Taavi Kotka: varsti ei ole vajadust kodust välja minna

 

Webmedia Group ASi juhatuse esimees Taavi Kotka sõnul on IT olnud kogu aeg kuum teema ja varsti puudub meil vajadus kodust välja minna ehk elu muutub veelgi virtuaalsemaks.

"Need, kes arvavad, et IT kaob ära, siis see nii ei ole," lausus Kotka. Ta lisas hoopis, et meie elu muutub veelgi virtuaalsemaks. "Mis tähendab seda, et sa ei pea kodust välja minema, et osta punast autot ja sellega sõita. Sa võid istuda kodus ja osta auto ja toitu virtuaalses keskkonnas," selgitas Kotka.

Kotka sõnul on küsimus selles, mis siis juhtub siis, kui virtuaalne elu on parem kui päris elu. "Kui keegi oleks öelnud 15 aastat tagasi, et saad telefonis vaadata videoid YouTube'is, siis oleks naerdud. 

Ta tõi näitena, et online-maailmas on aastal 2011  tekkinud keskkonnad, mis oleks nagu kõike muud kui IT, aga see kõik on IT. Näiteks Angry Birds, millel on üle 400 miljoni downloadi ja mida mängib 30 miljonit inimest iga päev. Farmville, millel on 80+ miljonit kasutajat traktoritega mängimas ja Facebook (800+ miljonit kasutajat). 

"Et me just kui elame teist elu. Kui kunagi oli nii, et sõber käis reisil saite kokku vaatasite pilte. Nüüd on aga see, et neid pilte on võimalik näha peaaegu reaalajas See on reaalsus, et elame teist elu ja näpime oma telefoni. Üha lähemale jõuab aeg, kus vaatad maailma reaalajas läbi kellegi teise silmade," rääkis Kotka.

Ta märkis, et ka inimesed muutuvad tehnoloogia tõttu ja selle vastu ei saa. "1996. aastal oli vähestel oma e-mail, täna on vähemuses need, kellel e-maili ei ole. Küsimus on selles, kui palju me seda ligi laseme," arutles Kotka. 

"Põhjus, miks virtuaalmaailm meile meeldib on see, et kui suhted lähevad katki ja minu elu enam mulle ei meeldi, siis virtuaalmaailmas on lihtne elu ära kustutada, blokkida ja vahetada," selgitas Kotka.

Ta lisas, et me ei suuda täna ette kujutada, mida see maailm meile pakub, aga me teame, et kõik need maailmad vajavad uusi tooteid ja teenuseid. "Ainult idee ei müü, müüb see, kuidas see idee ellu viia ehk 1% on annet ja 99% on tööd," rõhutas Kotka noortele esinedes.

Täna toimub TTÜ Tudengimajas EASi ettevõtluskonkursi Ajujaht tasuta inspiratsiooniseminar, kus Eesti edukamate idufirmade juhid Click&Grow'st Fortumo ja ZeroTurnaroundini räägivad äriteooriast ja praktikast. Ajujahi ellukutsuja on Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) Euroopa Sotsiaalfondi vahenditest.

Vaata otseülekannet seminarilt!

Hea teada:

Ettevõtluskonkursi Ajujaht eesmärk on aidata noori talente uuenduslike ettevõtete loomisel. 95 000-eurose auhinnafondi panevad kokku Eesti edumeelsed ettevõtted ja organisatsioonid: SEB Pank, ABB, Webmedia, Skype, NASDAQ OMX, Technopolis Ülemiste, Tallinna Teaduspark Tehnopol, Briti Nõukogu, KredEx, Terviseparadiis, Heateo SA, Avision, MarkIT, Tallinna ja Tartu linn. Ajujahi aitavad ellu viia BDA Consulting, Invent Baltics ja Connect Eesti.

Osale arutelus

  • Alyona Stadnik

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Logotrade otsib REKLAAMKINGITUSTE PROJEKTIJUHTI

Logotrade OÜ

31. detsember 2017

Global Marine Supply otsib JAEMÜÜGI OSAKONNA JUHTI

M-Partner HR OÜ

22. detsember 2017

Teabevara