Müügis kasutatakse liiga palju allahindlust

Ligi 9% toodetest on kauplustes pidevalt alla hinnatud. Spetsialistid leidsid turundusseminaril Wazzap, et allahindlustega ei tohi liiale minna.

Reklaamiagentuuri Idea tegevjuht Evelin Mägioja selgitas, et Eesti turul valib 20% inimestest poe hinnataseme järgi. Kui poes juba ollakse, siis 50% inimesi eelistab soodushinnaga tooteid.

Ligi 9% toodetest on pidevalt alla hinnatud ja näiteks pool pesupulbrist müüakse 20%-lise alla hindlusega, rääkis uuringufirma Nielsen Eesti tegevjuht Margo Kurisoo. "Selge on, et pesupulbrit kampaania korras rohkem kasutama ei hakata," leidis Kurisoo. "Tihti subsideeritakse oma lojaalset tarbijat," lisas ta.

Sangari turundusdirektori Raul Saksa ütlusel on allahindlus teeninduseta müük: kindlal ajahetkel tuleb poodi palju inimesi ning siis ei saa tarbijaga suhelda ega rääkida, miks toode on hea ja miks seda ostma peaks. Saksa sõnul peaks panustama klientide harimisse ja tooteid kallimalt müüma, mitte allahindlusi tegema. "Ma pole näinud ühtegi meest, kellele olen särgi kvaliteedi olulised tunnused ära rääkinud ja kes seepeale oleks öelnud, et Sangari tooted on liiga kallid," ütles Saks.

Samuti soovitab ta kõigil üle vaadata püsiklientidele mõeldud soodustused, sest kas see, kes ostis kolm aastat tagasi ühe toote, on ikka püsiklient?

Prisma peab oma edukaimaks lubaduseks hinnagarantiid. "Siin ei ole sõnum hinna langetamine, vaid meie hindu ei muuda. See on meile palju kliente toonud," ütles Prisma Peremarketi kommunikatsioonijuht Kadri Lainas. "Poeskäik ei peaks sõltuma allahindlustest. Kui tahan õhtul teha kanakoibi, mitte lasanjet, siis saan poest kabakoivad mõistliku hinnaga, mitte ei pea ootama, millal mõni poekett neile allahindluse teeb," põhjendas ta Prisma hinnagarantii edu.

Osale arutelus

  • Tanel Raig

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Bestsalesi sotsiaalmeedias

RSS

Valdkonna tööpakkumised

Teabevara