Äripäev: hooletus tegevusalade määratlemisel rikub hea algatuse 

Peaaegu iga Äripäeva TOPi koostamisel ilmub välja ettevõtteid, kes leiavad, et nad ei peaks sinna edetabelisse kuuluma või kes on endale arusaamatul põhjusel tabelist hoopis välja jäänud.

Erand ei olnud ka kaubandusettevõtete edetabel. Firmadel tuleb alustuseks endil selgeks teha, kes nad on ja kuhu tahavad kuuluda. Nii mõnigi ettevõte ei mõtle oma tegevusalasid korralikult läbi ja sellest tekivad probleemid Äripäeva valdkondade edetabelitesse (mitte)kuulumisel. Asja uurides selgub, et sageli on Eesti ettevõtted äriregistris oma põhitegevusalade ehk EMTAKi koodide määramisel paraku lohakad olnud.

Näiteks jäi üks autotranspordifirma edetabelist sootuks välja, kuna eksituse tõttu oli autotranspordi asemel tema tegevusalaks märgitud posti- ja kullerteenused. Tänavuse Äripäeva autotranspordiettevõtete edetabeli aga võitis firma, kelle põhitegevusalana on kirjas kaubavedu maanteel, kuid kes tegelikult kult on liisinud endale Eesti suurima autopargi, mida ta oma tütarfirmadele edasi rendib. Sisuliselt on tegu hoopis liisingufirmaga.
Hulgikaubanduse TOPi võitnud firmast Skinest Rail, mis kuulub Oleg Ossinovskile, öeldi, et nad ei soovi sellesse edetabelisse kuuluda, kuna Skinesti emaettevõte on raudteeinfrastruktuuri kontsern, mis tegeleb raudteega seotud tootmise ning remondi- ja ehitusteenustega.

Samas on Skinest Raili majandusaasta aruandes kirjas, et ettevõtte tegevusala on üld- ja eriotstarbeliste masinate ja seadmete hulgimüük ehk teisisõnu raudteeveeremi müük. Seega on ikkagi tegu nagu hulgikaubandusettevõttega.

Eilsel pidulikul õhtusöögil selgus, et jaekaubanduse TOPis teisele kohale jäänud Go Oil peab end tegelikult ka hulgikaubandusettevõtteks, aga mullusesse aruandesse oli neil raamatupidaja näpuvea töttu sisse jäänud jaekaubandusvaldkond. Tegijatel ikka juhtub.  

Äripäeva seisukoht on, et edukate ettevõtete edetabelitesse kuulumine on auasi ning aitab ettevõtte kuvandit positiivsemaks muuta.

Paraku võib tegevusala hooletu määramine seda võimalust vähendada. Tihti ilmnevad eksitused alles pärast edetabelite valmimist või ilmumist ning nii ei saagi ettevõte oma edukust esitleda valdkonnas, kuhu ta kuulub ja mida jälgivad tema kliendid.

Äripäev kutsub ettevõtteid üles kaasa rääkima Kaubanduse TOPi metoodikate kujundamisel. Eilsel pidulikul õhtusöögil tegi otsa lahti Infotark ASi omanik Jüri Ross, kes soovitas üheks parameetriks võtta ka sotsiaalmaksu summa suuruse, mis ettevõte maksab Eesti riigile. Väga tänuväärt mõte. Ootame ka teisi!

 

Osale arutelus

  • Annika Matson

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara