsiooni ära oma äris?

Vaatame, mida teevad kaubamajad selleks, et võita inimeste tähelepanu igapäevaselt – allahindlused. Alahindlusest on saanud igapäevane nähtus. Kas tegemist on ka sisulise alla hindamisega või pigem turundusliku trikiga?  Alati on erandeid, kuid reeglina on see siiski eelkõige reklaamitrikk. Päevapakkumiste puhul on samuti tingimused paindlikud – millise alghinna määrab müüja oma tootele ning kui suurt protsenti küsib vahenduseks diili edastaja, on kõik kokkuleppe küsimus.

3. Lihtne – ainult üks pakkumine

Kaubamajas ringi kolades frustreerub meesterahvas pakun umbes 10 minutiga. Kui selle aja jooksul oma toimetustega ühele poole ei saa, läheb kulm kortsu. Naistel on see valulävi kümneid kordi suurem :) Internetis frustreerub inimene aga sekunditega.

Kuna infot on rohkem, kui me jõuame ära tarbida, siis meid võlub lihtsus – veebileht, kus pole vaja mõelda, otsida ega navigeerida. Veebileht, mis teeb otsustamise lihtsaks. Diilisaidil on lihtne olla: Üks pakkumine ja üks nupp.

Kuidas kasutada seda kontseptsiooni ära oma äris?

Keera müra vähemaks. Sinu, kui turundaja jaoks on veebilehel kõik oluline, kliendi jaoks aga ainult üks asi. Mis see on? Rõhuta seda. Kõik ülejäänu vii tahaplaanile. Klient naudib sellist veebikogemust.

4. Iga päev uuenev sisu

Inimene on harjumuste ori. Me oleme see, kes me oleme olnud viimased nädalad. Harjumus, mis  on sind saatnud vähemalt 2-3 viimast nädalat, on täna juba automaatne.

Märkan enda puhul selget mustrit  – teatud inimesed/firmalehed  jäävad mulle FB uudisvoos silma ja neid ma vaatan. Miks ma neid vaatan? Sest olen saanud sealt enda jaoks regulaarselt kasulikku infot. Suhelda Facebookis paar korda nädalas – see ei ole enam mittemingisugune strateegia. Samas päevapakkumiste abil  oled tähelepanu tipus iga päev.

Kuidas kasutada seda kontseptsiooni ära oma äris?

Päevapakkumine pole mitte midagi muud, kui inimese motiveerimine ja unistuse ehk võimalikkuse müümine. Ei ole vaja päevapakkumiste keskkonda selleks, et olla igapäevaselt tähelepanu tipus. Tippu viib silmapaistev kommunikatsioon.

5. Müügitekst, mis ei jäta kedagi ükskõikseks

Groupon firmad mõistavad efektiivse web copy võimu. Hea tekst räägib öö päevaks ja musta valgeks. Copywriting on olnud alati reklaami südameks, kuid veebis omandab see veelgi olulisemad mõõtmed, sest siin tuleb panna inimene kohe tegutsema. Ilma särtsaka müügitekstita ei tõmba sa tänapäeval enam mitte kellegi tähelepanu. Efektiivse teksti abil on võimalik tekitada tähelepanu ükskõik mille vastu, ellu ärkab isegi vana logu Audi 100

Groupon on teinud oma müügitekstide käsiraamatu ka kõigile avalikuks siin: Public Groupon Editorial Manual.

6. Suust-suhu reklaamile turbo peale

LivingSocial annab inimestele võimaluse saada endale päevadiil ka täiesti tasuta, jagades oma lemmik-pakkumist sõpradega. Mida ütleb meile iga turundusõpik word-of-mouth kohta? „WOM – the most powerful and cheapest form of advertising“. Suust-suhu soovitus töötab efekiivselt siis, kui soovitaja teeb seda kirglikult. Muudad kliendi kirglikuks oma pakutava suhtes, annad võimaluse jagamiseks, millega kaasnevad ka boonused –  see on maailma parim reklaam.

7. Suured e-mailibaasid

Groupon omab enam kui 115 miljoni liituja e-maili. LivingSocial enam kui 30 millionit e-maili. Kui valdav osa nende ärist käib sotsiaalsetes võrgustikes, siis suur osa rahast on endiselt e-mailides. FB uudisvoos jääb nii mõnigi asi märkamata, kuid vaevalt, et sul mõni inbox kiri märkamata jääb.

______________________________________________________________

Best Sales koos Äripäevaga korraldab 25. oktoobril seminari "Millist e-postitarkvara valida? ". Rohkem infot seminari kohta siin

Sel seminaril räägib näiteks Cherry.ee tegevjuht Priit Tomp, kellel on Teile edasi anda suisa üks kurioosne juhtum seoses uudiskirjadega.

Raimo Matvere esitleb sel seminaril pikemalt oma Tartu Ülikooli ajakirjandusteaduskonna magistritööd teemal "Kuidas inimene e-kirja avama saada?"

Osale arutelus

  • Annika Matson

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Äripäeva infopank otsib ÄRIKLIENDIHALDURIT

Äripäev AS

01. detsember 2017

Hilti otsib MÜÜGIESINDAJAID

Manpower OÜ

06. detsember 2017

Þemaitijos Pienas otsib VÕTMEKLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

30. november 2017

Teabevara