Michio Katsuta: see on väljakutse müüa Eesti toodangut Jaapanis 

Intervjuu Liviko Jaapani edasimüüjafirma Nihon Shurui Hanbai tegevjuhi Michio Katsutaga.

Millal Te alustasite Livikoga läbirääkimisi alkoholi ekspordi osas?
Eelmise aastal sügisel.

Seega ei kulu palju aega selleks, et pidada läbirääkimisi?
Ei.

See oli Liviko huvi alustada Teiega koostööd?
Jah. Liviko Jaapani tütarettevõtte Hanza Trading Co juhatuse esimees Janno Jürisoo pidas meiega läbirääkimisi.
 
Kas see on teil esimene kord Eestis viibida? Milline oli teie ettekujutus Eestist enne siia tulekut?
Tänu Janno Jürisoole saime kontakti Liviko ja Eestiga. Jürisoo on väga usaldusväärne. Me ei teadnud Eestist mitte midagi, meil ei olnud mingit kogemust Eestiga enne seda, kui Jürisoo rääkis meile sellest riigist. Jürisoo tegi palju tööd, reklaamis ning näitas meile Liviko tooteid.
 
Mis on olnud seni menukaim Liviko toode jaapanlaste seas?
Liviko Viru Valge Cooler.

Mis on teiesuguse Jaapani hulgimüüja jaoks oluline, kui ta hakkab valima uut partnerit? Originaalne toode? Madal hind?

Meie turu point on see, et ära jälgi odavat hinda ja me ei konkureeri hindades, vaid lisaväärtustes.
Cooleri tooted avaldasid meile muljet, sest see on maitsev ja väga hea kvaliteediga. Samuti on tootel väga hea disain. Meile meeldib see kork, mis on kergesti avatav, samuti on seda lihtne juua otse pudelist ja ei pea kasutama klaasi. Seda on lihtne kaasa võtta näiteks piknikule ning juua klubides.  

Milline on Eesti ja Eesti ettevõta maine Jaapani ärimeeste seas? 

Keegi ei tea Eesti toodetest mitte midagi. Meie jaoks on see väljakutse müüa Eesti toodangut Jaapani turul.

Mis võiksid Eestist olla järgmised firmad/sektorid, kes võiks proovida Jaapani turule minna?

Ma ausalt ei tea. Jaapanisse tuleb palju tooteid erinevatest riikides ja mitte ainult Euroopast, vaid ka USA-st ning Aasiast.

Kuidas läheb Eesti suurimal õlletootjal Sakul Jaapani turul, kas neid on märgata?

Meie ei tea ühtegi Eesti brändi, kes Jaapanisse ekspordivad. Võib-olla mõned on, aga nad ei ole väga populaarsed. Paljud ei tea siiski Eestist midagi.

Kui suurt tulevikku näete koostöös Livikoga?

See on huvitav küsimus. Näeme pikka perspektiivi. See võtab aega selleks, et muuta Cooler väga populaarsemaks. Aga tähtis on see, et me kindlasti teeme müügikampaaniaid, et müüa rohkem. Teeme reklaami läbi ajalehtede ja PR-de.

Tiit Vähi kommenteeris hiljuti, et tänavune suurim majanduskasv tuleb Aasiast (Hiina, India), samas üks rahvusvaheline pank ütles, et ka Aasia majanduskasv jääb tänavu kinni. Mis on teie kommentaar nii Aasia kui ka Euroopa majanduskasvu kohta tuleval aastal? Mis te arvate Eestist? Kas eurokriis mõjutab Eestit nii palju, et meid tabab uus suur kriis tulevikus?

Ma ei ole finantsspetsialist. Minu arvamus on, et EL peaksid rikkamad riigid abistama vaesemad, sest nad on ühes organisatsioonis. Peab olema bilanss riikide vahel. Ma loodan, et majanduskriis ei tule uuesti. Ja loodan, et järgmisel aastal majandus taastub veelgi.

Osale arutelus

  • Alyona Stadnik

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Nicorex Baltic otsib HULGIMÜÜGI VALDKONNA JUHTI

M-Partner HR OÜ

01. august 2017

Glasspro otsib MÜÜGIJUHTI Eestis ja Soomes

M-Partner HR OÜ

23. juuli 2017

Käsi­raamatud