Alamäe: soomlasega saab vähemalt saunas napsutada

Soomlasega saab minna sauna ja võtta napsu, see sünergia on äri ajamisel väga oluline, rääkis Webmedia ASi juhatuse liige ja osanik Priit Alamäe.

"See, kui saad minna soomlasega sauna ja võtta napsu, on väga oluline. Näiteks rootslasega on väga raske koos saunas napsu võtta," viitas ta Soome ja Eesti sarnasele kultuurile.

"Soome on meie jaoks oluline turg ja järjest olulisemaks muutub," kinnitas Alamäe tänasel seminaril "Soome äripartnerina – koostööst partnerluseni".

Tema sõnul uskus Webmedia 2005. aastal, et kui saadi Eestis hakkama, siis peab olema edukas ka mujal. Soomes valiti viis, et kõik ehitatakse üles nullist. "Äristrateegiaks valisime near-shore, et turg oleks lähedal. Uskusime, et see mudel müüb ja et Eesti ettevõte lööb Soomes läbi," kinnitas Alamäe.

2007. aastal oli Webmedial Soomes 15 töötajat, Eestis töötas selle projekti heaks paarkümmend inimest. Kui aga 2007. aastal käis Soomes pauk, siis kannatasid Alamäe sõnul väikesed ettevõtted kõige rohkem. "Siis hakkas rolli mängima see, et Soome on oluliselt protektsionistlikum turg kui Eestis. Hakkasime kaotama kliente ja meie jalgealune muutus väga hapraks," kirjeldas ta toonast olukorda.

Alamäe sõnul õpiti, et Soome turg pole küps ja kuigi seal puudub korruptsioon, on turg väga korporatiivne. Samuti on Soome turule väga keeruline sisse pääseda.

"Kui valid partneri, kel on turvaline nimi ja asi läheb untsu, on OK. Kui pole loogiline valik ja läheb untsu, järelikult tegid liiga riskantse valiku," tõi Alamäe näite soomlaste müügitöötajate tegutsemise strateegia kohta. Kõige olulisem on soomlase jaoks oma riskide maandamine ja nad valivad ettevõte, kes on seal kindlasti ka viie aasta pärast, lisas ta.

Esimest korda oli Webmedia Soomes 3,5 aastat. Teine katse sai alguse 2010. aasta juulis ja tänavu jõuti lepinguni. Firma ostis ära 200 töötajaga ettevõtte, mis tegeleb paljude kitsaste IT-teenustega suurte ettevõtete jaoks, nagu Neste ja Ruukki.

Täna kuulub Webmediale oma valdkonnas 2% Soome turust, kuid soov on saavutada 4%. Firma eesmärgiks on olla suurte rahvusvaheliste ettevõtete tarnija, kuid samal ajal on tarkvarafirma jalajärg Soomes telekommunikatsiooni ja finantsteenuste sektoris väike. "Töötame selles suunas, et suudaksime seal Eesti kogemust viia ülespoole ja Soome kogemust tuua Eestisse ja mujale," rääkis Alamäe.

Põhjanaabrite turul ostetakse tema sõnul eelkõige usaldust ja kui hakatakse koostööd tegema, on see pikaajaline. Mida vähem usaldust, seda rohkem tahetakse teha fikseeritud eelarvega projekte, märkis ta.

Eestlasi respekteeritakse Alamäe sõnul Soomes juba kui asjalikke ja professionaalseid inimesi. "Vähemalt IT-sektoris räägime kui võrdne võrdsega ja põhiargument pole enam mitte odavus, vaid talent," kinnitas ta.

Osale arutelus

  • Birjo Must

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Ferrometal otsib B2B KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

24. august 2017

M-Partner HR otsib VÄRBAMISTEENUSTE MÜÜGIJUHTI

M-Partner HR OÜ

06. august 2017

Käsi­raamatud